Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX4ALL dongle 24/7

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX4ALL dongle 24/7

Hey,

Ik ben met een thuisprojectje bezig met een Raspberry Pi (mini-computer) en een DMX4ALL dongle + wireless schakelkastjes (filmpje).

Ik wil hiermee wat sfeerverlichting gaan aansturen, alleen nu is het probleem, dat ik als ik de led spotjes uitschakel, de dongle ook uit gaat (waarschijnlijk door dmx signaal afkomsting vanaf ledpar?). Is er een manier dat ik ervoor kan zorgen dat de dongle aanblijft, ondanks dat er geen fixtures op de dmx lijn zijn die aanstaan?

Alvast bedankt,
    Milan

Dan zou je het electronisch moeten scheiden.
    Je kan dit al met een simpele splitter booster. Hiermee voorkom je dat invloeden van buitenaf weer terug naar de dongel kunnen.
    Dit is ook de reden dat wij onze cuelux dongel altijd samen met een splitter booster gebruiken. Dan houd je dit soort problemen buiten de deur. Zijn vast wel schemas van te krijgen hoe je er zelf 1 kan maken.

Comment

Wat bedoel je precies dat je van uit je raspberry je dongel niet meer uitschakelt?? of schakelt de raspberry ook uit??

want als je raspberry actief blijft, deze decodeert het signaal van de dongel om naar dmx, is dit zo is het een kwestie van in programmeren dat de dongel altijd stroom krijgt.

Comment

Working...
      X