Announcement

Collapse
No announcement yet.

strobo lamp gesprongen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Pff ik heb echt heel wat sites afgezocht hierover..
    Het enige wat ik vaak terug zie komen is dat de lamp vervangen moet worden met exact dezelfde, tenzij door een technische medewerker van het bedrijf anders aangeraden.
    Ik kan ook niks vinden op wikipedia of andere forums.
    Ik zou het nog een tijdje afwachten hier op dit forum,
    reageert er niemand is het misschien tijd voor een nieuwe stroboscoop.
    Óf als je wel een gokje durft te wagen een xenon buis die iets minder wattage heeft.
    Staat er anders geen serienummer op de lamp zelf? of een merk of iets?
    misschien kan ik daarop doorzoeken?

Groetjes Rik

Comment

bovenstaande is het enige wat ik gevonden heb

Comment

En daarom lieve kinders, als je een product koopt waarvan je weet dat er een lamp vervangen moet worden; weet dan ook zeker dat er vervangende lampen te koop zijn.

Comment

was een 2e hands spotprijsje....

dit heb ik ondertussen ook als reactie gekregen van een winkelier

Beste,

Zo’n lamp kost 58eur

Je zou moeten nazien of de hoogspanning transfo niet stuk is, deze kost ook nog eens 35eur. De kans is groot dat die ook stuk is

Comment

Ik kan hier verkeerd in zijn, maar ik heb mij laten vertellen in een winkel dat die zwaardere strobos (+- 3000w) gebruik maakte van de gewone (vaak Philips) 1500w lampen, maar dat ze daar gewoon 3000w door gooide.
            Als het echt waar is betwijfel ik, maar het valt me wel op dat je op veel festivals als er 50 martin atomic hangen er altijd wel 1 of 2 zijn die kapot zijn. terwijl je een gewone 1500w bijna niet kapot geflitst krijgt.
            Mijn atomic lamp is in ieder geval al redelijk zwart geworden van de hitte, terwijl mijn showtec 1500w na 6jaar flitsen nog altijd even helder is. Het draadje rond de lamp was wel door geroest wegens de vochtige locatie dat deze staat, maar na wat soldeerwerk werkt is deze weer evengoed als ervoor.

Comment

Grote verschil tussen een goedkope en een atomic is dat een goedkope bijna nooit ook kan blinde. Dit kan een atomic wel. Gebruik je de atomic alleen als strobo dan gaat deze eigenlijk gewoon net zo lang mee als de normale stroboscopen.

Zo zit bijvoorbeeld in de geni 1800 strobe ( 2700 watt ) ook gewoon een flitsbuis van 1500 watt ( ook iets van phillips of zo uit me hoofd ) Trekt als deze op zijn snelst staat en op zijn felst ook gewoon net niet 3000 watt. Maar hier kan je niet mee gaan blinden dus verslijt de lamp minder snel. Ga je er mee blinden dan gaat deze ook gewoon in no time naar zijn grootje.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post

Zo zit bijvoorbeeld in de geni 1800 strobe ( 2700 watt ) ook gewoon een flitsbuis van 1500 watt ( ook iets van phillips of zo uit me hoofd )
                kan ik hieruit opmaken dat ik mijn strobo kan repareren door er gewoon een 1500w lamp in te steken?

Comment

Ik denk het wel. Op de webshop van bax vind ik wel niet direct iets dus ik denk dat je zult moeten google.

Comment

Originally posted by Sander1986 View Post
                    Ik denk het wel.
                    waar baseer je jou op?

Comment

Ik vergelijk jouw strobe nu met een normale lamp met adapter ect, op de adapter staat dat hij max 50 watt kan leveren dat betekent dat er een lamp in kan die maximaal 0,21 Ampère trekt
                      P/U=I
                      P=50 Wat
                      U=230 Volt
                      50/230=0,21 Ampère

Als je er een lamp van 60 wat in doet dan gaat er een hogere stroom lopen;
                      P/U=I
                      P=60 Wat
                      U=230 Volt
                      60/230=0,26 Ampère

De adapter kan dit niet leveren en brand door...
                      als je er zwakkere lamp in zet dan overschrijd de maximaal te leveren stroom niet en brand de adapter niet door en de lamp brand gewoon.

Moraal van het verhaal, de lamp bepaalt hoeveel wat hij nodig heeft, overschrijd je de max van de transformator dan brand hij door en is je strobe kapot.
                      Dit is wel theoretisch en ik heb aangenomen dat strobes de zelfde stroom leveren

Als ik jou was zou ik het proberen met een zwakkere lamp, die dus minder vermogen vraagt. (hij moet natuurlijk wel passen ;))

Succes

Comment

Working...
                      X