Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED of Normale par?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Die JB Systems LED parren ken ikzelf niet, maar je kunt bijvoorbeeld ook eens kijken naar de American DJ 46HP LED par, welke maar liefst 18 1W LED's heeft, zodat je verzekerd bent van een hoge lichtopbrengst. Wat nog beter zou zijn is de LED parren naast elkaar zetten en vergelijken, dat kan ook in onze showroom in Goes!

Comment

Misschien een idee voor een zaterdag-LED-middag in de showroom ofzo? :) Waarbij de LEDparren in alle soorten en maten getest worden en we er een soort wiki van kunnen maken.

Comment

Een soort cursus voor klanten:) Zou wel echt heel goed zijn natuurlijk, maar het voordeel is dat als er een keer zoiets gedaan wordt voor een klant dat iedereen die erlangs loopt een beetje kan zien wat een bak met licht geeft en wat als nachtlampje nog niet geschikt is. Zo worden we er allemaal beter van hè!

Comment

Lijkt me een leuk idee voor de nieuwsgierigen, alleen woon in net weer in Almelo.
          Dat is wel weer een stukje reiden.

Comment

Nou, niet alleen een cursus voor klanten, maar zelfs van iedereen. Wanneer we alle leverbare LEDparren en spots eens goed vergelijken op het gebied van prijs, kwaliteit (bouw), aantal en sterkte van de LEDs, lichtopbrengst, kleurenmenging en overall, is het een kunstje om een mooi lijstje samen te stellen.

Wat we ook nog kunnen doen, is elke persoon die graag aan de test wil meedoen een jury-formulier geven. Op basis van elke fixture kunnen punten gegeven worden voor lichtopbrengst, kleurenmenging, robuustheid, enz. enz.
            Zo kom je al snel aan een redelijk betrouwbaar puntenlijstje die je vervolgens in een ranking kunt verwerken.

Bestaat er ook niet iets zoals een lumen-meter om objectief de lichtopbrengst per fixture te kunnen meten?

Comment

Lijkt me een goed idee.
              Misschien dat ik binnenkort even een dagje naar Goes ga :)

Comment

@ BCDrivein: dat lijkt me wel makkelijk, wij kunnen natuurlijk allemaal ons mening geven, maar het gaat natuurlijk om jou mening! Jij moet er shows mee geven en mee overweg kunnen!

@Rick: ik zou zeggen, stel het voor aan Jochanan, mij lijkt het wel wat!

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                  @Rick: ik zou zeggen, stel het voor aan Jochanan, mij lijkt het wel wat!
                  Great Minds Think Alike, was er al mee bezig.. ;)

Comment

Kan ook!

Voor de mensen die wel een stukje moeten reiden naar Goes (zoals ik) kunnen dat prima gebruiken.
                    Misschien een idee, om dan aan het einde van de dag, iedereen zijn formulier inleverd, en Bax dan gaat bekijken wat iedereen de slechte, beste LED parren vond.

Comment

Alleen het probleem is dat dat moeilijk te realiseren is. Het organiseren van zoiets is niet zo moeilijk alleen op zaterdag is vaak al ontzettend druk in de winkel en komen we net rond met het personeel op zaterdag.

Als we dan ook nog zoiets gaan doen op een zaterdag komen we echt personeel tekort. Klanten die dus voor een geluidssetje komen hebben dan weinig ruimte om echt hun geluidsset goed te kunnen luisteren. Ook omdat de PA bij al het licht staat ;)

Comment

Originally posted by Robert View Post
                        Alleen het probleem is dat dat moeilijk te realiseren is. Het organiseren van zoiets is niet zo moeilijk alleen op zaterdag is vaak al ontzettend druk in de winkel en komen we net rond met het personeel op zaterdag.

Als we dan ook nog zoiets gaan doen op een zaterdag komen we echt personeel tekort. Klanten die dus voor een geluidssetje komen hebben dan weinig ruimte om echt hun geluidsset goed te kunnen luisteren. Ook omdat de PA bij al het licht staat ;)
                        Jullie hebben toch ook wel zo'n Garaga/schuur, kan het daar niet?
                        Ik weet zo even niet meer hoe het heet. ;)

Comment

Ik heb gister de JB systems led par vergeleken met een normale mfl par 56. Dit viel mij alles sinds mee. Ik was erg verrast. De led par komt qua opbrengst erg in de buurt van een normale par en door de ''koudere'' kleuren van een led par lijkt het soms zelfs feller! Wanneer men lumen zou gaan meten zou er het tegendeel uitkomen. Wat mij betreft een absolute aanrader.

Comment

Mooi, ik ben ben benieuwd naar reacties van anderen :)

Comment

Ik kan mededelen dat er zeer waarschijnlijk een middag komt, in oktober. :)
                              Maar ik zal eerst nog wat dingetjes moeten organiseren voor ik meer info kan vrijgeven. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
                                Ik kan mededelen dat er zeer waarschijnlijk een middag komt, in oktober. :)
                                Maar ik zal eerst nog wat dingetjes moeten organiseren voor ik meer info kan vrijgeven. ;)
                                Oke, leuk voor de mensen die komen!
                                Ik moet dan een stukje reiden, maar dat doet me vader vast niet ;)

Ik hoop dat het een leuke dag wordt voor die gene.

Comment

Working...
                                X