Announcement

Collapse
No announcement yet.

Led lichtstrip gekoppeld aan audio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Led lichtstrip gekoppeld aan audio

Beste Bax-Shop,

ik ben op zoek naar een (simpele) led lichtstrip die gekoppeld kan worden aan mijn iMac (via usb of i.d.) waarop de led verlichting van kleur verandert op basis van de afgespeelde audio. Enige vereiste is dat de strip meerdere kleuren bevat en dat ik de audio functie ook kan uitschakelen mocht ik dat willen en dat de strip dat gewoon continu 1 kleur brandt. Zie bijlage als voorbeeld.

coollight.8 (1).jpg

Wat je wilt, dus direct op USB aansluiten, kan niet.

Waar ik aan denk, is een simpel softwarepakket met een RGB LED bar via DMX.

In Sunlite zou je de audio-detectie functie kunnen gebruiken om muziekgestuurd te werken en kun je zelfs op basis van frequentie bepaalde kleuren laten oplichten. Wel zul je dan een simpel microfoontje moeten aansluiten op je PC of laptop, of, indien deze al een ingebouwde mic heeft, die gebruiken.

De vraag is uiteraard ook, wat wil je er aan uitgeven?

Comment

Hoi Rick,

bedankt voor je reactie. Dat zou inderdaad een optie zijn wat jij zegt, aangezien ik een ingebouwde microfoon heb in mijn iMac. Mijn budget was ongeveer 100 euro, maar ik vermoed dat ik daar iets te enthousiast over was haha. De prijs mag ook wat schuiven, kom maar met suggesties, ben benieuwd :) !

Comment

https://www.kickstarter.com/projects...rip-reinvented dit zou ideaal zijn! Kijk bij music reactive mode.

Comment

Originally posted by Stefan1234 View Post
          https://www.kickstarter.com/projects...rip-reinvented dit zou ideaal zijn! Kijk bij music reactive mode.
          Ik ben verkocht Stefan, inderdaad ideaal en precies wat ik nodig heb, niet meer en niet minder! :) mijn BlinkyTape is besteld. Cheers!

Comment

Working...
          X