Announcement

Collapse
No announcement yet.

Antari X310 fan regeling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Antari X310 fan regeling

Hallo,

Ik heb redelijk goedkoop een 2ehands Antari X310 kunnen kopen. Op de zijkant staat Antari X310 fazer (zonder pro of mk2 ofzo)
    Heeft deze regelbare fans?

In het menu van de X20 II heb ik een menu "fan" maar wat ik ook instel, de fans blijven op 100% (denk ik) draaien.
    Als ik de rookmachine via dmx aanstuur is de rookoutput bij een waarde 255 minimaal (ongeveer de helft van wat de rookmachine doet bij de Manual knop op de afstandbediening).

Wie kan mij vertellen wat er mis mee is?
    De vorige verkoper heeft mij verteld dat de pomp pas vernieuwd is. Als ik naar het moederbord van de rookmachine kijk zie ik 2 pinnen (heater 1 & heater 2).
    Heater 1 gaat inderdaad naar het verwarmingselement maar heater 2 gaat naar 1 van de 2 fans (met nieuwe dunne draadjes volgens mij).

Heeft iemand wellicht een manual van aansluitingen? (of zou iemand met dezelfde machine duidelijke foto's van binnen kunnen posten?)

Super bedankt!

Hieronder een link naar de website van de leverancier waar je de handleiding kan downloaden en waar de dmx chart in staat:

Wanneer je dit apparaat zowel via de AB als DMX niet goed kan instellen dan ben ik bang dat je een miskoop gedaan hebt. Overigens verplaats ik dit topic even naar het juiste forum.

Comment

Bedankt voor de reactie.

In de handleiding staat alleen dat kanaal 1 voor het rookvolume is en kanaal 2 voor fans.

Heeft de eerste X310 ook regelbare fans?

en wordt het signaal (dmx en afstandbediening) door afstandbediening gergeld?
      Er zit pas een nieuwe pomp in dus het zoy kunnen dat iets verkeerd (of niet) is aangesloten
      Of de afstandbediening is wellicht niet 100% meer.

Comment

Ik ken het apparaat verder niet. Je hebt nu een handleiding en daarmee zou je een eind moeten komen. Misschien dat iemand anders op dit forum een idee heeft...

Comment

Hoi,
          Mijn (ook tweedehandse) X310 had ook het ventilatorprobleem. Dat is op te lossen door de betreffende triac op de printplaat te vervangen. Het is een nauwkeurig werkje maar goed te doen als je een soldeerbout goed om kunt vasthouden.
          Er zitten 3 triacs op de print gesoldeerd (en tevens aan het koellichaam geschroefd). Die bij Heater 2, waar inderdaad de fans op zitten, is de boosdoener. Het is een BTA16-600B. Er zit ook een condensator over, die heb ik gewoon teruggezet. De triac is voor een paar euro te koop bij de (online) electronicawinkel.
          Ik zou eens kijken of de ventilatoren niet aanlopen of te zwaar gaan. Bij mij is in de behuizing van de fans te zien dat ze aangelopen hebben, misschien is daardoor de triac overbelast geweest?

Het probleem van de output is bij mijn x310 exact hetzelfde. Via timer of DMX 100% krijg ik nog altijd een lagere uitstoot dan met "manual". Dat hoort blijkbaar zo. Als fazer heb je die hoge uitstoot natuurlijk niet nodig, maar het zou inderdaad leuk zijn als het over DMX ook zou gaan.

Kortom, voor een paar euro en een klein uurtje werk heb je toch een mooie fazer.

Groetjes,

Joost.

Comment

Working...
          X