Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cuelux vs. Sweetlight

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cuelux vs. Sweetlight

Beste forumers,

Ik ga deze maand een nieuwe dmx controller aanschaffen want met movongheads heb je dat wel nodig om je show een beetje op orde te houden.
    Maar nu ben ik aan het zien naar dmx software want heb vroeger al een dmx tafel gehad van showtec showdesigner 512 maar deze werkte niet zo fijn naar mijn goesting,
    nu ik zelf alles op Mac draai moet het dus een dmx software zijn die op Mac draaien en dan is er niet veel keuze meer en zo ben ik dan op deze twee gekomen,
    ceulux of sweetlight;
    zelf heb ik nu een aantal rgb led parren en 2 mh en soms huur ik nog 4 scanners bij, dus vindt ik het wel belangrijk dat ik groepen kan maken en deze besturen afzonderlijk.
    maar welke raden jullie aan en wat zijn de ondervindingen van gebruikers met deze softwares

alvast bedankt
    mvg Gino

Cuelux.

Gewoon geweldig. Vrij wel helemaal in te delen zoals jij het wil. Je kan groepen maken en deze onder een knop of fader zetten. Maar ook chases of cues.

We werken er al zoon beetje vanaf dag 1 dat het beschikbaar is me ( beta tester en versie 0.12 ligt hier nog ergens ) en vanaf dag 1 erg fijn mee gewerkt. Of je nu een beginner of een gevorderde bent. Je kan er met cuelux erg makkelijk leuke en nette shows mee programeren. Ook is de manier van werken al redelijk gericht op het pro werk. Natuurlijk niet helemaal dat kan ook niet in dit segment maar het werkt wel echt erg fijn, overzichtelijk en gewoon weg snel. Een kind van 10 kan ik in zeg 15 minuten al uitleggen hoe er presets gemaakt kunnen worden, opslaan en weer terug oproepen. Ook de mogelijkheid voor externe controllers ( neem de bcf of de midicon bijvoorbeeld ) werkt gewoon top en worden erg goed ondersteunt.

Of je nu geprogrammeerde cue's op wil roepen of live wil aanpassen. Alles kan erg makkelijk en eenvoudig.

Ook fijn. Het is een nederlands bedrijf. Heb je echt problemen zit er naar mijn idee meer dan heel erg nette support op.

Sweetlight, Ik kom het nog wel eens tegen en nee blijf het gewoon een vreselijk systeem vinden.

Comment

Beste,

schrikt heet kabeltje je niet af want dat vindt ik nogal fragiel en als je de box wil hebben betaal je ineens meer dan het dubbel ok dan heb je ook wat maar dat heb ik dan weer niet nodig voor drive in shows ;) of misschien wel maar dan moet ik nog overtuigd worden om er 1000 euro aan te spenderen

alvast bedankt
      mvg Gino

Comment

Als eerste nee dat fragiel valt wel mee.

We hebben zelf 4 van deze kabeltjes en als je er gewoon normaal mee omgaat is er niets aan de hand. Wij hebben er eigenlijk nooit problemen mee.

Het boxje waar je het over hebt is inderdaad wel andere koek. Dat is namelijk de cuelux pro.
        Grootste verschillen wat de cuelux pro wel kan en de gewone niet.
        2x een 512 dmx kanalen uit ( 1024 totaal ) en uit te breiden door meer units te koppelen
        Stand alone modus
        Externe aan / uit contacten waar cue's, chases en wat dan ook me te triggeren zijn
        Appart palet voor groepen en cue's
        Nog meer ficture's die je erin kan zetten en tegelijk kan gebruiken.
        Visual touch werkt samen met cuelux pro
        Matrix mapper
        Wat uitgebreidere fx unit.

Dat zijn eigenlijk de grootste verschillen. Daarnaast heb je dat je een dmx in hebt zodat je met een dmx kanaal en waarde ook je show zou kunnen bedienen.
        Is het de 1000 euro waard. Ja meer dan als je de echt wat grotere shows gaat draaien. Maar geloof me als je er een beetje mee overweg kan is de gewone cuelux al meer dan voldoende om erg nette shows neer te zetten.

Enne als je toch bang bent om het kabeltje te slopen dan zou je een dmx splitter booster kunnen nemen. Een usb chasis deel. Dan schroef je hem toch gewoon in de splitter booster. Meteen opgelost.

Comment

Working...
        X