Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtsturing of controler

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtsturing of controler

Hallo allemaal,

Ik zit met een klein dillema. We zijn een tijdje terug begonnen om een compleet nieuwe discoshow op te bouwen nadat een grote brand de oude in as had gelegd. We zijn nu weer druk bezig in freestyler en op zich zijn we daar wel redelijk tevreden over. Heel af en toe wat problemen met de stabiliteit maar niks wat onoplosbaar is. Toch lopen we steeds vaker tegen wat probleempjes aan, om snel te reageren op bepaalde acties of om het licht aan te passen aan de muziek blijft lastig aangezien freestyler gewoon op een normale laptop draait. We kwamen toen op de oplossing om te zoeken naar een faderpaneel oid om zo toch snel te kunnen reageren op muziek, posities etc...
    We twijfelen over het volgende:
    • We kopen een faderwing van enttec, deze wordt volledig ondersteund en werkt dan ook samen met de software. (kosten 650€))
    • We kopen een midicontroler, echter ondersteunt Freestyler maar 1 midi kanaal dus dat is niet echt een voorkeur
    • We vervangen de complete software door een andere sturing inclusief controler
    • We vervangen de computer door een lichtsturing

Elke optie in deze rij heeft zo zijn voordelen en nadelen.
    Qua lichteffecten gaat het om een lading ledparren, scanners, rolers, spiegelbollen, theaterspots, MH's, blacklichts en strobo's.
    Zelf heb ik veel ervaring met de titan software en dat werkt voor mij wel fijn. Echter is een faderwing van avolites flink prijzig... Ondersteunen zij ook andere faderwings/midicons?
    en belangrijke eis aan de oplossing is dat hij zowel actief bediend moet kunnen worden (als we een LJ mee nemen) en daarin dus makkelijk zijn in het live bedienen programmeren etc... Maar het is ook zeker belangrijk dat voor kleine shows de bediening makkelijk is en dat het draaien van voorgeprogrammerde shows geen probleem is zodat de DJ's ook het licht kunnen bedienen!
    Heeft iemand die ongeveer hetzelfde bediend ervaringen of zijn er adviezen wat te gebruiken?

Alvast veel dank voor het meedenken!

Ik zou kijken in de sector Sunlite of Cuelux met een MIDIcon controller. Ik denk dat het voor jullie situatie de gulden middenweg is, omdat je een dan niet te dure wing hebt die goed met die software-versies werken. Qua keuze tussen die twee, dat is heel persoonlijk. (Beetje MAC vs. PC achtig).

Comment

Cuelux! In combinatie met een BCF2000 of een Midicon een onverslaanbare combinatie in dat budgetsegment.

Comment

Ook ik denk meteen aan ceulux als ik zo naar je verlanglijstje met wensen kijk en wat je ermee aan wil sturen. De kosten hiervan vallen nog meer dan mee als je naar de mogelijkheden kijkt.

Enigste nadeel is dat je er maar 1 universe mee aan kan sturen en dus maar 512 kanalen tot je beschikking hebt. Wil je er meer dan zal je toch uit het segment moeten stappen en zou je naar de uitgebreide variant met de zelfde gedachte gang kunnen kijken. De cuelux pro. Deze is zelfs in de toekomst op te schalen naar meerdere interfaces.

We werken nu al een jaar of 4 a 5 met de gewone cuelux en ook de cuelux pro ligt al weer een dik jaar op menig locatie. Ik heb hiervoor met veel verschillende software als ook systemen gewerkt maar voor het geld blijf ik toch zweren bij cuelux. Heerlijk overzichtelijk. Zowel de gevorderde als de beginner kan er makkelijk mee overweg en er mooie en leuke dingen mee doen. Dit kan dan natuurlijk zowel live als dat het voor geprogrammeerd is. Alles werkt erg overzichtelijk en nagenoeg alles is naar eigen idee in te programmeren. Dus of je nu een chase wil, simpele cue of zelfs stack listen en groepen alles zit er gewoon in en je kan alles zelf bepalen onder welke knop of fader dat je het wil hebben. Zelfs wijzigingen zijn vrij eenvoudig door te voeren en aan te passen. Maar goed ik kan er hier nog wel een half uur meer over blijven praten. Ik denk dat me mening wel duidelijk is en dat wij in ieder geval al helemaal geen spijt hebben van cuelux en cuelux pro. Zeker met de midicon is dit gewoon een erg fijne setup. Heerlijk overzichtelijk en erg mooie 1 op 1 overeenkomst tussen software en hardware.

Comment

Working...
        X