Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koppelen 4 ADJ Mega Tripars aan Showtec LED Operator 4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koppelen 4 ADJ Mega Tripars aan Showtec LED Operator 4

Het lukt ons maar niet deze 4 lampen goed aan de controller te koppelen.

De lampen gaan tot 7 kanalen per stuk, de controller kan tot 4x8 kanalen.

De gebruiksaanwijzingen van ADJ en Showtec hebben we al helemaal uitgepluisd, maar we krijgen de boel maar niet aan de praat.

Het is vast heel simpel, wie o wie heeft voor ons de slimme oplossing?

de controller kan tot 4x8 kanalen.
    Niet helemaal.

De controller kan tot 32 DMX kanalen uitsturen, MAAR je zult per fixture een RGB + Master moeten patchen. De reden dat je 8-kanaals LED-armaturen kunt aansluiten, is omdat RGB+master mogelijk op bijvoorbeeld kanaal 4,5,6,7 op je armatuur zit.

Dit kun je dus patchen, zodat je kanaal 4,5,6,7 kunt patchen naar R,G,B,Master op de controller voor Fixture 1.

Stel dat ik op kanaal 17 armatuur 2 heb zitten. Maar, voor armatuur 2 zitten de RGB kanalen nu op 19, 20, 21, 22. Dat correspondeert niet met de indeling van de controller. Dus moet je de RGB+master kanalen patchen, zodat kanaal 19, 20, 21, 22 belanden op de RGB+Master kanalen van fixture 2.

Maar om een hoop gedoe te voorkomen, moet je de Tri Par Profile armaturen in de 4-kanaals DMX modus zetten, dan heb je vanzelf al RGB+Master te pakken.

Wat ik zou aanraden is het volgende:
    1. Reset de LED Operator volgens de handleiding naar de fabrieksinstellingen
    2. Zet al je Mega Tri Par Profile armaturen in de 4-kanaals RGB+Master mode
    3. Houd de adressering van de fabrieksinstellingen aan:
    - Fixture 1 - kanaal 1
    - Fixture 2 - Kanaal 9
    - Fixture 3 - Kanaal 17
    - Fixture 4 - Kanaal 25

Comment

Aha, op die fiets. We gaan het vanavond eens proberen.

Thanx Rick!

Comment

Ik begrijp er geen hout van..

Aangesloten zoals Rick aanraadde, en dat werkt prima. Alleen het enige wat ik nu kan zijn kleuren mengen, dimmen en de strobe functie. Geen geluidsaansturing, geen scenes en chases. De gebruiksaanwijzing van Showtec helpt nu niet bepaald mee, de uitleg van de verschillende knoppen is óf zeer summier, óf helemaal afwezig.

(en zo dom ben ik niet...)

Comment

Wat lukt er niet qua maken van scenes en chases? Wat heb je al geprobeerd, welke stappen voer je uit?

Comment

Originally posted by 76-er View Post
            (en zo dom ben ik niet...)
            Of toch wel... ;)

Ik was in de veronderstelling dat er al het een en ander gepreprogrammeerd was. Niet dus. Effe verder knutselen.

Comment

Ik geeft het op. :cry:
              Kan iemand me vertellen hoe ik in ieder geval de geluidsmodus aan de praat krijg naast de wel werkende kleurenmenging, dimmer en strobe? Dan ben ik al heel blij.

Om er maar eens een Lethal Weapon kreet tegenaan te gooien: "I'm too old for this sh!t."

Comment

De geluidsmodus kun je voor zover ik weet pas gebruiken wanneer je chases hebt gemaakt. Want er zitten geen programma´s af fabriek in, dus hoe moet de controller weten wat je precies audiogestuurd wilt afspelen?

Je zult dus echt minimaal 1 programma er in moeten zetten. Dus je moet alle stappen van 'Record a chase' volgen zoals omschreven in de handleiding.

Comment

Working...
                X