Announcement

Collapse
No announcement yet.

bsl torch 1200 rgb

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bsl torch 1200 rgb

hoi ik heb een laser gekocht met besturing van ilda. phoenix live 4. ik ben aan het prullen geweest, maar ik kan niks op de laser zelf opslaan. er zitten dip-switches op, maar ik kan er geen wijs uit. ik zou graag een makkelijk programma of iets willen hebben zodat ik hem kan besturen in discotheek of dergelijke. anders moet ik continu achter de laptop blijven om hem aan te sturen, en kan ik zelf niet genieten van het feest.....

kan iemand mij verder helpen?

Je kan inderdaad eigenlijk nagenoeg nooit iets op de laser zelf zetten. Daarnaast heb je daar ook niet zoveel aan aangezien je de show van je laser toch altijd moet aanpassen op de situatie.

Er zijn wel systemen met ilda en een sd kaartje. Maar dan is het meer dat je er dingen op kan opslaan zodat je die later ( ja ook zelf weer met de hand ) op kan roepen.

Dus als je echt je laser bediend wil hebben dan zal je er helaas ook echt zelf bij moeten zijn en achter je software moeten zitten. Daarnaast lijkt me dat niet alleen het mooiste maar ook het veiligste. Stel dat er wat fout gaat kan je hem ook meteen uit zetten. Er is dus eigenlijk geen goede ik ben aan het feesten en dat ding doet maar wat optie die ook werkelijk verantwoord is en goed.

Comment

Maar nu is de vraag eigenlijk. Is DMX een makkelijker aansturing als ilda? En wat kost dat eigenlijk? Moet daar ook een soort van interface bij. Of werkt dat alleen met een controler? Ik ben namelijk ook al een paar weken op zoek naar een gebruiksaanwijzing voor de BSL torch 1200 RGB, maar ik kan die nergens vinden helaas. Om ook te kunnen zien hoeveel kanaals die is. Want dat moest ik ook weten voor DMX. Kan iemand daar mij mee helpen misschien?

Comment

Om een simpele show te draaien met een laser is dmx vaak meer dan voldoende. Wil je het maximale eruit halen dan heb je niet veel aan je dmx. Dan heb je echt Ilda nodig.

Wat kost een dmx controller? Dat is maar net wat je ermee wil doen. Hoe uitgebreid dat je het wil hebben.

Je hebt dan inderdaad wel een handleiding nodig met hoeveel dmx kanalen en wat elk kanaal doe. Maar met de meeste controllers kom je er ook wel achter. Gewoon proberen en testen.

Comment

ik wil toch een dmx controler kopen, omdat het wel makkelijker is om de basis tunnels en waves en dergelijken te projecteren.

Jullie zijn wel mensen die verstand hebben van dit spul....
          Ik heb laatst mijn laser in een discotheek gehangen met het standaard programma
          dat hij zelf af speelt als ik hem aan zet.

nu lijkt het net dat hij zijn kracht kwijt is.

ik heb het glas schoon gemaakt met keukenrol en alcohol.
          maar dat mag niet baten.

het is net: als je in de auto zit en je raam is beslagen. als je dan naar een lamp kijkt (lantarenpaal) zie je helder punt met een zeg maar mist om heen.

ik zal het zo zeggen, de laser niet gebundeld zeg maar. het strakke is er van af!!!

wat kan dat zijn?

Comment

Ik ken de bsl lasers totaal niet. Ook is er verdomd weinig over te vinden van echt goede en duidelijke info.

Dit wil meestal al snel 1 ding zeggen. Goedkope China spullen.

Ik verwacht dat of het probleem in de lasermodule zit. Of je scan set / kleur meng spiegeltjes zijn beschadigd.

Maar als die helder en schoon zijn zal het dus inderdaad de module zelf zijn.

Enigste remedie is vervangen. Maar meestal kost dat meer om het goed te doen dan dat wat de laser koste

Comment

Working...
            X