Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED of Normale par?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• LED of Normale par?

Hi,

Ik heb nu zelf 8x de Showtec Black Short Par 56.
    Alleen wou ik 8 normale parren of 2x 4 parren op een dimmerbalk.
    Alleen ik veel zeggen dat ik dit wel moet doen, maar ook een aantal van niet.

Waarom van niet:
    1. LED is de toekomst.
    2. De Halogeen 100W is al verboden, dat worden de par lampen van nu ook.

Dat zeiden 2 mensen.
    1 is een Feit, maar 2?

Wat kan ik beter doen?
    Is het zo dat de normale par ook voor ons verboden wordt?
    Wat zouden jullie doen?

Gr. Bram

Laat ik eens een interessante vraag stellen. Wat denk je zelf dat de beste optie is en waarom?

Comment

Allereerst: nummer 2 is sinds 1 september ook een feit, wat gelukkig nog niet voor parlampen geldt. Op den duur vrees ik dat het inderdaad zover gaat komen, maar dat zal naar mijn idee niet voor 1 september 2011 gebeuren. De parren zijn dus nu nog zeker niet verboden, maar Al Gore heeft ervoor gezorgd dat dit wel gaat gebeuren.

Dat over de ge- en verboden, nu mijn ongebreidelde mening! Ik zou voor LED gaan, het nadeel hiervan is dat er wat meer programmeerwerk inzit meestal, maar je kunt ze natuurlijk ook Master/Slave aansturen. Wat ik niet weet is of je dan ook een soort looplicht-effect kan krijgen, iemand die het wel weet? Ik zou je niet af laten schrikken door het programmeerwerk, maar je hele installatie DMX proberen te zetten, en dan het liefst met DMX software en een simpel MIDI-padbordje voor de sneltoetsen. Werkt heel simpel en heel makkelijk, waarbij je het zo gek kunt maken als je wilt!

Ik zou dus voor LED gaan, zeker door het lage stroomverbruik (waardoor je meer ruimte over hebt voor bijvoorbeeld je geluidset) en de lage warmte-afstoot, je kan LED parren gewoon lekker achter je hangen of neerzetten, warmer krijg je het er niet door!

Comment

Bij master/slave doen de slaves hetzelfde als de master. Bij bepaalde lichteffecten zie je wel eens dat je een extra dipswitch kunt omzetten waardoor je een tegengesteld effect krijgt.

Meer programmeerwerk heb je inderdaad wel, máár je kunt veel creatievere dingen doen met LEDparren doordat je beschikt over meer kanalen -> meer functies.

Het grote nadeel van LED blijft de kleurensoep die bijna ieder LED-spotje momenteel heeft. Wanneer dát eens zou kunnen worden opgelost (en dat kan, met kwalitatieve diffuser filters), zou het al stúkken interessanter worden om over te stappen op LED. En die ontwikkeling laat momenteel nogal op zich wachten. Bepaalde merken beginnen wel over te stappen op bepaalde lenzen, dat is al een stap in de goede richting maar nog niet helemaal je-van-het.

Comment

Oke,

Maar ik heb nu de showtec led par 56.
          Kan ik dan niet beter over gaan, naar een wat betere par, zoals die van JB Systems, of de allernieuwste, de ''platte''?

Comment

Wat bevalt je momenteel niet aan je huidige parren dan?

Comment

Ik vind ze wel goed, maar velen zeggen toch dat de JB systems beter zijn.
              En mij gaat het er dan even om wat de kwaliteit ervan is.

Comment

Je hebt er wat (8, volgens je foto's) maar omdat sommigen zeggen dat JB systems beter is wil je die 8 goed werkende maar weg doen en 8 nieuwe kopen van een ander net iets duurder budgetmerk?

Comment

Als ze voor jouw gebruik prima zijn, is het misschien beter om ze toch nog een poos te houden. Je zult je huidige parren namelijk tegen een erg lage prijs weg moeten doen omdat een nieuw setje LEDparren al niet veel geld meer kost.
                  Daarnaast vraag ik me dan af in hoeverre de opbrengst van een JB par beter is en of je dit ook daadwerkelijk goed gaat merken bij discoshows.

Comment

De JB parren blazen de zogenoemde OEM parren echt helemaal de laan uit.

Heldere kleuren, betere lichtopbrengst, stevigheid, ...

En ja daar betaal je ook wat meer voor maar dat weet je zeker dat je over 3 jaar nog een werkende par in je handen hebt.

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
                      En ja daar betaal je ook wat meer voor maar dat weet je zeker dat je over 3 jaar nog een werkende par in je handen hebt.
                      En daar gaat mij het om. ;)

Comment

Bij mij komen er vandaag een 4 tal jb systems led parren binnen om te testen en te kijken of wij er meer mee gaan doen in de toekomst. Ik zou vanavond mijn bevindingen hiervan geven. Overigens heb ik ook een tijdje showtec led parren gehad, maar deze vielen heel erg tegen.

Comment

Het nadeel van LED is natuurlijk dat de techniek nog niet heel ver is ontwikkeld, dus dat lichtopbrengst bijvoorbeeld in de toekomst snel beter zal worden. Desondanks zijn de meeste LED parren uitgerust met stevige LED's, bijvoorbeeld de American DJ parren, daar staat bij welke LED's erin zitten. Er zijn er met 1W LED's, en er zijn zelfs al lichteffecten met 20W LED's. Reken maar dat daar een flink lichtje vanaf komt!

Comment

Klopt, en wat Roderickk ook zegt, de showtec vielt hem tegen, en die heb ik.
                            En de meeste zeggen dat wel, en ik wil wat betere kwaliteit, dat ik er over een paar jaar nog mee bezig kan.

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                              Het nadeel van LED is natuurlijk dat de techniek nog niet heel ver is ontwikkeld, dus dat lichtopbrengst bijvoorbeeld in de toekomst snel beter zal worden. Desondanks zijn de meeste LED parren uitgerust met stevige LED's, bijvoorbeeld de American DJ parren, daar staat bij welke LED's erin zitten. Er zijn er met 1W LED's, en er zijn zelfs al lichteffecten met 20W LED's. Reken maar dat daar een flink lichtje vanaf komt!
                              Er zijn al erg goed presterende LEDparren op de markt, alleen komen die verre van in de buurt bij hetgeen je nu voor een halogeenparretje betaalt. De kleurenmenging hou ik daarbij dan even buiten beschouwing.

Verder blijft het probleem met de kleurensoep nog steeds van kracht bij de LEDpar en daar mag eerst wel eens een oplossing voor gezocht worden. Momenteel is het erg goed te merken dat fabrikanten de meest vergezochte lichteffecten op de markt slingeren om maar met de rest mee te doen (waarbij je dus vaak alleen maar rondjes in een cirkel/kruis o.i.d. krijgt) in plaats van zich te richten op nette kleurenmenging in combinatie met een keurige lichtopbrengst. De stippeltjes-flower-effecten heb ik nu wel gezien eigenlijk.

Comment

Working...
                              X