Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtsturing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtsturing

Hallo Beste mensen,

Ik heb al een tijdje de Eurolite KLS-801 die ik bestuur met de eurolite DMX LED Operator 4. Aangezien ik er nu een nieuwe DMX laser bij heb, de Ayra ITA Quatro 260Mw was mijn vraag, hoe ik het beste allebei de lichten kan aansturen. Volgens mij kan dat niet met de DMX controller die ik nu heb. En welke raden jullie dan aan? of is een software toch het beste?

Alvast bedankt, ;)

Stijn

Beste Stijn,

Ik gebruik nu zelf freestyler dmx software (dit werkt fijn omdat je 512 kanalen hebt en je bent niet meteen 16 kanalen per lamp kwijt)
    maar als je niet zoveel lampen gaat gebruiken kun je ook gaan voor een 192 kanaals dmx controller

Software kost ong . €175 (512 kanalen) http://www.bax-shop.nl/dmx-software/...t-details.html
    Controller kost ong €80 (192 kanalen = 12 lampen) http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...t-details.html

Met vriendelijke groeten,

DJ Yorlin

Comment

Originally posted by DJYorlin View Post
      Ik gebruik nu zelf freestyler dmx software (dit werkt fijn omdat je 512 kanalen hebt en je bent niet meteen 16 kanalen per lamp kwijt)
      Dit klopt dus niet.
      Een kls 801 heeft gewoon 15 kanalen nodig. Of dit nu met een controller is of met software maakt helemaal totaal niets uit. 15 kanalen is 15 kanalen. De kls 801 kan namelijk helemaal niet zien of er software gebruikt word om de lampen mee aan te sturen of een werkelijke dmx controller. De kls 801 ziet alleen maar dat er een dmx signaal binnen komt die een bepaald kanaal een bepaalde waarde geeft. Hier reageert de lamp op door het commando wat hier bij hoort uit te voeren.

Persoonlijk zou ik bij led lampen en lasers waar in de toekomst misschien nog wel meer lampen bij komen niet voor een scan controller gaan. We hebben er zelf 2 en heel veel meer als simpele schuif fader dingen voor wat parretjes te bedienen gebruiken we het nooit. Wat een onding is dat zeg. Programmeren is een crime en overzicht is er al helemaal totaal niet. Je moet maar gewoon alles uit je hoofd terug weten te vinden.

Dus daar zou ik gaan voor software. Met de meeste kan je simpel en snel je lampen selecteren en zeggen wat ze moeten doen. Kleurtjes kiezen of zelfs eenvoudig en snel door een wizzard een showtje in elkaar zetten.

Persoonlijk werk ik erg veel met cuelux, misschien niet de goedkoopste maar wel 1 van de meest overzichtelijke en eenvoudigste in omgang maar wel met veel mogelijkheden. Ook naar de toekomst toe heeft dit veel mogelijkheden zodat je niet over een x tijd weer je software moet gaan veranderen omdat je tegen een max aan mogelijkheden of overzicht aan loopt.

Comment

Echt niet ik heb zelf een 192 kanaals controller gehad en daar kon ik maar 12 lampen appart van elkaar mee besturen (192:12=16) dus een lamp gebruikt op een 192 kanaals controller 16 van de 192 kanalen.

Zo bijdehand ben je niet hoor ron'

Comment

En als ik nu eens 3 lampen van 4 kanalen onder 1 knop zet? Kan ik ze nog steeds allemaal appart besturen en heb ik maar 1 ficture gebruikt. Sterker nog ik heb zelfs 4 adressen vrij op deze ficture.:shock:

Je moet dan alleen wel er even rekening mee houden dat de eerste 4 faders voor je eerste lamp zijn de volgende 4 faders voor je 2de lamp en je de derde kan bedienen door je faders naar pagina b/2 te veranderen en dat je dan dus lamp 3 kan bedienen.

Grootste nadeel is wel aan deze controllers dat wanneer je dus een 15 kanaals lamp hebt ( zoals de kls 801 is ) je niet faders hebt die mee bewegen en goed gaan staan naar de waardes die je ingesteld hebt op de 2de pagina. Dit is dus wel behoorlijk vervelend om ze juist in te stellen.

Comment

Bent r maar blij mee jonguh!

Comment

Ik ben er echt vreselijk blij mee. Geloof me dit maakt mijn dag weer helemaal goed.

Ik kan nog zoon slechte week hebben, het kan me allemaal nog zo tegen zitten maar ik word er wel zo ongelofelijk blij en heerlijk gevoel van binnen als ik een discussie wil openen om iemand te laten merken dat er meer mogelijkheden zijn met een product of systeem dan iemand anders denkt. Heerlijk om ervaringen en ideeen met een ander te delen en zo samen verder en wijzer te worden, dingen te leren en eventueel een inzicht te kunnen geven voor een andere manier van werken.

Alleen jammer dat je dan met iemand te maken hebt die dan met een soort van msn ( als je al oud genoeg bent om te weten wat dat is ) reactie terug plaatst zonder enig weer woord in een wel erg slappe ligt brabants dialect met een gebrek aan woorden en letters.

Geef dan een duidelijk argument, zeg waarom, deel je kennis, onderbouw hem.

Dan hadden we hier een leerzame discussie kunnen houden hoe je iets wel of juist niet kan gebruiken en aansturen. Nu is het gewoon de volgende van 15 met 10 jaar ervaring die hard roept maar niet onderbouwt. Hier word volgens mij niemand wijzer van en schiet niemand iets mee op. Er komt geen nieuw of ander inzicht naar boven of wat dan ook om zo kennis te delen en te verbeteren.

Succes knul.

Doe je ding doe het hoe jij denkt dat het moet en zit. Maar als ik je reacties hier en elders op het forum zie blijft het voor mij bij hard roepen met maar weinig kennis.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                En als ik nu eens 3 lampen van 4 kanalen onder 1 knop zet? Kan ik ze nog steeds allemaal appart besturen en heb ik maar 1 ficture gebruikt. Sterker nog ik heb zelfs 4 adressen vrij op deze ficture.
                Stom dat ik hier zelf niet aan heb gedacht. Haha, bedankt voor de tip, maakt mijn dag goed ;)
                Nu nog adresseren, dat gaat bij mij altijd hopeloos fout op mijn 192 kanaals controllertje...

Heb sinds kort ook een Scanmaster 24, maar wellicht maar weer eens verdiepen in de adressering bij de 192 kanaals.
                Jammer dat die gebruiksaanwijzingen zo onduidelijk zijn...

Comment

Originally posted by DJYorlin View Post
                  Bent r maar blij mee jonguh!
                  Dat is niet de manier waarop we met elkaar omgaan. Ik adviseer je om de toon van je posts wat aan te passen. Daarnaast ging er in een ander topic over outdoor laser / lichtbronnen met hoge intensiteit ook een en ander niet helemaal goed.

Comment

Working...
                  X