Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feestlichten voor DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Feestlichten voor DJ

Hallo! Ik ben Jesper, en samen met mijn vriend Berend ben ik DJ FleatBeat.

Hieronder vertel ik als eerst onze DJ motivatie, een beetje ons "Verhaal", ben je hier niet in geïnteresseert dan kan je beter iets naar beneden kijken, waar mijn vraag staat.

Wij zijn samen bezig met het opbouwen van een internetradio.
    Verder willen we graag ook DJ zijn op feesten enzo, dit was dan wel wat meer mijn plan en motivatie dan die van Berend.
    We produceren sinds kort al muziek, dat vinden we ook SUPER leuk.
    We doen dit allemaal, omdat we allebei HEEL erg van muziek houden.
    Ik zal vooral de DJ worden die veel op feesten gaat draaien, daar zal Berend ook wel bij zijn, maar vooral ik.
    Ik ben ook het meest bezig met het mixen.
    Berend weet best veel over licht en geluidsapparatuur, ik niet zo heel veel.
    Produceren doen we samen veel met FLS.
    We hebben in produceren nog wel een hoop te leren.
    En in mixen ook.
    Het maken van de radio oefenen we erg vaak samen.
    Oh ja ik ben trouwens 12 jaar oud, en Berend 13, we zijn inderdaad nog best jong, dus we kunnen nog LANG en VEEL oefenen;).

Ik vertel even in het kort hoe wij bevriend zijn geraakt.
    Ooit toen mijn zus(die is nu 18 jaar oud) nog heel klein was, zat ze op de kresh(of hoe je dat ook schrijft), waar Berend zijn broer toen ook op zat(die is nu ook 18 jaar oud).
    Ze raakte op jonge leeftijd goed bevriend, hierdoor raakte onze ouders ook goed bevriend met elkaar.
    Toen mijn 2e zus werd geboren(is nu 16), kreeg de moeder van Berend in datzelfde jaar een kind, deze twee raakte ook erg goed bevriend.
    Toen werd Berend geboren, dat jaar daarop werd ik ook geboren, en onze families waren al SUPER goed bevriend.
    Het was al een beetje vanzelfsprekend dat ik met Berend vrienden zou worden, gelukkig was er ook een goede klik tussen ons twee.
    Wij en onze families zijn nog steeds vrienden, en dat zal voorlopig nog wel zo blijven, door hun oude buurman stond zelfs hun huis een keer op instorten, en mochten ze een tijdje bij ons overnachten.

Aangezien dit ons eerste topic is op dit forum, vond ik het wel even toepasselijk dit allemaal te vertellen:).

Nu mijn vraag:
    Ik mag waarschijnlijk op het klassenfeest DJ zijn aan het einde van het jaar.
    En ik mag deze zomer op het straatfeest DJ zijn.
    In de toekomst vind ik het sws wel handig om leuke verlichtingen te hebben voor feesten.
    Berend heeft dan wel verstand hiervan, maar ik vond het toch handig om het eventjes hier te vragen:
    Welke verlichtingen zijn voor mij(als beginnend DJ) verstandig om te kopen, niet al te duur, gewoon een klein begin.
    Ik zou graag lichten hebben zodat mijn publiek een iets meer feestgevoel krijgt.

Ik heb snel even rondgekeken op bax-shop, en ik heb dit gevonden: http://www.bax-shop.nl/complete-led-...1-led-lichtset
    Is dit makkelijk te bedienen, en goed voor beginners?
    Of is het misschien een idee om een keer bij de bax-shop in Goes even goed rond te kijken, wat ik graag zou willen?

Comment

Ik zou eerder gaan voor deze set. Dan heb je een set met tri-leds (die geven een veel mooiere kleurenmenging dan die Ayra) en Eurolite is een gerenommeerd merk.

Het enige wat je dan niet hebt is een statief, maar het statief bij de Ayra is volgens de reviews toch te laag om er iets aan te hebben. Overigens heeft deze set van Ayra dezelfde techniek maar meer LEDs aan boord (en dus meer licht), maar die is ook weer 55 euro duurder...

Comment

De eerste set die je liet zien, de Eurolite LED KLS-160 compacte LED-licht set zwart, kan ik die makkelijk van 3 of 4 meter besturen? En hoef ik bij die geen extra kabels te kopen?
        En de set die ik heb uitgekozen is het nodig om daar nog extra kabels bij te kopen om vanaf 3 of 4 meter makkelijk te kunnen besturen?

Comment

Bij de ayra's zit een voetcontroller bijgeleverd met een kabel van 4,8 meter. Besturen vanaf 4 meter afstand gaat hem dus niet worden, omdat je ook nog met die kabel langs het statief omlaag moet. Bij de Eurolite zit geen voetcontroller. Deze is wel los te krijgen en heeft een kabel van 4,5 meter. Hiermee zal vanaf 4 meter besturen dus ook niet gaan. Wil je de sets echt van een afstand besturen, heb je een DMX controller nodig. Hiermee kun je ook zelf programma's maken en zit je niet gebonden aan de ingebouwde programma's. Die sluit je aan met XLR kabels, waarvan je de lengte in principe zo lang kan maken als je wilt door meerdere kabels aan elkaar te maken.

Je kunt natuurlijk ook bij alle drie de sets de interne geluidsgestuurde of automatische programma's aanzetten via het scherm.
          Last edited by yvesproductions; Thursday-05-06-2014, 20:14.

Comment

Ik weet niet of het voor jouw doeleinde noodzakelijk is om 'm te besturen. Er zitten namelijk ook een aantal ingebouwde programma's in zo'n ding, al dan niet muziek gestuurd, waarmee je automatisch een leuke afwisselende lichtshow krijgt. Op het soort feestjes dat jij voorlopig zal gaan doen is dat prima (ik ken zelfs diverse professionele drive-in-shows die de lampjes de hele avond op standje automatisch hebben staan) en een sturing is later alsnog zo gekocht natuurlijk.

Comment

Ik zit toch met een lastige keus vind ik, ik ga zelf het liefst voor de http://www.bax-shop.nl/complete-led-...1-led-lichtset, ziet er namelijk voor een beginnend DJ nog best professioneel uit. En voor een nette 200 euro krijg ik wel redelijk wat ik wil. Zonder nog extra bij te kopen. Misschien toch eens naar de bax-shop in Goes gaan kijken?

Comment

Als je een beetje in de buurt woont kun je inderdaad het beste even naar Bax rijden, dan kun je zelf kijken wat het beste aansluit bij je wensen. Sowieso een leuk uitje natuurlijk ;-)

Comment

Aan de andere kant zou je ook kunnen kopen met een blik op de toekomst.
                  Nooit verkeerd te investeren in een goede set waar je nog jaren plezier van kan hebben.
                  De Eurolite zou mij dan meer aanspreken. Dan ben je inderdaad wat duurder uit.

Puntje aan de Ayra is dat het statief niet zo hoog kan en de kwaliteit maar zozo, daar zou ik wel rekening mee houden.
                  Kans is groot dat je alsnog een statief moet kopen en dan ben je bijna weer net zo duur uit als met de Eurolite.
                  Ayra is ook echt een b-merk. Ik heb er een aantal dingetjes van gehad en het kwaliteitsverschil tussen Showtec (wat ook geen a-merk is)
                  en Ayra is al groot. Het enige wat ik nu nog heb liggen is een Ayra OSO 24 waarvan de kwaliteit ook bagger is en alleen gebruikt wordt om thuis
                  even snel wat DMX dingetjes te testen, meer niet. Alle waar naar zijn geld, maar ik zou het één stapje hoger zoeken.

Maar ga eens naar Bax en laat je verder informeren ;)

Comment

Ik zal inderdaad eens naar de baxshop gaan, maar wat ben ik kwijt voor een goede statief? En kan ik de Eurolite op muziek laten besturen, en kan ik hem ook op de grond uitstallen?
                    Last edited by FleatBeat; Friday-06-06-2014, 17:49.

Comment

Originally posted by FleatBeat View Post
                      Ik zal inderdaad eens naar de baxshop gaan, maar wat ben ik kwijt voor een goede statief? En kan ik de Eurolite op muziek laten besturen, en kan ik hem ook op de grond uitstallen?
                      Wat bedoel je precies met 'op de grond uitstallen?'

En als je even de moeite had genomen de productpagina van Eurolite te bekijken, nogmaals hier de link.
                      Dan had je gewoon kunnen lezen dat hij ook muziekgestuurd werkt.

Voor een goed statief moet je minimaal 40-50 euro p.s. rekenen.

Comment

Oke, met op de grond uitstallen bedoelde ik dat of je de parren ook op de grond neer kunt zetten. En ik vind de productpagina niet heel erg duidelijk, in de zin van: Ik snap niet of er nou wel bekabeling bij zit etc.
                        Last edited by FleatBeat; Friday-06-06-2014, 18:01.

Comment

De lampen zitten vast aan een zogeheten t-bar, die je bovenop een statief kunt zetten. Sommige, en als ik de productpagina goed begrijp kun je ook in een truss ophangen.
                          Maar al dit soort setjes zijn bedoeld om op te hangen of op een statief te zetten. Waarom je hem op de grond zou willen hebben snap ik niet zo goed, daar zijn deze barren gewoon niet
                          voor bedoeld. Het kan wel, als je naar de foto's kijkt op wederom de productpagina, die je dat er mounts bij zitten waarmee je hem aan een truss kunt maken maar hem ook gewoon op de vloer kan zetten.
                          De lampen zitten vast aan de t-bar zoals ik al zei, met vaste kabels. Verdere bekabeling is stroom, er zit dus een stekker aan die in een stopcontact moet. Verder zitten op de bar knopjes, ook te zien op de foto's, om hem in automatische, dmx of muziekgestuurde stand te zetten. Er zitten aansluitingen op voor DMX waarmee je de bar kan besturen op een DMX controller. Naast misschien een verlengsnoer of een dmx kabel heb je dus geen bekabeling nodig en die dmx kabel is niet eens noodzakelijk. Dus die dmx kabel en het verlengsnoer zitten er niet bij. Meer bekabeling is er gewoon niet nodig. Wel kun je voor de eurolite een footswitch erbij kopen voor 37,- (met een kabel van 4,5 meter) of een afstandsbediening voor 12,99. Wil je DMX gestuurd hebben? Dat kost een controller je ongeveer 60-120 euro en een DMX kabel zo'n 20,-. Duidelijk?

Maar de productpagina geeft toch duidelijk informatie? Bijvoorbeeld:
                          -wordt geleverd inclusief mounts voor stand en truss-systemen
                          -sound-control via ingebouwde microfoon met instelbare gevoeligheid
                          -adressering en instelling via het bedieningspaneel met 4-cijferig LED-display
                          -DMX-gestuurd of stand-alone-modus met processor-gestuurde kleurverandering
                          -voorgemonteerd geleverd in praktische transporttas

Het vertelt je gewoon wat erbij zit en wat het kan doen.

Comment

Oke. Ik dacht, ik kan de eurolite maar net betalen, op het begin wil ik ze dan op de grond kunnen neerzetten, zodat ik later een statief kan kopen. Dankjewel voor de info.

Comment

Originally posted by FleatBeat View Post
                              Oke. Ik dacht, ik kan de eurolite maar net betalen, op het begin wil ik ze dan op de grond kunnen neerzetten, zodat ik later een statief kan kopen. Dankjewel voor de info.
                              Spaar dan nog even door en koop alles in één keer. Want het heeft niet zoveel zin hem op de grond te zetten toch?

Comment

Working...
                              X