Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lichtset uitbreiden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lichtset uitbreiden

Hallo,

Ik heb dit nu aan mijn JB Systems LB-30 lichtbrug hangen:
    1x American DJ micro hypnotic laser
    1x American DJ Revo III
    2x Ayra ALO 060 LED scanners
    2x Eurolite RGB par 56 short

Lichtcontroller:
    Ayra OSO 1612

En zou graag mijn verlichting willen uitbreiden.
    Iemand nog leuke ideeën?
    (neem waarschijnlijk eerst ook een rookmachine (Ayra WSM 03 MKII 1500 watt)

ik zou in deze volgorde upgraden:
    1. Laddertruss ruilen in een echte truss met wind-ups
    2. meer basislicht (= extra parren)
    3. rookmachine
    4. eventueel DMX software
    5. moving heads

Comment

Als rookmachine zou ik een lichtere variant nemen. De 1500 watt heb je eigenlijk nagenoeg nooit volluit nodig. Maar in je stroom setup moet je er wel rekening mee houden dat je een machine hebt die 1500 watt weg slurpt. In veel gewone woonhuizen, schuren garage's en zelfs feest locaties is een 2 groepen zelfs al een klein drama.

Een risico wat er niet is hoef je ook niet te takkelen voordat het een probleem geeft.

Persoonlijk zou ik als drive-in zijnde ook eerder voor scans gaan dan een movinghead. Een movinghead heeft dan wel wat meer bereik dan een scan maar een beetje fatsoenlijke kost al snel het dubbele of 3 voudige van een beetje fatsoenlijke scan. Als je dan ziet dat een drive-in heel erg vaak toch al zijn licht achter zich heeft zou ik dit voordeel van bereik dus al weg kunnen strepen terwijl het wel de prijs extra is.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
        Persoonlijk zou ik als drive-in zijnde ook eerder voor scans gaan dan een movinghead. Een movinghead heeft dan wel wat meer bereik dan een scan maar een beetje fatsoenlijke kost al snel het dubbele of 3 voudige van een beetje fatsoenlijke scan. Als je dan ziet dat een drive-in heel erg vaak toch al zijn licht achter zich heeft zou ik dit voordeel van bereik dus al weg kunnen strepen terwijl het wel de prijs extra is.
        de reden dat ik er moving heads tussen zette was omdat de ts al scanners heeft. Aangezien het om een uitbreiding gaat.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
          Als rookmachine zou ik een lichtere variant nemen. De 1500 watt heb je eigenlijk nagenoeg nooit volluit nodig. Maar in je stroom setup moet je er wel rekening mee houden dat je een machine hebt die 1500 watt weg slurpt. In veel gewone woonhuizen, schuren garage's en zelfs feest locaties is een 2 groepen zelfs al een klein drama.

Een risico wat er niet is hoef je ook niet te takkelen voordat het een probleem geeft.

Welke roomachine dan ? 900 watt of de 1200 watt?

Ik snap dat movingheads niet veel zin hebben en daarom schaf ik ze nu nog niet aan.

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
            ik zou in deze volgorde upgraden:
            1. Laddertruss ruilen in een echte truss met wind-ups
            2. meer basislicht (= extra parren)
            3. rookmachine
            4. eventueel DMX software
            5. moving heads
            De lichtbrug ga ik nog niet upgraden wand die heb ik nog maar net.
            Dacht misschien een leuke laser en rookmachine erbij..

Comment

ok ik begrijp dat je de truss wilt houden, maar langs de andere kant kan die nu ook weer zoveel niet aan (zowel qua gewicht, als qua verdeling over de breedte van je truss).
              ik zou in plaats van nog meer effecten toch wat investeren in basislicht. Want daar schiet je volgens mij, ten opzichte van je ander licht nog wat te kort

Comment

Hier ben ik het dan wel eens met Mathias.
                Effecten zijn leuk als je ze even gebruikt en dan weer niet. Een soort van toevoeging.

De basis moet gewoon goed zijn. Begin met een 2 of liever 6 extra led parren en je basis is toppie in orde.

Ik denk dat voor een rookmachien in jou geval een 800 watt of een 1000 meer dan voldoende is.

Comment

Working...
                X