Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke rookmachine kopen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke rookmachine kopen?

Beste forumgebruikers,

Ik weet dat er hier misschien al 1000 topics van zijn, maar aangezien ik zo hopeloos ben en dringend een nieuw rookmachine nodig heb en gewoon echt niet kan kiezen welke nu juist het best bij me past, is mijn vraag welke machine ik nu het beste zou kopen? Mijn budget gaat van €100 - €160 en het is vooral voor fuiven rond 300 man... Kunnen jullie mij een paar tips geven en een paar leuke machientjes aanraden? Liefst rookmachine met DMX en hoge output.

Alvast bedankt bij voorbaat!
    Groetjes ;-)

Met jouw budget kan je eigenlijk niet om de Ayra WSM 03 heen:

De WSM03 MKIII is een stevige rookmachine met 1500 Watt verwarmingselement. In generatie 3 is de nozzle beter beschermd en is het elektronisch circuit opnieuw ontwikkeld.

In deze prijsklasse vind je geen completere rookmachine met een prima output.

Wanneer je echt een hoge output wil voor grotere zalen, dan moet je toch in een andere klasse gaan zoeken. De Z1500 van Antari bijvoorbeeld, als je het nog enigszins binnen de perken wil houden:

De Z-1500 II is geschikt voor gebruikers die veel rook en veel gebruikscontrole vereisen. Een flinke output zorgt er voor dat de locatie in no-time is voorzien van een flinke nevel.

Comment

Bedankt voor je snelle reactie, Ronald! Dan zal ik waarschijnlijk wel voor de Ayra gaan ;)
      Trouwens, welke rookvloeistof neem ik er het beste bij? Ik wil graag hele dikke rook, kunnen jullie een merk aanraken (liefst niet te duur :p )? Ik weet gewoon echt niet wat kiezen...
      Alvast bedankt!

Comment

Wij gebruiken deze vloeistof. Dit geeft een erg dikke rook als je gas geeft met je rookmachine (wij hebben een z1500), en kan een lichte nevel geven als je regelmatig pufjes geeft.

Comment

Deze gebruikte ik bij mijn ander rookmachine idd ook, nog even afwachten op andere tips, bedankt voor je reactie alvast!
          Trouwens, kan ik de Ayra WSM 03 DIN 5 connector ook voor aansluiting op een DMX paneel gebruiken? (zit ook zo'n connector op en er staat bij dat dat voor rookmachines is)

Comment

Originally posted by Savanger View Post
            Trouwens, kan ik de Ayra WSM 03 DIN 5 connector ook voor aansluiting op een DMX paneel gebruiken? (zit ook zo'n connector op en er staat bij dat dat voor rookmachines is)
            Die DIN connector is meestal voor het aansluiten van een remote, dus die zou ik niet gebruiken. Omdat deze machine beschikt over DMX kan je deze gewoon opnemen in je DMX lijn. Zo hoef je niet met extra bekabeling te werken en is dus een stuk praktischer.

Over de te gebruiken vloeistof lopen de meningen uiteen. Uit ervaring kan ik zeggen dat goedkope vloeistof vaak duurkoop is. Je machine heeft er meer van nodig en de kans dat je machine verstopt raakt is groter, met alle gevolgen van dien. De Pro smoke van Jem is zuinig en geeft een mooie volle rook:

Hoge kwalitatieve rookvloeistof die veel zuiniger is dan goedkopere merken maar ook nog eens minder schadelijk is voor de rookmachine zelf.

Zelf werk ik alleen maar met iFog. Volle spierwitte rook die extreem lang blijft hangen, dus je hebt niet veel nodig:

De i-fog is hoogwaardige rookvloeistof van JEM die veel zuiniger is dan goedkopere merken maar ook nog eens minder schadelijk is voor de rookmachine zelf. Deze Intelligent Fog wordt geleverd in een 5 liter jerrycan.

Comment

JEM blijkt inderdaad wel erg goeie rook te zijn, ik zal die dan uitproberen, hartelijk bedankt! PS: als iemand nog tips zou hebben, you're welcome! :D

Comment

Originally posted by Savanger View Post
                JEM blijkt inderdaad wel erg goeie rook te zijn, ik zal die dan uitproberen, hartelijk bedankt! PS: als iemand nog tips zou hebben, you're welcome! :D

Ook ik werk, als ik met rookmachines werk met i-Fog. Blijkt net wat langer hangen, ruikt wat minder en is gewoon mooi wit.
                Dikte is ook geen probleem. Betaal je wel voor natuurlijk.

Comment

Working...
                X