Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mega LED par of Tri Par?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mega LED par of Tri Par?

Ik ben me aan het oriënteren om nieuwe LED parren voor onder de trussbrug. De ADJ Mega LED par Profile http://www.bax-shop.nl/led-compact-p...t-details.htmlleek me wel iets. Lekker compact en mogelijkheid van doorkoppelen van de voeding.

Er is echter ook een variant met Tri Led http://www.bax-shop.nl/led-compact-p...t-details.html en die schijnt een veel hogere lichtopbrengst te hebben.

Ik vraag me alleen af of je die afzonderlijke leds niet erg ziet omdat er vrij veel ruimte tussen zit?

Heeft inderdaad een hogere lichtopbrengst, maar ook een veel nettere kleurenmenging.

Bij losse LEDs heb je niet alleen het punt van kleurenmenging, maar ook afstraling. Meestal krijg je bij de projectie van geel wat groene en rode kleurrandjes in je lichtbundel. Ik vind het zelf niet mooi, maar dat is misschien persoonlijk.

Comment

Zet de titel van dit topic maar even in de searchbar van Youtube en voilà..

Daarom heb ik uiteindelijk voor de TriPar gekozen.

Comment

Originally posted by 76-er View Post
        Zet de titel van dit topic maar even in de searchbar van Youtube en voilà..

Daarom heb ik uiteindelijk voor de TriPar gekozen.
        Daar was ik natuurlijk mee begonnen en dan lees je dat de tri led meer lichtopbrengst heeft en betere kleurmenging enzo, maar waar het mij meer om gaat is hoe ziet het er uit als je in de lamp kijkt. Zie je dan 5 grote gekleurde stippen of ziet het er uit als 1 lamp?

Comment

je ziet 5 gekleurde stippen

Comment

Maar wel 5 gekleurde stippen met een vrij nette kleurenmix. Bij de normale Mega Profile parren zie je de losse LEDjes zitten.

Er zijn overigens diverse fabrikanten bezig met compacte LED spots met COB LED techniek, dus een LED cluster gecombineerd met reflectortechniek voor een meer traditionele look en afstraling. Maar ga er niet vanuit dat deze nog voor de jaarwisseling op de markt komen. Ik verwacht ergens rond de Musikmesse dat deze producten voor het eerst gepresenteerd gaan worden. Ik weet dat Highlite en Beglec hier volop mee bezig zijn, van Beglec heb ik prototypes gezien van een COB LED fourbar en een COB LED floorspotje.

Comment

Ja, een traditionele look is waar ik naar op zoek was. Ik heb nu 2 ADJ P64 plus en daar kan nog een difuser op zodat je een egalekleur krijgt. Maar het zijn vrij lompe dingen en het liefst zou ik er 8 naast elkaar hangen zodat je er via DMX leuke patronen mee kunt maken. Vandaar dat ik naar compact parren wilde. Bovendien kun je die mooi doorlussen.
              En ik heb het idee dat ze wat degelijker zijn dan de P64plus. Die was wel super goedkoop maar al snel vielen er leds uit.

Ik heb geen grote haast want mijn trussbrug komt ook pas in januari. Ben alleen bang dat die nieuwe lampen flink aan de prijs zullen zijn.

Comment

Introductieprijs zal wel aardig zijn ja, volgens mij zou de prijs zitten rond die van een KLS-801 systeem voor de fourbar-versie. Maar weet dit niet 100% zeker meer. Heb nog wel een brochure meegekregen, maar daar stonden nog geen richtprijzen op.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Introductieprijs zal wel aardig zijn ja, volgens mij zou de prijs zitten rond die van een KLS-801 systeem voor de fourbar-versie. Maar weet dit niet 100% zeker meer. Heb nog wel een brochure meegekregen, maar daar stonden nog geen richtprijzen op.
                  Nou ja. ca € 100 per Par is wel veel geld als ik er 8 wil, maar niet onoverkomelijk. Ben wel benieuwd hoe dat er uit gaat zien.

Comment

Er kwam in ieder geval behoorlijk wat licht uit en de kleurenmenging was erg netjes. Geel was ook echt geel, ook in de lens (bij Tri-LED lichtbronnen zie je nog wel eens lichte basiskleur-randjes)

Comment

Het feit dat je die puntjes ziet stond mij in het begin ook tegen aan tri led parren, maar toen ik eenmaal een setje gekocht had en deze een paar keer gebruikt had heb ik al mijn ouderwetse parren vervangen door tri-led exemplaren. Daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.

Ik heb daarvoor ook nog een setje basic led parren gehad (die mega led par dus) maar dat is echt absoluut niet te vergelijken. Ziet er veel minder mooi uit en geeft veel minder licht dan tri-led parren.

Die puntjes is een kwestie van wennen. Je ziet het tegenwoordig ook heel vaak op grote evenementen, ook in washes bijvoorbeeld, dus het publiek weet toch niet meer beter.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                        Het feit dat je die puntjes ziet stond mij in het begin ook tegen aan tri led parren, maar toen ik eenmaal een setje gekocht had en deze een paar keer gebruikt had heb ik al mijn ouderwetse parren vervangen door tri-led exemplaren. Daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.

Ik heb daarvoor ook nog een setje basic led parren gehad (die mega led par dus) maar dat is echt absoluut niet te vergelijken. Ziet er veel minder mooi uit en geeft veel minder licht dan tri-led parren.

Die puntjes is een kwestie van wennen. Je ziet het tegenwoordig ook heel vaak op grote evenementen, ook in washes bijvoorbeeld, dus het publiek weet toch niet meer beter.
                        Ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die twijfelt over de puntjes ;) Maar wat je zegt, het publiek is het gewend.

Comment

Working...
                        X