Announcement

Collapse
No announcement yet.

showtec LED par 56 short leds kapot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Mocht het niet mogelijk zijn om ze om te ruilen kan je misschien een par gebruiken als spare, je haalt met een soldeer de ledjes bij de ene eruit en zet ze bij de andere erin, is sneller gebeurt dan je eigenlijk denkt en het werkt goed!

Mocht je daar geen zin in hebben dan koop ik ze wel over ;)

Comment

Ik heb ze gisteren teruggestuurd, ik ga ze ruilen voor de Adj led par 64.

Comment

Originally posted by GilT View Post
        Mocht het niet mogelijk zijn om ze om te ruilen kan je misschien een par gebruiken als spare, je haalt met een soldeer de ledjes bij de ene eruit en zet ze bij de andere erin, is sneller gebeurt dan je eigenlijk denkt en het werkt goed!
        Ik denk niet dat de ledjes stuk gaan omdat er hele banen tegelijk stuk gaan. Ik wil er nog steeds eens eentje open schroeven en wellicht nog eens doorsolderen, maar tot nu toe ontbrak de tijd.

Comment

Originally posted by Theo56 View Post
          Ik denk niet dat de ledjes stuk gaan omdat er hele banen tegelijk stuk gaan. Ik wil er nog steeds eens eentje open schroeven en wellicht nog eens doorsolderen, maar tot nu toe ontbrak de tijd.
          één ledje gaat kapot, dan valt de hele rij uit. Ga als je hem heb open geschroefd met een schroevendraaier elk "kapot"" ledje langs, Dan zie je dat bij sommige ledjes de rest van de rij het dan wel doen, maar die ene uit blijft, deze is dan kapot soldeer tegen de printplaat zetten bij de led, even wachten eruit halen en een nieuwe/vervangende erin stoppen

Comment

LEDs zitten vaak met een stuk of 6 in serie aangesloten. Gaat er ergens 1 contactje los zitten, dan wordt de kring onderbroken en valt het groepje uit. Dat LEDs zelf defect raken, komt veel minder vaak voor.

Comment

ik heb er 8 van showtec en prijs kwaliteit denk ik dat er niet veel in de buurt komen gezien ze ver onder de prijs zitten van de concurrentie.
              en persoonlijk ben ik van zin om er nog 8 bij te kopen. omdat ik denk dat het verschil te hard gaat op vallen moest ik 8 van een ander merk bij koop

maar van de 8 die ik heb zijn er 2 die ik heb moeten terug sturen, wegen wegvallende ledjes

maar eens buiten garantie heb ik zelf geprobeerd te herstellen wat goed gelukt is

was meestal altijd een soldeer puntje dat was los gekomen en is heel simpel zelf te herstellen als je ervaring hebt met solderen
              en het slecht contact zoeken is geen probleem gewoon de punten van de 2 ledjes die aan het begin en einde van de kapotte rij staan herstellen.

slechts 1 keer 1 ledje gehad dat defect was ( en waarschijnlijk omdat ik het ledje te warm heb gemaakt bij het solderen )

maar als je nog nooit een soldeerbout hebt vast gehad of geen kennis hebt van de basis elektronica blijf er aub af en vraag het aan iemand met ervaring.

Comment

Om het probleem van de Showtec parren even in 1x duidelijk te maken heb ik met een warmtebeeldcamera een foto gemaakt van de print met leds, waarbij de leds vol aan staan.
                IR000022.jpg
                bijna alle weerstanden hebben een lage ohmse waarde en hoe lager de weerstand, hoe heter ze worden en dat is goed te zien op de infraroodfoto. Alle lichte stippen zijn gloeihete weerstanden die erg dichtbij de LED's zitten.

De beste oplossing daarom is om de weerstanden op de onderzijde van de print te solderen, waarbij ze met een ruime boog vrij moeten staan voor goede koeling.....

Dan heb je een goedkope LED-par die wel rustig vol aan kan staan voor langere duur....

Comment

Ik heb ook 6 van deze spots, ook al enkele terug gestuurd en nieuwe gekregen, maar ook deze bleven kapot gaan.
                  Kort samen gevat, goedkope kwaliteit bestaat niet. het opsturen kost al meer dan de lampen waard zijn. (toen ik deze kocht waren ze via een promotie goedkoper)
                  Van de 6 die ik op dit moment heb hangen werkt er geen enkele hoe het zou moeten, vooral de blauwe en groene leds blijven eraan. alle rode werken wel nog.
                  ze vallen ook weg in groepen, dus ik denk eerder dat de leds zelf nog werken, maar dat iets mis is op de printplaat.
                  best spijtig, want het zijn hele goeie spots voor de manier waarop ik ze gebruik.

Comment

Working...
                  X