Announcement

Collapse
No announcement yet.

G-haak 60mm

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• G-haak 60mm

Goedemorgen,

In ons clubhuis hebben we een aluminiumbuizen constructie lopen (60mm). Aan deze constructie willen we een aantal LED PAR lampen bevestigen. Op de website vind ik tal van verschillende manieren om lampen/decoratie aan een truss tot 50mm te bevestigen. Helaas is de diameter van onze buis wat groter hebben jullie hier misschien een goede tip of een ander product dat ons verder kan helpen? Alvast bedankt

Met vriendelijke groet

Jeroen

Haken met 60mm breedte kennen we in onze sector eigenlijk niet. Ik vermoed dat het niet om 'echte' truss gaat? Om wat voor soort constructie gaat het?

Comment

Nee het is inderdaad geen standaard truss... als decoratie is ooit in het verleden standaard aluminium buis van 60mm opgehangen. Deze buis loopt ruim een meter onder het plafond op 3m hoog ofzo en lijkt daarmee de ideale plek om wat verlichting op te hangen. Na een bezoek aan bax-shop.nl bleek al snel dat het idd niet om een standaard afmeting gaat. Daarom denk ik misschien hebben mensen op het forum een slimme/goede oplossing. Anders moeten we gaan kijken naar buisklemmen of iets in die vorm, maar denk eerst eens de expertise van het forum proberen.

Comment

Heel strikt gezien, als er geen belastingtabel beschikbaar is van die buis, mag je er niets aan hangen. Zeker niet boven publiek. Nu zal het met een stel LED-parretjes niet naar beneden storten, maar indien je de verkeerde instanties treft (wat met een clubhuis natuurlijk mogelijk is) kan dit problemen opleveren.

Dus, of je iets wilt ophangen aan de buis is uiteraard je eigen keus, maar zorg er dan minstens voor dat alles netjes gezekerd is en de bevestigingspunten van die buis in orde zijn. En dat, mocht zich ooit een ongeval voordoen door ondeugdelijke installatie, er problemen kunnen ontstaan. Tot zover het waarschuwende gedeelte.

Een kant-en-klare oplossing voor het ophangen is er helaas niet, tenminste niet in ons assortiment. Je hebt wel kans dat een haak zoals de Doughty T20100 wel past, aangezien de meeste haken altijd wel een beetje breder gemaakt worden.

Comment

Bedankt voor de waarschuwing. Het komt daarom ook niet boven het publiek te hangen maar voor het publiek en afgeschermd (dat er niemand onder kan). Daarbij maken de buis met 2 extra staalkabels vast aan het plafond om te zorgen voor een extra veiligheidsmaatregel! Dus ja het is en blijft een risico maar het wordt zo veel mogelijk voorkomen. Daarom ook opzoek naar beugels om te zorgen voor een goede bevestiging. Je treft die LED PAR's wel eens aan bevestigd met tie wraps en dat is wat we niet willen. De volgende Beugels zouden daarom een mogelijkheid zijn (belasting 50kg). Zouden jullie kunnen testen of de beugel die jij aangeeft om een buis van 60mm past?!

Comment

Ik denk dat het makkelijker is om zelf een selectie haken te bestellen (verschillende) en die op het gemak uit te proberen bij de buis zelf. Alles wat niet goed past, kun je dan altijd terugsturen. Wanneer wij iets meten zul je net zien dat die balk 2mm afwijkt o.i.d. en het geheel toch niet blijkt te passen. ;) Is niet bedoeld om werk af te schuiven, maar lijkt mij de beste optie waarbij je zeker weet of het lukt of niet.

Comment

Gaan we doen!

Bedankt voor het mee denken in ieder geval!

Comment

Working...
              X