Announcement

Collapse
No announcement yet.

Storing probleem

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Storing probleem

Beste,
    In een café hebben ze een uitgebreide licht set hangen. ( headjes parren blinders en alles erop en eraan)

Nu sturen ze dit aan via een dmx software. Alle lampen zitten daar op aangesloten behalve de blinders. Deze zitten gewoon met een schakelaar. Nu is het zo als ze de blinders aanzetten dat de dmx software vastloopt.

Nu vroeg ik me af hoe dit zou kunnen? Zelf dacht als er nog een oude dmx lijn in de blinders zit kan dat het probleem zijn? Of zou een terminator helpen?

Alsvast bedankt.

Groetjes

als je de blinders toch niet op dmx gebruikt, zou ik deze gewoon uit je dmx lijn halen, mij lijkt het logisch dat alles dan is opgelost ;)

Comment

Sorry vergeten te melden. Ze willen deze graag apart houden omdat er een de staat die ook het licht doet. : standaard programma's en zo nu en dan met een druk op de knop de vlinders kunnen aanmaken.

Comment

Wat loopt er juist vast? Hangt de software zich op, of is de communicatie met de dongle verstoord? Wat voor dongle is er gebruikt, is dat een optisch geïsoleerde dongle? Is de computer GOED geaard? ... Vermeld aub zo veel mogelijk informatie over je probleem, anders kunnen we onmogelijk meedenken aan een oplossing.

Comment

Originally posted by StijnS View Post
          Wat loopt er juist vast? Hangt de software zich op, of is de communicatie met de dongle verstoord? Wat voor dongle is er gebruikt, is dat een optisch geïsoleerde dongle? Is de computer GOED geaard? ... Vermeld aub zo veel mogelijk informatie over je probleem, anders kunnen we onmogelijk meedenken aan een oplossing.
          Sorry voor de gebrekkige informatie.

De hardware is een interface van visual productions en heet duple. Alleen de software loop vast.
          Ik zou niet weten of het een optische dongel is...

De software loopt altijd goed tenzij je de blinders gebruikt. Blinders zijn niet dmx gestuurd.

Comment

Als ik het me goed herinner was de Duple een optisch geïsoleerde dongle, met relatief goed beveiligde uitgangen.

Het probleem lijkt mij te liggen in een gebrekkige elektriciteitsvoorziening, eventueel een aarde met te hoge aardingsweerstand. Als je een laptop gebruikt met de VisualDMX software, heb je dan nog steeds ditzelfde probleem? Probeer de laptop eens als ie aan de netspanning hangt, maar ook eens zonder.
            Wat natuurlijk ook zou kunnen is dat het netfilter in de voeding van de computer raar is. Door even te testen met een laptop/andere computer kom je hier snel genoeg achter.

Comment

Originally posted by StijnS View Post
              Als ik het me goed herinner was de Duple een optisch geïsoleerde dongle, met relatief goed beveiligde uitgangen.

Het probleem lijkt mij te liggen in een gebrekkige elektriciteitsvoorziening, eventueel een aarde met te hoge aardingsweerstand. Als je een laptop gebruikt met de VisualDMX software, heb je dan nog steeds ditzelfde probleem? Probeer de laptop eens als ie aan de netspanning hangt, maar ook eens zonder.
              Wat natuurlijk ook zou kunnen is dat het netfilter in de voeding van de computer raar is. Door even te testen met een laptop/andere computer kom je hier snel genoeg achter.
              Ik heb gister avond het licht proberen te doen. Ik heb de blinders niet gebruikt, Maar hij liep toch telkens vast. Dus ik denk dat het probleem toch ergens anders ligt? Zou het de software kunnej zijn? Visualdmx komt uit 2009 en heb geen updates kunnen vinden

Comment

Je zou daarover even contact kunnen opnemen met Visual Productions, naar mijn ervaring hebben ze een hele goede helpdesk.

Comment

Bedankt! ik ga contact met ze opnemen

Comment

Working...
                  X