Hallo beste mensen. Ik ben een amateur op licht basis. Maar het lijk me leuk om als hobby te doen.Ik heb een vraag. Als je 8 led lampen hebt hoe moet je dan de dip switches instellen? Ik heb overal op google gezocht maar ik snap er niks van. Kunnen jullie helpen A.U.B. alvast bedankt
Announcement
Collapse
No announcement yet.
led parren
Collapse
X
-
Wat wil je er mee kunnen, allemaal individueel of allemaal tegelijk bedienen? Wat voor led parren en wat voor controler heb je. Dit is vrij essentiële informatie om je te kunnen helpen.
Het makkelijkste is om alle hetzelfde kanaal te geven. Wil je er iets meer mee doen, kun je ze allemaal een ander kanaal geven. Ook dan kun je ze nog allemaal hetzelfde laten doen.
We hebben eerst nog wat extra informatie nodig voor we je kunnen helpen.
-
Met een dergelijke scanmaster achtige controller kun je deze parren individueel aansturen, mits je iedere par op een ander dmx kanaal instelt middels de dipswitch. Je kan dan bijvoorbeeld de kleuren mengen en het strobe effect regelen. Lees ook eens het kennisbankartikel over dmx:
Ook onderstaand artikel is nuttig om een idee te krijgen hoe je een controller instelt:
Comment
-
Dan moet je elke LED-par een eigen DMX-kanaal geven. Nu hebben die ledparren meerdere kanalen (5 dacht ik?, R,G,B, Strope, muziekgestuurd) dus dan is LED-par 1 DMX 1-5, LED-par 2 moet dus dan minimaal 6 hebben etc etc.
Met die dipswitches is het gewoon even leren. Het is even lastig, maar voordat je het weet kan je het dromen.
Om je bij de eerste keren te helpen zijn er leuke APPs voor je telefoon die even uitleggen hoe het ook alweer zat. Kan je wel vinden als je dipswitch of DMX zoekt in de Applestore of playstore.
Comment
-
Par 2 kan je dan DMX kanaal 6 geven inderdaad. Mits ik het juist heb met dat ze met 5 kanalen werken. Staat wel in de handleiding van de parren.
Maar mag bijv ook dmx 10 hebben. Alleen geef je hem bijv. DMX 4 dan gaat par 2 rood branden als je voor par 1 de 4de optie (strope geloof ik uit mijn hoofd) aanroept. Dat wil je uiteraard niet.
Je kan bijv ook het systeem doen.
par 1 heeft DMX 1
par 2 heeft DMX 10
Par 3 heeft DMX 20
etc.
Zolang de kanalen maar niet overlappen en je niet bij de max van boven de 512 komt.
Je verteld de APP dat hij bijv 6 moet calculeren en je krijgt van de app dan het voorbeeld hoe de dipswitches moeten staan.
De par gebruikt automatisch de volgende DMX kanalen die hij nodig heeft.
Het is handig om even bij te houden welk armatuur welke DMX kanaal heeft en hoeveel kanalen hij nodig heeft.
Comment
Comment