Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spiegeltje scanner kapot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spiegeltje scanner kapot

Hallo allen,

Iedereen gebeurt het wel eens (denk ik^^) er sneuvelt een spiegeltje van je scan.
    Ik heb hier de madscan 2 waar het spiegeltje van kapot is.
    Ik heb al op internet gezocht, helaas kan ik geen spareparts vinden van deze scanner. Überhaupt iets vinden over deze scans is erg lastig.

Zijn er ergens universele spiegeltjes te krijgen?
    Het is een ovale spiegel met de afmetingen van 11.5cm bij 9 cm.
    Misschien heeft er iemand nog iets dergelijks liggen en wilt er van af?
    Of weet een goede dealer?

Het viel mij ook op dat de spiegelende laag "op" het spiegeltje zit en niet er onder net zo als in je badkamer.
    Weet iemand waarvoor dit dient? of maakt het niet uit?

Al vast bedankt! :)

Robbert-Jan

Je zou kunnen kijken voor de spiegel voor een jb-system winner. Zijn al kant en klaar met beugeltje. Maar als het beugeltje niet past is het er makkelijk af te halen en de spiegel zelf gewoon op je oude beugel te plaatsen met wat kit / lijm.

Dus als je niet aan een originele kan komen is dit misschien nog een optie. Als je een beetje handig bent stelt het echt niet veel voor.

Comment

A ja bedankt voor de tip.
      Het spiegeltje zit heel simpel op de servo zelf met dubbelzijdig e tape lijkt het.
      Even afwachten of er nog betere ideeën zijn anders probeer ik dit.

Editie, ik zie net dat dat spiegeltje van the winner te klein is :/
      Last edited by rjant2; Saturday-28-12-2013, 00:23.

Comment

Langs de lokale glasboer om te vragen ze ze een stukje kunnen snijden. Een collega van mij heeft dat een maandje geleden ook gedaan, koste hem 20 euro ofzo.

Neem wel even de oude spiegel mee, want volgens mij is het een bepaald type spiegel dat voor een scanner gebruikt wordt. Het was volgens mij zo dat het niet dubbel reflecterend mag zijn want dan krijg je twee losse stralen. Maar de lokale glasboer zal dat vast beter kunnen vertellen.

Comment

kijken of er geen defecte 2e hands versie van je scanner te koop staat, maar waarbij het spiegeltje nog in tact is...

Comment

Dan gaan ik maar eens langs bij de lokale glas boer.

Bedankt voor de tips :)
            Gr
            Robbert-Jan

Comment

Working...
            X