Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke DMX sturing?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke DMX sturing?

Hallo

ik ben opzoek naar een goede dmx sturing maar wat is wijsheid?
    ik heb 4 keuzes:
    - 1 ik koop pc lichtsturing ( zowel conventioneel als inteligent)
    - 2 ik koop een elation scene setter 24 (conventioneel) & jb systems 1612 (inteligent)
    - 3 ik koop een elation DMX operator Pro ( zowel conventioneel als inteligent)
    - 4 ik bestuur alles met elation scene setter 24

licht set:
    4 x par 56 short (aan dmx balk)
    2x scanner winner 2
    2x led spectrum
    1x led messenger
    (moet en nog komen 3x par led 56 short)

ik heb nu een dj mingle botex sturing daar heb ik 3x niks aan en 1 fader is kapot'

wat zou jij kiezen??

Alles met de Scene setter aansturen, zou ik zeker niet doen. Optie 4 zou ik schrappen.

De DMX Operator lijkt me op zich wel handig, intelligent en conventioneel gescheiden maar toch op één tafel. Optie 3 zou ik nog even houden. Als hij lijkt op de Stage Setter, kun je wel transparant programmeren. Het nadeel is dan wel weer dat je maar 8 chases hebt. Eventueel kun je er voor kiezen om een effect bij je conventioneel onder te brengen, als hij 4 DMX-kanalen bezet én als je transparant kunt programmeren.

Een 1612/scanmaster is een leuk dingetje om 2 scanners mee aan te sturen als je net begint in het DMX-gebeuren, maar persoonlijk raakte ik er na een tijd op uitgekeken. Je hebt maar 6 chases te programmeren en kunt niet transparant programmeren.

PC lichtsturing, waar zat je dan aan te denken? MyDMX? Ook hier heb ik vernomen dat je niet transparant kunt programmeren, dus hier zul je ook redelijk snel op uitgekeken raken. Het leuke van PC sturingen is nu juist dat er vaak de mogelijkheid is tot volledig transparant programmeren. (Je kunt dus bijvoorbeeld een paar bewegingschases doen, shutterchases, colorchases, enz. welke je direct kunt aanroepen.)

Maar voor we verdergaan, wat is je budget?

Comment

ik denk dat ik het niet via pc ga doen gezien je dan afhankelijk ben van je pc als hij vastloopt of problemen heeft is je show verpest dus denk dat ik het bij 2 tafels houd

buget rond 250 300 €

Comment

De grootste tafels hebben allemaal een ingebouwde pc..., opzich kan een pc prima, tenzij je de pc voldouwd met van alles en nog wat

Comment

Even tussen door: ik bestuur mn licht ook via een laptop op freestyler (met een dmx4all dongle) en het het werkt perfect, nog geen problemen mee gehad

Comment

oke naja ik laat dus effe 2 opties open dan
            of controllers
            of pc en conventionele controller

Comment

Ik stuur mijn licht ook aan met freestyler maar nadat het 3x vastliep in een musical (!) heb ik besloten er mee te stoppen, stap dan nu ook over naar een Pearl (leuke overstap :D)

Comment

Áls je met een PC-sturing gaat werken, neem dan het liefst een apart laptopje o.i.d. Deze slinger je dan ook niet aan internet, om vervuiling e.d. te voorkomen. Gewoon alleen een lichtproggie, verder niks, om zoveel mogelijk te zorgen dat hij blijft doen wat je wil dat hij doet. ;)

Comment

oke maar als ik niet voor pc lichtsturing kies
                  en wil voor me scanners en led spectrum en led messenger een apparte sturing
                  wat voor sturing kan je hiervoor beste nemen dan?

Comment

Tja, ik ken geen van die controllers dus kan dan ook moeilijker over oordelen,

Ik ken wel de Showtec versie van de elation DMX operator Pro, de light desk 136.

Ik heb daar jaren mee gewerkt maar hij werd te klein voor me (mocht je intresse hebben in het overnemen van die controller dan mail me..)

De rest van de controllers ken ik niet.

Sorry Rick als ik niet had mogen zeggen dat ik hem verkoop maar ja, als hij toch naar zoiets opzoek is...

Comment

Als het niet uit commerciëel oogmerk is vind ik het nog niet zo'n ramp. ;)

Comment

Working...
                      X