Announcement

Collapse
No announcement yet.

showtec LED par 56 short leds kapot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• showtec LED par 56 short leds kapot

hallo,

Ik heb 4 Showtec LED parren 56 short (http://www.bax-shop.nl/led-par-56/sh...t-details.html) waarvan er 3 (deels) kapot zijn, een of twee rijen groene leds doen het niet meer. Als ik ze uitzet en daarna weer aanzet doen ze het 3 minuten maar daarna gaan dezelfde rijen weer uit. Zijn er meer mensen met dit probleem en hoe zou ik dit kunnen oplossen? Ik heb ze 2 weken in gebruik.

Indien bij bax gekocht zou ik er een gevalletje retour van maken, aangezien je ze nog maar twee weken hebt. Je bent niet de eerste bij wie ze binnen no time kapot gaan. Ik zie regelmatig die parren voorbij komen met kapotte leds..

Comment

terugsturen ja, dit gebeurd doorlopend met deze parren

Comment

en ruilen voor nieuwe? dan heb ik waarschijnlijk hetzelfde probleem, of ruilen voor andere? zo ja heeft er iemand dan een goede tip?

Comment

Ja, deze:

De American DJ Mega Tri Par profile staat garant voor een goede kleurenmenging en een kractige lichtopbrengst! Voorzien van innovatieve behuizing voor multifunctionele toepassingen in de decoratieve sfeer.

Voelen zeer degelijk aan, jammer alleen dat ze bijna altijd uitverkocht zijn.

Comment

is er misschien ook iets in een lagere prijsklasse, meer rond die van de showtec par, ik dacht zelf aan deze: http://www.bax-shop.nl/led-par-56/eu...t-details.html is dit een goede keuze? alleen kan er bij deze geen filterframe gemonteerd worden of heeft iemand daar een oplossing voor?

Comment

waarom heb je het filterframe nodig? je kan toch kleuren maken met de leds? tenzij je een frostfilter wil gaan gebruiken?

Comment

voor een diffuser filter, scheelt stipjes tellen als je naar de lamp kijkt.
                Last edited by svendejong; Friday-17-01-2014, 17:18.

Comment

is de eurolite par een goed alternatief afgezien van het ontbreken van een filterframe houder? http://www.bax-shop.nl/led-par-56/eu...t-details.html

Comment

De eurolite goedkope parren zijn qua kwaliteit een stuk beter, minder retouren in ieder geval.

Comment

Dan wordt het waarschijnlijk ruilen voor de eurolite, maar het hoort toch niet dat de showtecs zo snel kapot gaan, ik snap dat de kwaliteit niet heel hoog is bij deze prijs maar dat ze zo snel al kapot gaan lijkt mij niet te horen. Maar het is dus helemaal niet mogelijk om een filter te bevestigen bij deze eurlolite parren?

Comment

Tja... dit soort parren zijn nu eenmaal niet bestand tegen:
                        - vervoer met flinke schokken
                        - langdurig achtereen branden

En laat dit in deze branche nu wel vaak gebeuren. ;) Het zijn nu eenmaal prijsvechters en ondanks de bekende problemen door bovenstaande redenen is de vraag er naar nog steeds erg hoog.

Filter bevestigen bij deze parren is niet mogelijk, tenzij je een beetje hobbybobt.

Comment

Dan ga ik binnenkort mijn showtecs ruilen voor de eurolites en mijn filters op een creatieve manier vastmaken. bedankt!

Comment

Ik heb een paar jaar geleden ook eens 2 van deze Par64 gekocht http://www.bax-shop.nl/led-par-64/am...t-details.html Binnen 2 weken viel er ook een rijtje ledjes uit, maar ik had ff geen zin om het terug te sturen, dus ik liet het maar zo. Later heb ik nog eens 3 bijgekocht en die doen het nog steeds. Eigenlijk zijn het best aardige lampen voor het geld. Hoge lichtopbrengst, filterhouder en DMX voor 49 euro. De eerste 2 gaan ook nog steeds mee. Er zijn daarna ook niet meer leds uitgevallen.
                            Ik ga ze nog een keer vervangen door compact parren, maar grote haast heeft het niet.

Comment

Als je ze mag inruilen voor andere zou ik dit zeker doen. Heb er zelf 6 van deze en daar branden niet veel ledjes meer van. ook al verschillende malen opgestuurd maar deze blijven steeds weer kapot gaan.

Comment

Working...
                              X