Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtsturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtsturing

Hallo allemaal,

Binnenkort heb ik samen met een vriend van mij een gig en daar zijn we natuurlijk ook licht nodig. Nou hebben we een vraag. Ik heb de ayra led compar kit 1 en hij heeft 4x showtec led par 56. Nou is onze vraag eigenlijk hoe we ervoor kunnen zorgen dat zowel mijn parren als die van hem hetzelfde doen. We willen ze dus doorlinken dmv. dmx. Mijn compar kit heeft wel dmx in- en output maar voor zover ik weet geen dip switches. We willen via zijn dmx controller (Showtec Led Operator 4) werken.

Weten jullie misschien hoe we dit op kunnen lossen?

Alvast bedankt!

Dan zou ik de ComPar Kit op de driekanaals RGB modus zetten en een tweetal LED-parren van je vriend op hetzelfde kanaal adresseren.

Let wel op dat je de ComPar Kit set dan nog moet softpatchen op 1 van de fixtures op de controller, maar dat heeft je vriend als het goed is ook al gedaan voor zijn LED-parren.

Adressering van de ComPar kit gaat via het display, dus functioneel hetzelfde als dipswitches maar dan iets makkelijker om dat je de adressen op het display zelf ziet.

Comment

Mijn excuses, wat licht betreft ben ik nogal een leek. Hoe kun je dat softpatchen precies doen? En hoe zit het met dat instellen van die adressen? Ik kom er namelijk nog niet echt uit.

Comment

Het softpatchen van de kanalen op je controller wordt in de handleiding beschreven. Dus kijk daar even goed in. Mocht je dan alsnog op iets vastlopen laat het dan even weten.

Instellen van de adressen doe je standaard wanneer je DMX gebruikt. Elk apparaat krijgt zijn eigen DMX-adres.

Wat je bijvoorbeeld kunt doen:

Kanaal 1: ayra Compar kit
        Kanaal 5: LED Par 1 en 2
        Kanaal 9: LED Par 3
        Kanaal 13: LED Par 4

Dan zit de aangesloten verlichting zoveel mogelijk gescheiden, zodat je toch creatieve kleurenchases etc. kunt maken en het meeste uit je controller kunt halen.

Comment

Bedankt voor je reactie, ik ga het eens uitproberen!

Comment

Working...
          X