Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtset

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtset

Hallo Bax,

Ik zal eerst even de lichtset vertellen die ik op dit moment in mijn bezit heb;
    - 8 Led parren (CLS)
    - Led Operator (mini)
    - American DJ Reflex Led Pulse
    - Eurolite MF-1
    - Showtec Eurolight DJ-Switch 6 (voor de effecten)
    - JB Systems LB-30 Lichtbrug

Ik wil mijn lichtset graag uitbreiden met 2 movingheads. Om die dan te besturen moet ik ook een nieuwe lichtsturing aanschaffen.

Ik heb zelf al een beetje lopen zoeken, en kwam uit bij de Showtec Phantom 25 en 50.
    Alleen ik vind het nog steeds lastig, kwa felheid, roterende gobo's (wat de 25 niet heeft) etc.
    en dacht, ik vraag even om hulp.

Moet ik voor een van de phantoms gaan? of andere movingheads? of misschien scanners?

En welke licht sturing is hiervoor geschikt? Waarbij ik echt lichtshows wil gaan maken. Als het kan een normale lichtsturing en geen software.

Mijn budget ligt rond de 1000,-

De lichten zullen niet gebruikt worden voor feesten met meer dan 200 man.

Groetjes,
    Remco.
    Last edited by djremco; Sunday-01-12-2013, 11:49.

Waarom niet de JB Systems LED Clubhead? Heeft wel roterende gobo's en is qua prijs net zo aantrekkelijk als een Phantom 25.

Daarnaast, de meeste 20W/25W LED headjes in dit segment komen tegenwoordig best aardig mee met bijv. 250W MSD movingheads. Verschil blijft natuurlijk merkbaar, maar het is zeker niet onaardig.

Comment

De Phantom 25 heeft wat mij betref net te weinig opbrengst. Met het oog op de toekomst zou ik de Phantom 50 kiezen.

Comment

Ik heb zelf nog even gekeken tussen 3 movingheads rond de prijsklasse 350-400 euro:
        - American DJ X-Move 25R
        - JB Systems Clubhead
        - Showtec Phantom 25

In die prijsklasse gezien valt mijn keuze dus naar de American DJ X-Move 25R.
        Puur om de roterende gobo's (waarbij de phantom 25 afvalt), en dmx kanalen opties (wat mij bij de JB Systems Clubhead tegenviel).

Maar ik ben nu vooral nog op zoek naar een passende lichtsturing voor 2 movingheads en dan mijn 8 led parren dr bij.

Welke raden jullie mij aan? En of het software of lichtsturing is maakt het niet uit.

Mijn budget voor de lichtsturing of software licht dan ongeveer op 200-300 euro.

Comment

Het enige grote verschil in DMX-kanaalbezetting dat ik kan vinden, is dat je bij de Clubhead geen bewegings-macro's hebt met instelbare snelheid. Dat lijkt me op zich ook helemaal niet erg, want wanneer je met meerdere movingheads gaat werken zul je zien dat ze na verloop van tijd niet meer gelijk lopen. Dit omdat de bewegings-macro's ingebouwd zitten in de movinghead zelf.

Aangezien je al aangeeft dat je ze via DMX wilt gaan besturen lijkt me dat geen groot gemis, omdat je bijv. met DMX-software juist erg leuke en creatieve bewegingsprogramma's kunt maken.

Qua software zou ik zelf kiezen voor een Sunlite Suite 2 Basic pakket. Past prima in je budget en dan heb je een mooi pakket waar je vrij makkelijk in kunt programmeren.

Comment

Als je kijkt naar felheid, welke movinghead zou dan overwinnen? De Clubhead of de X-Move 25R?
            Of als je kijkt naar je eigen mening, welke zou je dan aanraden?

En kwa lichtsturing ga ik voor de Sunlite Suite 2 Basic, heb even wat filmpjes gezien op internet en dat ziet er verder prima uit.

Comment

Als je kijkt naar felheid, welke movinghead zou dan overwinnen? De Clubhead of de X-Move 25R?
              Niet naast elkaar gezien helaas, dus kan ik niets over zeggen en kan ik er eigenlijk ook geen mening over geven. Theoretisch gezien zou de Clubhead het moeten winnen dankzij de CREE LED lichtbron en de iets modernere techniek. Daarbij lijkt de optiek van de X-Move 25R op de afbeeldingen iets minder scherp over te komen dan bij de Clubhead.

Comment

Ikzelf heb de JB systems Sirius. Deze is (ver) boven je budget, maar deze staan nog wel regelmatig in de bstock met prijzen tussen de 400 en 485 euro. Het is een zeer goede movinghead voor het geld, met een krachtige 60 watt lamp(!) en roterende gobo's

Comment

Working...
                X