Announcement

Collapse
No announcement yet.

DASlight loopt vast op Switchpack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DASlight loopt vast op Switchpack

Ik heb pas een Showtec RP-405 switchpack gekocht om mijn LED zwaailichten te bedienen via DMX. Als ik deze gebruik met DASlight 512 loopt deze laatste vast. Iemand enig idee wat hier mis zou kunnen gaan?

Daslight kan nooit vastlopen doordat je er via DMX een switchpack aan hangt...

Hoe stuur je die switchpack aan? Gewoon met dimmerkanalen?

Comment

Het profiel uit de database van daslight. Denk dat dat dimmerkanalen zijn. Als het pack niet fysiek is aangesloten gaat het wel goed. Maar zodra het pack wordt aangesloten ziet de pc de DASlight niet meer.
      Last edited by Theo56; Tuesday-03-12-2013, 01:00.

Comment

Wat als je bijvoorbeeld het profiel van een willekeurig ander dimmerpack pakt, zoals een Multidim? Want uiteindelijk moet je software alleen wat DMX-waardes uitsturen, of het een dimmerpack of een switchpack is dat er achter hangt, maakt niet veel uit.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Wat als je bijvoorbeeld het profiel van een willekeurig ander dimmerpack pakt, zoals een Multidim? Want uiteindelijk moet je software alleen wat DMX-waardes uitsturen, of het een dimmerpack of een switchpack is dat er achter hangt, maakt niet veel uit.
          Ik zal het vanavond proberen. Anders kan ik wel eens een DOA te pakken hebben.

Comment

DOA betekent Dead On Arrival, dus dat zou betekenen dat die interface totaal niets zou doen wanneer je hem aan zou sluiten.

In jouw geval gaat het denk ik om een fixture profile wat niet helemaal juist is en problemen veroorzaakt bij het uitvoeren van een bepaalde taak in Daslight.

Comment

Ik hoop ook dat dat het is. Maar een fixture stuurt toch geen data terug naar de DASlight?

Comment

Nee, zou niet moeten voorkomen.

Comment

Het is opgelost. Apparaat stond in verkeerde modus. Handleiding was niet heel duidelijk. Hier mag een slotje op.

Grappig detail is dat doos en handleiding RP-405 aangeven terwijl op het apparaat RP-403 staat. Maar ik denk dat dat een foutje van Showtec zelf is.

Comment

Het probleem blijkt toch nog iets anders. Op een Windows 7 computer werkt het wel goed, maar op een XP computer wordt de daslight niet meer herkent door de software zodra ik het switchpack aansluit. Ook op een laptop met XP crashte het DMX systeem. Kennelijk heeft het dus met de combinatie RP-403 en windows XP te maken.

Comment

Wat gebeurt er als je alleen een ander DMX-apparaat aansluit aan je Daslight? Werkt dat wel normaal?

Comment

De rest van de lichtshow werkt normaal onder XP. Wat ik nog niet geprobeerd heb is om het switchpack niet als eerste fixture te gebruiken. Dat ga ik straks nog eens even doen.

Update: Als ik het switchpack als 2e in de keten zet, werkt het wel onder XP. Er valt dus mee te werken, maar vreemd is het wel.
                        Last edited by Theo56; Thursday-05-12-2013, 11:48. Reason: UPDATE

Comment

Working...
                        X