Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fixture ES-600B Laserworld

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Fixture ES-600B Laserworld

Hallo allemaal,

Ik probeer mijn ES-600B laser van Laserworld aan te sturen via DMX maar dan heb ik een fixture nodig en die kan ik NERGENS vinden... Kan iemand mij hier mee helpen???

Wat voor fixture bedoel je precies?
    Deze laser heeft maar 12 DMX kanalen nodig, dus alles dat je nodig zou moeten hebben is een DMX-kabel,
    en een DMX Controller of een usb Dongle met eventueel een midi controller...
    Maar net waar je voorkeur ligt.

Veel succes!
    Groetjes Rik

Comment

Ik heb nu een dmx controller van Velleman en de Freestyler DMX software. Alleen die software kent deze laser niet en daarvoor moet je dan een fixture importeren.

Maar als iemand een andere oplossing hoor ik het ook graag :P

Comment

Je kan natuurlijk ook een 12 kanaals dimmer nemen. Dan kan je gewoon met elk kanaal van de dimmer een functie van de laser bedienen.

Comment

Je kan natuurlijk ook een 12 kanaals dimmer nemen. Dan kan je gewoon met elk kanaal van de dimmer een functie van de laser bedienen
          Ik denk dat de vraag berust of het feit dat hij hem niet op de computer kan aansturen.
          Een 12 kanaals DMX controller is alleen een oplossing als het gewoon niet mogelijk is om hem aan de software te koppelen...
          Die vraag is tot nu toe nog niet beantwoord. Iemand?

Comment

Originally posted by Dablyou View Post
            Ik denk dat de vraag berust of het feit dat hij hem niet op de computer kan aansturen.
            Een 12 kanaals DMX controller is alleen een oplossing als het gewoon niet mogelijk is om hem aan de software te koppelen...
            Die vraag is tot nu toe nog niet beantwoord. Iemand?
            Ik bedoel dus dat je in de software een ficture van een 12 kanaals dimmer kiest. Elk dim kanaal van deze dimmer in de software bedient dan dus een dmx kanaal van de laser
            laser.
            Dan kan je dus met je software gewoon de laser aansturen. Niet het meest handige maar kan en werkt wel.

Comment

Ah, excuses, dat kon ik er zo snel niet uit opmaken.

Comment

Nou ik heb het maar losgelaten. Krijg het zooitje niet aan de praat. Ik ga binnenkort wel kijken of hij wel door Sunlight gezien wordt.
                Wel bedankt voor het meedenken!! :)

Comment

Ik heb onlangs ook een laserworld uit de budget reeks proberen aan te sturen via cuelux en dat werkte niet heel goed. Ik heb hierover met laserworld gemaild en ze hadden nog meldingen binnengekregen dat hun budget lasers niet goed reageren op dmx software.

Comment

Oh met Cuelux.... die wilde ik net gaan kopen! hahaha Lekker dan....

Comment

Ik denk dat het dan meer aan jou ligt dan aan het systeem van cuelux.

Je kan met cuelux namelijk heel erg makkelijk je eigen ficture's maken ( speciaal gratis te downloaden programma van cuelux ).
                      Wij hebben dit ook gedaan voor onze lasers ( een rgy van laserworld en een pro groen van laserworld voor als we geen ilda gebruiken )
                      Werkt helemaal probleem loos. Geen enkel probleem.

Maar zoals al gezegd ( volgens mij nog niet eens geprobeerd en maar roepen het werkt niet ik snap het niet )
                      Neem een 12 kanaals dimmer.
                      Stuur hier eens je laser mee aan en sla deze presets op.
                      Door de preset op te roepen kan je dus zelfs zonder het hebben van een ficture ( een beetje bewerkelijk ) wel gewoon een laser of wat dan ook aansturen.

Wil je er wat meer tijd en energie in steken dan maak je er dus even een ficture van. Zo heb ik al voor veel verschillende lampen en lasers gewoon zelf een ficture geschreven die precies is zoals ik het graag zou willen. Ben je er handig in dan doe je dit zelfs in minder dan een uur.

Dus kan niet en bla bla bla. Nee het kan wel gewoon. Zelfs vrij eenvoudig. Wat ik hier lees is alleen dat de wil ontbreekt en het echt met hap klare druk hier brokken moet komen omdat we er anders er al geen zin meer in hebben.

Comment

Het probleem ligt zeker niet bij cuelux. Daar ben ik heel tevreden over. Zoals ik al schreef werken blijkbaar de budget lasers van laserworld algemeen niet goed met dmx software. Als je 2maal na mekaar een zelfde dmx waarde uitstuurt reageert de laser anders.

Comment

Working...
                        X