Announcement

Collapse
No announcement yet.

ADJ WR Controller voor Mega TriPar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ADJ WR Controller voor Mega TriPar

Vandaag een ADJ WR afstandsbediening binnen gekregen, deze: http://www.bax-shop.nl/led-controlle...t-details.html

Hiermee wil ik een daisychain van 4 Mega TriPars aansturen in een master-slave configuratie.

Op het moment doet de afstandsbediening niet wat ik wil, waarschijnlijk omdat de adressen niet goed staan. Moeten alle lampen op adres 001? Of anders?

Op het moment doet de afstandsbediening niet wat ik wil,
    Of misschien doen de parren niet wat je wilt? Want ik denk dat daar het probleem zit. Heb je ze wel als master/slave ingesteld? En heb je de RF functie geactiveerd? Staat netjes in de handleiding beschreven, dus als je die nog niet geraadpleegd hebt zou ik dat eerst eventjes doen. ;) Je moet namelijk de ingebouwde RC ontvanger handmatig activeren via het display.

Comment

Ja, activeren heb ik gedaan.
      Master-slave werkt in eerste instantie wel, maar later gaan de lampen toch onafhankelijk van elkaar 'aan de wandel'. Misschien de infrarood sensor van de drie slaves afplakken?

Eigenlijk werken nu alleen de auto-run en blackout functie op commado. Flash bv reageert niet, speed +- ook niet, en flash activeert wanneer ik op 1 van de RGB knoppen druk.

Comment

Misschien de infrarood sensor van de drie slaves afplakken?
        Nee, uitschakelen via het display.

Maar, wat gebeurt er precies wat je op flash drukt? Of op een RGB knop? 'flash activeert' lees ik wel, maar is het dan alleen de geselecteerde kleur, of...?

Comment

Tuurlijk, de andere 3 uit via het display. Dom van me.
          Als ik op flash druk gebeurt er niks, op 1 van de RGB knoppen activeert flash dan weer wel. Ook gewoon in wit, als een ouderwetse strobe.

Moet ik de alle lampen nog een bepaald adres geven, of maakt dat in master-slave mode niet uit?

Comment

Zou in master/slave modus niet moeten uitmaken, mocht dat wel uitmaken dan moeten ze meestal op 001 staan.

Wat betreft de werking van de knoppen, daar kan ik helaas weinig oplossingen voor bedenken.

Comment

Ik zal vandaag weer 'ns wat verder knutselen. Nooit gedacht dat verlichting zo ingewikkeld kon zijn. ;)

Comment

Intussen ben ik er wel achter dat de afstandsbediening eigenlijk niets anders is dan een infrarood bediening van de knoppen achterop de par. Tijdens het 'zappen' moet je dus gewoon achterop de display kijken om te zien wat de par doet, anders kun je niet weten waar de par mee bezig is. Het is wat dat betreft niet veel anders dan blind typen, dat moet je tenslotte ook leren.

Comment

Dat is bij elk LED-armatuur met infraroodbediening zo. Is in principe niets anders dan het bedienen van de functies op de sturingsprint, door middel van knoppen of de remote. Voordeel bij de remote is wel dat je functies direct kunt oproepen en dus niet eerst door heel het menu/submenu's moet scrollen.

Comment

Dat is zeker waar. Het was mooi geweest als de afstandsbediening een schermpje had waarop wordt weergegeven wat de desbetreffende par op dat moment aan het doen is. Maar dan praat je niet meer over en simpel en goedkoop apparaatje.

Comment

Working...
                    X