Announcement

Collapse
No announcement yet.

par 56 lamp

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• par 56 lamp

Hallo,

Net terug van een feest waar ik gedraaid heb,
    na alles opgezet te hebben was het gelijk raak Knal! een par lamp kapot
    sh*t dat is balen!
    tenminste ik denk dat hij kapot is omdat er een klein dingetje in tikt, de zekering was volgens mij nog goed

nu de vraag welke lamp moet ik hebben het is een 300 watt par lamp die bij de pakket van een botex-dmx balk zat hier wat er op de par lamp staat:

sylvania 240V 300W par 56 WFL 32

En hoeveel branduren heeft een par lamp trouwens?
    Last edited by --Djdave--; Sunday-19-07-2009, 02:11.

nu heb ik er ergens eentje zien staan (want als ik het goed heb heeft bax deze lamp net niet in zijn assortiment) met de volgende punten:

Colour Temp.: 2700K
    Voltage: 240V
    Watt: 300W
    Lifetime/H: 1500
    Box Quant.: 12
    Beam: WFL
    Socket: GX16d

klopt dit, want de helft wat er staat snap ik niks van de tekst:
    sylvania 240V 300W par 56 WFL staat er wel boven
    het moet trouwens ook een aansluiting zijn met 2 staafjes die eruit steken.

Comment

2000 Branduren (kwam weer van een andere site, altijd gewoon voor het laagste aantal gaan)

Je wil opnieuw een wide flood? (Lijkt me wel logisch als de rest van je lampen dat ook zijn..)

Je had die lamp al vaker gebruikt? Ik heb mijn vragen bij die 240V maar heb daar helaas te weinig kennis van om er iets over te kunnen zeggen...

Vergeet alleen niet dat het aantal branduren gemiddeld is, als jij je lamp vaak snel aan/uit zet en er ruw mee omgaat (net nadat je de lamp hebt uitgezet en hij nog warm is) dat de levensverwachting snel naar beneden gaat
      Last edited by Paradise; Sunday-19-07-2009, 11:20.

Comment

Elke PARlamp voor een PAR 56 short met een vermogen van 300W en een WFL-afstraling zal voldoen. Levensduur staat er soms bij, maar is slechts een indicatie en is van véééél factoren afhankelijk. Schudden ze veel bij transport? Worden ze direct naar beneden gehaald zonder af te koelen? Worden ze 'voorverwarmd' voor gebruik? (Wat bij sommige lichttafels mogelijk is.) Kortom, het is moeilijk te zeggen.

Comment

Originally posted by Paradise View Post
          Ik heb mijn vragen bij die 240V maar heb daar helaas te weinig kennis van om er iets over te kunnen zeggen...
          Het is heel simpel. Je kunt een parlampje prima op een 230V stopcontact steken, of een switchpack, of voluit op een dimmer. Dan zit je rond de 230V (dat variëert altijd een heel klein beetje.) Mede hierdoor kan een lamp en ook andere elektrische apparaten altijd wel een 10V meer of minder aan. Zo kunnen ze vaak nog prima werken op een spanning van 220V of 240V.

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Elke PARlamp voor een PAR 56 short met een vermogen van 300W en een WFL-afstraling zal voldoen. Levensduur staat er soms bij, maar is slechts een indicatie en is van véééél factoren afhankelijk. Schudden ze veel bij transport? Worden ze direct naar beneden gehaald zonder af te koelen? Worden ze 'voorverwarmd' voor gebruik? (Wat bij sommige lichttafels mogelijk is.) Kortom, het is moeilijk te zeggen.
            Ze shudden idd veel bij transport, heb hellaas geen flightcases.
            als de lampen een tijdje hebben staan branden zet ik de balk uit, en die laat ik meestal nog een half uur hangen. voorverwarmd? nee
            hoe kan je dit anders oplossen, zonder lichttafel?

Comment

Gewoon ze heel zacht aanzetten (warmen ze tenminste iets op)

Comment

Op sommige dimmers kun je het ook instellen, maar ik denk niet dat dat kan als instelling bij de meeste T4's. Maar voor het draaien je master een klein stukje open geeft hetzelfde effect.

Comment

Ik heb de goede lamp via bax-shop kunnen bestellen.

voorverwarmen kan ik ook niet, dit omdat de t-4 nog niet op dmx draait.
                  Ik bestuur mn martin scx 500 via de dmx4all dongle naar freestyler alleen de t-4 reageert hier niet op.

Comment

Moet ik je nu in dit topic gaan uitleggen hoe je je T-4 wel werkend krijgt?

Stel je vraag maar hier: Klik.

Comment

mn par lamp is binnen het enige verschil is dat er in plaats van 32 nu 12 staat dat hebt volgens mij met de stralingsbreedte te maken toch?

maakt dit veel uit op je t-4 of zie je het verschil bijna niet?

Comment

Haal je andere parren er bij, kijk en vergelijk. Simpel toch? Bij mij zit er ook een parlamp bij die iets anders is dan de rest, maar ik maak me daar niet zo druk over. Als er maar een bak licht uit komt is het prima.

Comment

naar aanleiding van het bericht van paradise over dat de lamp sneller slijt als je er ruw me omgaat.

Zat ik is te denken aan een lamp die langs de weg staat, om aan te geven dat er stoplichten zijn.
                          Zo'n lamp staat 24 uur in de week (altijd aan) te knipperen, dit zijn toch ook een soort par-lampen?
                          Maar dan zouden deze lampen toch ook sneller moeten slijten?

Comment

Worden steeds meer vervangen door LED. Hiernaast is bij zo'n lamp de lichtopbrengst ook niet belangrijk, zolang de aanzicht-helderheid maar in orde is.
                            Ook deze halogeenlampen zullen op een gegeven moment ophouden, maar hebben een relatief lange levensduur.
                            Verder, zo'n lamp is in een vaste installatie gemonteerd. Geen schokken, alleen regen- en kou-invloeden. Maar ook in de winter werken ze, dus zullen ze daar wel tegen bestand zijn.

Máár. Dat is dus een hele andere toepassing dan bij ons.

Comment

Bij mij hier voor de deur word de lamp 1x per jaar vervangen (of eerder als hij kapot is) mijn par lampen gaan al een aantal jaar mee, en een stop licht staat niet 24 p/d aan, s'avonds gaan ze uit (behalve de belangrijke stoplichten maar die gaan ook eerder kapot..) en een stoplicht heeft 3 kleuren, ik heb ze nog nooit allemaal tegelijk aan zien staan.

Als een auto tegen een stoplicht aanrijd zal de lamp vermoedelijk het niet meer doen, als jij je par een goeie stoot geeft als hij net aanstond zal hij het ook niet zo super meer doen..

Een par lamp en een stoplicht vergelijken is een beetje een burealamp verglijken met een showtec MH...

Er komt evenveel licht vandaan, maar ze zijn beide erg verschillend :D (Natuurlijk heeft showtec ook goeie lampen, begin er dus geen discusie over )

Comment

Working...
                              X