Announcement

Collapse
No announcement yet.

JB Systems LB-30 lichtbrug

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JB Systems LB-30 lichtbrug

Hallo iedereen,

Ik had een vraag over de JB Systems LB-30 lichtbrug.
    Kun je de T-bar ook van de stands af halen, zodat je bijvoorbeeld een licht set als deze op kunt monteren?

Alvast bedankt, Marcel.

als ik kijk op de plaatjes van die 2 setjes lijkt het er op dat het wel zou moeten kunnen.
    alleen kan je denk ik beter gewoon 2x4 losse led lampen kopen. Ik zou persoonlijk dan 2x dit setje kopen en dan met een dmx kabel de lampen doorkopelen.

Comment

Oke, bedankt voor je advies!

Comment

als ik kijk op de plaatjes van die 2 setjes lijkt het er op dat het wel zou moeten kunnen.
        Waar baseer jij dit op? Even kijken naar plaatjes?
        Weet je ZEKER of ze qua diameter op ze passen? Ga geen uitspraken doen als je het niet zeker weet,
        zeker niet als het zo nauw komt (in het geval van maten).

Ik zou even met Bax bellen als ik jouw was, dan weet je het zeker.
        Of iemand moet hier ervaring hebben met deze brug en dat Ayra-setje...

Comment

Originally posted by (Daan)RandomStyleRecords View Post
          Je lijkt wel zeker van je zaak te zijn.
          alleen kan je denk ik beter gewoon 2x4 losse led lampen kopen. Ik zou persoonlijk dan 2x dit setje kopen en dan met een dmx kabel de lampen doorkopelen.
          Nou, dat zou ik persoonlijk juist niet doen, omdat je dan juist een hoop extra kabelwerk er bij aanschaft en dat moet je ook nog allemaal een beetje netjes bij zien te werken. Het voordeel van de ComPar Kits is dat de interne bedrading via de elektronica-balk loopt en je zo geen gedoe hebt met lelijke stekkerblokjes en bosjes kabel die om een klein t-bar buisje moeten worden gebonden...

Daarnaast is algemeen bekend dat de door jou aangegeven Showtec LED-parren niet echt gemaakt zijn voor mobiel/intensief gebruik en de LEDs vaak in kleine groepjes uitvallen. Neem daarbij ook dat de ComPar Kits een stuk eenvoudiger te vervoeren zijn (omdat ze érg plat zijn) en de lichtopbrengst een stuk beter is en dan kun je al snel je conclusie trekken indien je wat ervaring hebt. Relatief gezien is een ComPar Kit dan aantrekkelijker in aanschaf.

Het is tof dat je wilt adviseren, maar dat hoeft niet persé te betekenen dat dat ook het juiste advies is, zeker als je nog niet heel veel praktijk-ervaring hebt met bepaalde systemen. Dat is an sich ook niet erg, maar dan is het misschien wel goed om voor jezelf een mogelijke oplossing te bedenken en te kijken wat anderen met meer ervaring adviseren om te kijken of jouw ideeën daar bij aansluiten.

Aan de topicstarter, dit moet gewoon lukken. De statieven bij de lichtbrug hebben standaard 35mm statieven, waarbij je dus inderdaad de t-bars zou kunnen losmaken en er een ComPar Kit op kunt monteren.

Wel zou ik de belastbaarheid van zo'n systeem goed in de gaten houden, met name indien je nog wat lichteffecten en eventueel wat bewegend licht wilt gaan aanschaffen. Hang je er nog drie kleinere lichteffecten in dan moet dat wel lukken, maar dit soort systemen zijn niet echt gemaakt om zware lasten te kunnen dragen. Dan zul je bij uitbreiding misschien moeten kijken naar een groter systeem. Uiteraard zou je dit systeem dan nog wel kunnen gebruiken om eventueel een backdrop aan te hangen, of soortgelijk.

Comment

Allereerst, bedankt voor jullie adviezen. Ik heb nog niet heel veel ervaring met licht, dus alle hulp is welkom.

Ik had als idee om aan elke t-bar 4 led parren te hangen, of dan twee keer een ayra setje. Verder wil ik ook wel graag nog twee kleine normale spots voor licht op de dj. En dan dacht ik ook nog aan 2 scanners en misschien ook nog een mushroom effect. Qua gewicht zou dat moeten kunnen. Ik zit nog onder de 40 kg. Ook heb ik gedacht aan de haken, want de truss heeft geen voorgeboorde gaten.

Dan had ik nog een vraag. Zijn er stekkerblokjes waar je haken aan kunt maken, zodat hij in de truss kan hangen? Of verkoopt bax die ook?

In ieder geval, super bedankt iedereen.

Comment

twee kleine normale spots voor licht op de dj.
              Blacklight van beide kanten is een heel gaaf effect voor op een DJ booth.

Zijn er stekkerblokjes waar je haken aan kunt maken, zodat hij in de truss kan hangen?
              Ik gebruik meestal ducttape of als het boven mensen moet extra met tyraps of hang de blokjes aan het snoer aan de truss, zodat het blokje naar beneden hangt. In het donker met een zwart doosje valt dat echt niet op.

Comment

Oke, bedankt. Maar ik ben een DJ die graag in de spotlight staat, en een blacklight is misschien wel tof voor in de zaal.

Comment

Maar ik ben een DJ die graag in de spotlight staat
                  Trek een wit shirt aan onder blacklight en je geeft zelf 'licht'.
                  Heb het wel zelf ook regelmatig gedaan. Het valt op, blacklight wordt in het algemeen wel gezien als een gaaf effect door publiek,
                  en zo krijg je zeker nog wel wat aandacht. Misschien een heel klein beetje bijlichten met een simpele LED-par, wel gedimd natuurlijk.

Mezelf echt vol in de schijnwerpers zetten vind ik niet echt nodig,

Comment

Bekende club hier in de buurt had zo een rij puntspotjes boven de dj booth, die schenen recht naar beneden. Op die manier was de booth verlicht en ook de dj werd een beetje spooky verlicht al naar gelang hij zich naar voor of achter bewoog.

Comment

Working...
                    X