Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spiegelbol op T4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spiegelbol op T4

Ik wil graag een spiegelbol plaatsen op een T4 met statief.

Kom er niet helemaal uit maar als ik aan 2 zijde een spot met kleurenfilter zet. (buitenste bouten op de T4) In het midden de spiegelbol (op een raamwerk zodat de bol vrij kan draaien) Zou dat een goed effect geven? Spiegelt het de zaal in?
    Welk spots in combinatie met lampen (wattage, openingshoek) zouden het beste effect geven? Persoonlijk zou ik liefst zo klein mogelijke zwarte spots hebben. Juiste keuze?

Dan zou ik kiezen voor een halve spiegelbol met motor en daar de JB Systems LED Pinspot op richten.

Dat is zo'n beetje de meeste kleine spot die er is, plus de kleinste halve spiegelbol met motor.

Dankzij de beugel is die halve spiegelbol nog best goed te monteren en dan kun je hem vanaf de zijkant aanlichten. Wel de 11 graden lens in de Pinspot steken, anders heb je er niet veel effect van. :)

Comment

Tnx. Rick.

Eigenlijk zoek ik hier de low-budget (geen led) variant van. Conventionele verlichting is prima en grootte is niet heel erg belangrijk mits voordeliger. Mis ook de mogelijkheid tot kleur met de voorgestelde oplossing.

Spiegelbol 20cm heb ik al vrij boven de balk hangen. Bevestigd via de achterzijde dus vanaf de zijkant vrij belichtbaar vanaf 2 kanten.

Indien direct op de balk gemonteerd is de lichtbron lager dan het midden van de spiegelbol. Gaat dit werken?

Comment

Dat moet wel werken hoor, maar dan zou ik kiezen voor een Kleurenwiel + motor en een PAR36 met een bijbehorende lamp. Tenminste, als het geen LED mag zijn, goedkoop en kleuren moet kunnen wisselen.

Comment

Het zijn de PL-1000's geworden met JB kleurencabs. Positie ga ik mee experimenteren. Tnx.

Comment

Working...
          X