Announcement

Collapse
No announcement yet.

ADJ Micro Galaxian of Ayra ITA Galaxa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ADJ Micro Galaxian of Ayra ITA Galaxa?

Zo op het eerste gezicht twee identieke non-DMX lasers, met een paar euro prijsverschil.

De ITA Galaxa van Ayra is een sfeervolle effectlaser met een rode en groene laserdiode. Deze projecteren op een roterende grating lens, waardoor honderden sierlijk bewegende laserstralen de ruimte doorkruisen.

Deze decoratielaser zorgt voor een sfeervol effect doordat honderden lichtbundels de ruimte doorkruisen. Dankzij een infrarood afstandsbediening kunt u de functies op afstand besturen!

Twee vraagjes:

- Zit er verschil in bouwkwaliteit?
    - Is de afstandsbediening nou infrarood of radiocontrolled? De beschrijvingen spreken over IR, maar op een van de foto's bij de ADJ steekt wel een antenne uit de afstandsbediening. Het lijkt me dus RC (ook mijn voorkeur), maar ik kan het mis hebben.

Kan alleen maar info verschaffen over de ADJ

En dan is het nog niet eens jouw model

Ikzelf heb de Micro Gobo van ADJ en de afstandbediening die erbij zat is gewoon met een afstandsbediening en ik neem aan dat dit bij de Micro galaxian 'ze lijken mij verwant aan elkaar/ van dezelfde familie'

Bouwkwaliteit naja tis een klein goedkoop lasertje het oogt mooi, het is erg klein wat wel handig is als je ergens op een muur een effectje zijn gang wilt laten gaan en het voelt op zich wel stevig aan. Toch al een jaar en half in gebruik zonder problemen hier.

Natuurlijk beetje een scheve info die ik verschaf want zoals ik zei in mijn geval is het de ADJ Micro Gobo maar mss. ben je er wat mee.

Comment

En heeft die afstandsbediening een uitschuifbare antenne? En hoef je 'm niet recht op de laser te richten? Dat heeft mijn voorkeur, want bij infrarood moet je recht op de ontvanger van de laser richten. En dat geeft weer beperkingen aan waar en hoe je het apparaatje neerzet.

Comment

Lasertjes zijn nagenoeg identiek, wordt een zo goed als identieke remote bijgeleverd.

Afstandsbediening heeft een uitschuifbare antenne en de ontvanger heeft ook een soort antenne, dus is op een bepaalde manier wel gevoelig voor richtingsgevoeligheid van de remote (moet dus redelijk in het zicht zitten, anders werkt het niet goed).

Verschil in bouwkwaliteit is nagenoeg niets, zijn leuke apparaatjes voor het geld, maar niet echt bedoeld om wekelijks mee op pad te gaan en in een koffertje gesmeten te worden, bij wijze van spreken. Heb je zoiets van goh, om de zoveel tijd neem ik hem eens mee op pad en dan vervoer ik hem in het doosje of een koffertje met schuim, dan is dat geen probleem.

Comment

Onze lichtspulletjes worden meest vervoerd in hun originele doos inclusief piepschuim etc, dus over transportschade maak ik me niet zo druk.

Dank voor de opheldering.

Comment

Afgelopen vrijdag waren toevallig beide lasertjes onderdeel van de Vrijdag de 13de actie (-13%). Kennelijk ging het voor beide artikelen om een enkel exemplaar, de Ayra was al snel weg. Anyway, de ADJ is dus sinds gisteren in huis en ik kan concluderen dat de afstandsbediening inderdaad niet infrarood is, maar radio-controlled. Alleen maar handig, het apparaatje reageert dus keurig op de afstandsbediening, waar je ook maar staat in de kamer.
            Verder prima lampje voor het geld. De straaltjes zijn flinterdun (het ding heet natuurlijk niet voor niet Micro) en het gebruik van rook is een must. Maar dat geldt voor alle effecten in deze prijsklassse.
            Last edited by 76-er; Sunday-15-12-2013, 12:56.

Comment

Ik heb zowel 4 stuks ADJ micro galaxian als 4 stuks micro gobo.
              Beide hebben dezelde afstandsbediening en elke laser heeft zijn eigen afstandsbediening, je kan dus niet één afstandbediening gebruiken voor de 4 micro galaxian, dus best een nummer geven. Ook zijn de lazers qua bouw en uitzicht hetzelfde, ik heb er dus de naam opgeplakt om ze uit elkaar te kunnen halen (micro 1, micro 2, galaxian 1 etc)
              Ik heb ze alle 8 in één kistje zitten met schuim, ik gebruik ze nooit meer en weet niet waarom want je kunt er toch mooie dingen mee doen, effectje op een plafond of muurtje.
              Leuke lasertjes voor wat ze kosten.

Comment

Bij de Ayra's is dat ook, maar kun je de code wijzigen. Zo kun je desnoods groepjes maken, of de lasers juist apart bedienen, wat je maar wilt. Staat netjes in de handleiding omschreven. :)

Comment

Working...
                X