Announcement

Collapse
No announcement yet.

JB Systems The Winner II DMX scanner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• JB Systems The Winner II DMX scanner

Heey,

Ik wil alvast bekijken welke scanner ik later wil gaan halen.
    En ik dacht aan The Winner II DMX scanner.
    Alleen is er 1 probleempje. Hij is blauw.
    Is deze misschien ook in het zwart?

Mvg. Calvintjuh11

Originally posted by Calvintjuh11 View Post
    En wat is daar precies het probleem van? Scanners gebruik je in het donker. En gezien de bak licht die er vanaf komt, kan de gemiddelde bezoeker geen onderscheid maken tussen zwart of blauw. En stel dat dat wel lukt, wat interesseert het je publiek dan? ;) Als je er leuke truukjes mee kunt uithalen en een nette show neerzet maakt dat vrij weinig uit.

De zwarte versie bestaat wel in deze vorm. Ander kleurtje, intern hetzelfde.

Comment

Originally posted by Calvintjuh11 View Post
      Heey,

Ik wil alvast bekijken welke scanner ik later wil gaan halen.
      En ik dacht aan The Winner II DMX scanner.
      Is deze misschien ook in het zwart?

Mvg. Calvintjuh11
      ik heb er begin juli ook 2 gekocht netjes in flightcase (zeer aan te raden)
      ze zijn doker paar heb ze al bij veel shows gebruikt je ziet het in het donker echt niet hoor!
      http://www.youtube.com/watch?v=0TJTp3c0zNY kijk zelf hier heb ik ze in het midden opgehangen naast elkaar je ziet er niks van.

succes

Comment

Dus, eerst raad je ze aan, daarna zeg je dat ze bijna niet te zien zijn.

Of je houd van lampen die zo goed als niet werken, of ik heb je verkeerd begrepen. Aangezien ik echt niet de moeite ga nemen om niet-ABN schriften te gaan vertalen naar ABN, denk ik het laatste.

Comment

Ik denk dat free energy het uiterlijk van de behuizing bedoelt, die je haast niet ziet in het donker.

Comment

Als ik naar mijn Samsung camera kijk, hoe klein, zielig en afgetrapt die camera al is (waarmee het filmpje waarnaar Free Energy verwijst) het niet helemaal betrouwbaar is.

Ik heb een foto gepost: http://www.energybeatz.nl/patrickoreel/bax/2009_14.jpg onder redelijk belichte omstandigheden.

Maar zoals Rick zei, wat maakt 99% van het publiek nou uit of je daar een Winner of een Martin heb opgehangen. Of de behuizing nou blauw met zwart is, grijs met zwart of helemaal zwart. Geen ene moer, die wilt een leuk feest zien, leuke verlichting.

Die ene procent dat zijn wij, wij zien het verschil tussen een Martin en een JB. Maakt het uit? Nah niet echt.

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post

Maar zoals Rick zei, wat maakt 99% van het publiek nou uit of je daar een Winner of een Martin heb opgehangen. Of de behuizing nou blauw met zwart is, grijs met zwart of helemaal zwart. Geen ene moer, die wilt een leuk feest zien, leuke verlichting.

Die ene procent dat zijn wij, wij zien het verschil tussen een Martin en een JB. Maakt het uit? Nah niet echt.
              Het maakt het publiek toch echt wel uit ofdat er een martin of een winner hangt, ik hoef je niet uit te leggen dat de lichtopbrengst en optiek van een martin veel beter is (iets wat het publiek ziet), bovedien zul je genoeg opdrachtgevers tegenkomen die wel het verschil weten tussen martin en JB system.

Het verschil tussen een winner en een showtec zal niet gezien worden,

Verschil tussen zwart en blauw zal ook geen probleem zijn in een disco maar tijdens een musical of buiten evenement is dat wel een probleem.

Conclusie: Het verschil maakt niks uit voor drive-in-shows, zogauw het maar donker is, tuurlijk is een zwarte netter maar het hangt er ook vanaf waar je het voor gaat gebruiken.

Comment

Originally posted by Paradise View Post
                Het maakt het publiek toch echt wel uit ofdat er een martin of een winner hangt, ik hoef je niet uit te leggen dat de lichtopbrengst en optiek van een martin veel beter is (iets wat het publiek ziet), bovedien zul je genoeg opdrachtgevers tegenkomen die wel het verschil weten tussen martin en JB system.
                Of je precies hetzelfde doet met een Martin of een JB systems, dat kan je gemiddelde publiek (95% leek, 4% die misschien weet dat het 'scanner' heet, 1% die staat te kijken "wat voor scanner is dat?") écht niet zien.
                Het verschil tussen een winner en een showtec zal niet gezien worden,
                Qua vorm eventueel wel, maar dat maakt echt niks uit.
                Verschil tussen zwart en blauw zal ook geen probleem zijn in een disco maar tijdens een musical of buiten evenement is dat wel een probleem.
                Waarom heb je scanners nodig voor een musical? En waarom zou je die in het zicht hangen? En scanners op een buiten-evenement... zet jij die aan als het zonnetje vrolijk schijnt? Dan zie je alleen het spiegeltje bewegen.
                Conclusie: Het verschil maakt niks uit voor drive-in-shows, zogauw het maar donker is, tuurlijk is een zwarte netter maar het hangt er ook vanaf waar je het voor gaat gebruiken.
                Er zijn ook genoeg verhuurbedrijven die deze scanner in de verhuur hebben, voor allerlei toepassingen. En dat is niet vanwege de kleur, maar omdat het erg robuuste en betrouwbare dingen zijn met leuke functies voor het geld dat je er voor dokt. En dat is iets dat je op plaats 1 zet.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                  Of je precies hetzelfde doet met een Martin of een JB systems, dat kan je gemiddelde publiek (95% leek, 4% die misschien weet dat het 'scanner' heet, 1% die staat te kijken "wat voor scanner is dat?") écht niet zien.
                  0,1 % zou trouwens opmerken dat het eigelijk een scan heet en geen scanner :D

Jij wou zeggen dat een leek het verschil niet ziet tussen een martin scan en een JB system scan? Dan gooi ik ook gelijk aal mijn martin mh's eruit en koop showtec mh's, het verschil is toch echt duidelijk zichtbaar voor een persoon,
                  Een leek ziet de kleuren, een leek ziet de gobo en een leek ziet de focus.

Qua vorm eventueel wel, maar dat maakt echt niks uit.
                  Vorm maakt inderdaad niks uit.

Waarom heb je scanners nodig voor een musical? En waarom zou je die in het zicht hangen? En scanners op een buiten-evenement... zet jij die aan als het zonnetje vrolijk schijnt? Dan zie je alleen het spiegeltje bewegen.
                  Het mooie is dat juist de grootste musicals en tv-shows gebruik maken van scans en mh's, een scan hoeft dan ook niet in het zicht te hangen ook al gebeurd dat vaak genoeg nog.

Er zijn ook genoeg verhuurbedrijven die deze scanner in de verhuur hebben, voor allerlei toepassingen. En dat is niet vanwege de kleur, maar omdat het erg robuuste en betrouwbare dingen zijn met leuke functies voor het geld dat je er voor dokt. En dat is iets dat je op plaats 1 zet.
                  Er zijn inderdaad een hoop verhuurbedrijven die een winner verhuren omdat hij goedkoop in aanschaf is, en dat de prijskwaliteit hetzelfde is.
                  Mocht deze verhuurder voor hetzelfde geld een martin scan kunnen kopen (in dezelfde staat) dan heeft hij zijn keuze snel gemaakt

Comment

Originally posted by Paradise View Post
                    0,1 % zou trouwens opmerken dat het eigelijk een scan heet en geen scanner :D
                    Beiden worden gebruikt en iedereen die wat met licht te maken heeft weet wat er bedoeld wordt. Mag jij me in de Dikke van Dale aanwijzen wat het nu officiëel is, want ik kan het niet vinden. ;) (Het staat er niet eens in.)
                    Jij wou zeggen dat een leek het verschil niet ziet tussen een martin scan en een JB system scan? Dan gooi ik ook gelijk aal mijn martin mh's eruit en koop showtec mh's, het verschil is toch echt duidelijk zichtbaar voor een persoon,
                    Een leek ziet de kleuren, een leek ziet de gobo en een leek ziet de focus.
                    Optisch en zonder dat je ze naast elkaar hangt kan een leek het verschil echt niet zien. Zeker niet met de nodige promillages (en dat stijgt steeds verder naarmate de avond vordert). Hiernaast hebben we alleen optisch de verschillen bekeken, maar niet technisch.
                    Het is natuurlijk onzin om aan te nemen dat een Showtec mh kwalitatief beter zou zijn dan een Martin.
                    Maar ik geef aan dat het publiek niet doorheeft wat voor leuke truukjes jij uithaalt met een Martin head, qua focus, glasgobo, prisma e.d. Of dit er nu is of ontbreekt, in precies dezelfde situaties gaat het gemiddelde publiek dat echt niet missen.
                    Het mooie is dat juist de grootste musicals en tv-shows gebruik maken van scans en mh's, een scan hoeft dan ook niet in het zicht te hangen ook al gebeurd dat vaak genoeg nog.
                    TV-shows en musicals zijn alsnog een wereld van verschil. Waar de nadruk bij TV-shows echt op het show-effect nadruk legt (let maar eens op de enorme, absurde hoeveelheden licht bij o.a. Idols, X-factor, popstars), probeer je bij een musical een 'natuurgetrouwe' omgeving te creëren door middel van decor. De aanlichting hiervan wil je zo veel mogelijk uit het zicht houden in de meeste gevallen.
                    Je zult hier echter nooit een Winner of een soortgelijk iets tegenkomen, puur omdat hij voor deze toepassingen kwalitatief wat tekort schiet en functies mist. Maar dat is ook logisch als je de prijs ziet.
                    Er zijn inderdaad een hoop verhuurbedrijven die een winner verhuren omdat hij goedkoop in aanschaf is, en dat de prijskwaliteit hetzelfde is.
                    Mocht deze verhuurder voor hetzelfde geld een martin scan kunnen kopen (in dezelfde staat) dan heeft hij zijn keuze snel gemaakt
                    Maar voor hetzelfde geld dat een Winnertje kost, ga je geen Martin vinden. Verder zijn er ook erg veel drive-in shows die twee Winners hebben hangen, dus kunnen zij eenvoudig bij dat bedrijf aankloppen om er twee extra te huren voor een groter klusje. Kaching in het laatje voor de verhuurder en voor de drive-in is het een klein kostenpostje dat naar de klant wordt doorberekend. En om 2x2 verschillende scanners op te hangen, dat werkt niet handig.

Comment

Het zal wel aan mij liggen maar als ik een scan bijhuur dan vind ik een martin scan veel eerder dan een winner scan.

Ik heb nog nooit een winner scan of een willekeurige martin scan opengemaakt maar ik heb wel een martin movinghead en een showtec movinghead opengemaakt, bij martin was alles toch beter geregeld, dat geld ook voor service, er zijn erg veel (grote) bedrijven die met gemak onderdelen voor je martin scan leveren, terwijl (ik denk !) dat er voor een winner scan het een stuk moeilijker word.

Idols, X-factor, dancing whit the start en een hoop andere tv-shows worden allemaal gedaan door Chain, waarbij de apparatuur vaak ook voor een deel van Rentall komt. Ik ben dan ook bij al deze producties geweest en weet dus ook wat er neergezet word (heb zelf vaak genoeg mee gebouwd). Hier draait het erom dat het licht alles in 1 keer in een verschillende sfeer moet kunnen zetten, Mh's en dropleds mogen dan ook volop aanwezig zijn in het decor

Musicals (vaak gedaan door Focus) moet in enkele secondes van sfeer kunnen veranderen, hierbij moet de apparatuur zo min mogelijk zichtbaar zijn. maar de sfeer hangt helemaal van het licht af (bij tarzan is bijvoorbeeld het licht het decor, door gobo's en kleuren word iedere scene anders)

Bij musicals en tv-shows worden inderdaad geen winner scans gebruikt, enige scans die gebruikt worden zijn scans met 1200watt lamp.

Feit: Je zult geen showtec of jb mh's zien, maar wel mac250 mh's bij tv-shows, waarom?

Er word nu van uitgegaan dat :
                      A: Het publiek veel drinkt
                      B: De Lj niet alles uit een lamp kan halen

Als ik een winner en een martin scan naast elkaar zet dan ziet het publiek toch echt het verschil in kleuren en gobo's, gobo's van martin draaien bijvoorbeeld perfect, de gobo's zijn daarop aangepast, bij 3 bollen blijft de middelste bol ook echt stil in het midden.

Winner scans zijn prima voor het geld, maar ga niet de vergelijking maken met martin.

Comment

het is de bedoeling om die jongen te helpen en niet een discusie te voeren

je kan ook e adj dj scan 250 ex kopen
                        zijn mooie scanners en kan je een leuk showtje mee maken

veel succes met je koop

Comment

Het is een forum, dat betekend dus discussies.

Van een discussie kan je dan ook alleen maar leren.

Comment

Een groter bedrijf koopt een Martin, omdat het betrouwbaar is. Niet om zijn mooiere gobo's.

Comment

Een groot bedrijf koopt toch echt martin om zijn gobo's (en kleuren en de hele andere mikmak). Martin ligt toch wel vaak bij de TD, er zijn merken die toch betrouwbaarder zijn (zelf ook vaak meegemaakt met m'n martin mh's)

Laast weer een kapotte ventrilator gehad waardoor de lamp overhit was.

Een groot bedrijf koopt martin omdat het overal bij te huren is, (ja, de grote bedrijven huren vaak genoeg in).

Gobo's zijn erg belangrijk in tv-shows en musicals, bij drive-in-shows maakt het niet zoveel uit. Daarom zie je wel vari*lite bij musicals en tv-shows, de gobo's zijn er super fijn, de lamp doet wat hij moet doen (en is bijvoorbeeld erg stil).

Als ik een tv-shows zou doen, dan zijn flexibele gobo's erg belangrijk, maar bij een lamp word niet alleen gekeken naar de gobo natuurlijk, je koopt een lamp voor het complete plaatje, niet voor een gobo.

Betrouwbaar is helaas iets wat bij iedere lamp anders kan zijn, en helaas is dat bij martin nou niet zo goed (Robe is bijvoorbeeld daarin veel beter)

Ik ken een aantal kleine tot middelgrote licht-bedrijven die hun martin mh's hebben vervangen voor Robe omdat zij geen grote TD hebben en daarom teveel kosten aan het repareren (kijk eens hoeveel mh's worden gerepareerd na een tv-shows)

Maar we dwalen nu erg ver af, een winner scan is een erg goeie scan voor zijn geld (zie het als een ST-132) maar vergelijk het niet met Martin, een klant zal (waarschijnlijk) op jouw feesten het niet erg vinden dat je scans nou net blauw zijn, maar op een bruiloft zou het wel een probleem kunnen zijn.

Comment

Working...
                              X