Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichten doven bij het uitschakelen van de fixture (Showtec SM-8/2)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichten doven bij het uitschakelen van de fixture (Showtec SM-8/2)

Ik heb een bizar probleem en hopelijk weet er iemand een antwoord.

Recent heb ik de showtec SM 8/2 scanmaster gekocht met 4 LED pars (eveneens van showtec). Dit was een aanbieding bij Bax.

Na het aansluiten kan ik deze bedienen met het bedieningspaneel. Ik kan perfect de 4 fixtures aanduiden en een rode kleur laten weergeven.

Wanneer ik nu maar 2 van de 4 pars wens te bedienen, schakel ik deze uit via de linkerzijde van mijn bedieningspaneel.
    Dit heeft als resultaat dat de aangeduide pars eveneens volledig uitgeschakeld worden.

Nu was ik ervan overtuigd dat je via de linkerkant van het paneel kon aanduiden welke pars je gaat bedienen en wanneer je deze uitschakelt deze bleven branden in de laatst gekozen stand.
    Bij mij gaan deze altijd uit.

Wat doe ik verkeerd ?
    Is er iets mis met de showtec SM-8/2 of is deze een instelling ?
    Ik heb reeds getracht de factory settings terug te zetten, zonder resultaat.

Alvast bedankt

Hey Roger

Als je bij showtec een fixture selecteert en dan dmx waarde invoert door een fader te verschuiven, dan kleurt hij inderdaad bijvoorbeeld rood.
    Als je dan de fixture knop uitdrukt geef je aan dat de dmx waarde niet meer voor die fixture geldt en zal hij alle waardes weer naar nul brengen.
    Dit kan je omzeilen in program mode.
    Alle waardes voor elke fixture knop die je heb ingedrukt zal hij onthouden dus als je fixture 1,2,3 en 4 rood wil kan je ze eerst rood laten branden.
    Fixture knop uitdoen en dan blijven ze rood branden.
    Alles wat je zelf toevoegt moet je dan ook zelf weer eraf halen.

Persoonlijk vind ik het erg handig juist dat je alle dmx waardes naar nul kan brengen doormiddel van 1 knop uit te drukken.

Je kan natuurlijk ook een Chase programmeren dan hoef je er niet meer naar om te kijken

gr Sinclair

Comment

Working...
    X