Announcement

Collapse
No announcement yet.

analoge stroboscoop dmx aansturen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• analoge stroboscoop dmx aansturen?

Hoi, nieuw op het forum vandaag

een simpele vraag:

is er een eenvoudige interface te bouwen zodat ik mijn oude analoge (jack) stroboscoop in mijn dmx systeem kan bedienen??

alvast dank

bart

Zal er vast zijn maar ik denk dat je voor het geld een dmx stroboscoop kan kopen.
    En ook wat voor signaal gaat er over de jack? 0 tot 10v of iets anders.
    Is dus vrij lastig te zeggen zonder type / uitvoering.

Comment

je zou het natuurlijk ook op een switchpack kunnen steken. Kan je hem natuurlijk enkel aan en af zetten via dmx

Comment

naar mijn mening is het een 0-10v systeem,...

switchpack is een optie heb ik en kan ik dus gebruiken.

ik wil graag tempo bedienen via dmx...........

als er iemand een schakeling weet graag!

Comment

Ik weet niet hoe zwaar de stroboscoop is maar de meeste switchpaks kunnen maar een beperkt vermogen aan.

Bij mijn weten gebruiken de meeste stroboscopen al vrij snel veel vermogen.

Ook zou ik niet graag de mogelijkheid voor snelheid en felheid kwijt willen

Comment

Meeste switchpacks mogen 5 tot 10A per kanaal schakelen (met natuurlijk nooit meer dan 16A totaal).

Een andere optie om hem in je standaard DMX kring op te nemen bestaat niet zover ik weet in een kant-en-klaar oplossing.

Comment

Mocht je voor een switchpack kiezen, neem dan de Showtec Multidim MKIII.
              Dat is een dimmer die ook in te stellen is als switchpack. Prijs verschilt nauwelijks
              en de dim functie kan wellicht een keer handig zijn in de toekomst.

Ander pluspunt is dat je per kanaal kan kiezen of het zich als een switch of een dim gedraagt.
              Kun je leuk combineren ;)

Comment

De multidim mk3 is hier niet voor geschikt. Deze kan maar iets van 5 ampère aan. Als ik kijk naar onze vergelijkbare stroboscopen is dit al een 12 ampère op vollast.

Er zijn wel 0 10 volt dmx converters maar voor een beetje fatsoenlijk apparaat kan je beter een nieuwe dmx stroboscoop kopen

Comment

Het heeft een 6.3A schakel/dim vermogen per kanaal (1380W) en 16A maximaal. Misschien is het handig om eerst het vermogen van zijn stroboscoop te weten.
                  Kun je daar echt niet achter komen, boek een DJ? Staat vaak wel ergens in het lamphuis of op de lamp zelf. Of het type even googlen.

Heeft je strobe wel meer vermogen dan 1200W dan denk ik dat een nieuwe DMX stroboscoop kopen een goedkopere oplossing is...

Comment

Working...
                  X