Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ik heb van meerdere softwarepakketten demo's op mijn computer staan en ik moet zeggen dat ik Cuelux het overzichtelijkst vindt. Het nadeel is wel dat er geen 3D viewer bij zit.
Klopt er zit geen 3d vieuwer bij. Maar je kunt er wel bijna alle onafhankelijke 3d software gewoon mee aansturen. Op internet zijn er verschillende 3d vieuwers gratis te downloaden.
Ook kun je bij cuelux via artnet werken wat veel andere dan weer niet kunnen.
Stiekem hoop ik dat dashlight of dergelijke merken hieriets gaan aandoen.
Zou een email wat uithalen naar grote merken?
Daslight is hiermee bezig! In DVC 3 kun je binnenkort multi-beams maken met bijv 10 lampjes! Voorlopig: ssl van parretje (5x5x5) en 10 naast elkaar, en voila, klaar is je sunstrip!
cuelux heb ik ook staan.
wat voor doggle heb ik eigenlijk nodig voor het te kunnen gebruiken met men lichten?
De cuelux dongel?
Kost iets van 399 euro maar ik vind het het geld meer dan waard.
In combinatie met bijvoorbeeld een midicon is dit gewoon weg 1 van de allerbeste oplossingen voor het geld. De enigste beperking die wij kennen is dat er maar 48 ficture's in kunt zetten ( een 10 kanaals dimmer is 1 ficture ).
Voor de rest GE-WEL-DIG. Dit werkt gewoon! Alles kan alles mag je hebt 64 faders vrij te programeren. Cue, groupe, scene, chase. Gewoon wat jij wil. Het zelfde geld ook nog eens voor je 64 knoppen. Kortom je kunt 128 vrij toe te wijzen knoppen.
Tenzij er opeens magisch veel geld uit de lucht komt vallen en ik een dikke sgm tafel kan kopen zal het voor ons gewoon dit blijven. Ik vind dat deze software in combinatie met een midicon controller het dichtst bij een profi tafel komt.
Hallo mensen,
Ik heb vanLightning DmxControl versie 1.0.10 uitgebracht. Deze versie heeft bump buttons, black out knop, midi cc en nrpn control (bump buttons kunnen ook met note on bestuurd worden). Hij werkt inmiddels met zowel de Enttec Dmx Usb Pro als de Enttec Open Dmx Usb.
Oh ja, en het is gratis.
Ik hoop binnen een paar maanden ook een 'Pro' versie uit te brengen, waarbij je 64 channels en 32 presets hebt en daarnaast een patchbay, zodat je alle 512 kanalen van je DMX universe kan gebruiken. De pro versie kan verder de settings als documenten opslaan, zodat je meerdere shows kan bewaren. De huidige versie bewaart alleen de laatst gebruikte show.
Ik had eerst Elation Emulation. Maar dit reageerde altijd heel langzaam, liep vast. En zeker niet geschikt voor live gebruik! Maar uiteindelijk ben ik met dank aan Ronennieshow over gegaan op Cuelex. Dit werkt veel beter, de dongel kost inderdaad wel veel. Maar is het geld dubbel en dwars waard! Zeker weten!
Ik had eerst Elation Emulation. Maar dit reageerde altijd heel langzaam, liep vast. En zeker niet geschikt voor live gebruik! Maar uiteindelijk ben ik met dank aan Ronennieshow over gegaan op Cuelex. Dit werkt veel beter, de dongel kost inderdaad wel veel. Maar is het geld dubbel en dwars waard! Zeker weten!
Vreemd verhaal. Elation emulation en cuelux zijn identiek en beide gemaakt door visual productions uit Nederland...
Toch vind ik ze er behoorlijk aders uitzien. En vind ik Cuelex beter werken!
De achtergrondkleur van de faders is bij cuelux paars en bij elation emulation is dat wit. Verder identiek. Kijk even naar de handleiding die ze aanbieden. Is ook identiek.
SH*T! Ben er net achtergekomen waarom ze bij mij zo verschillend zijn! Er zit bij de emulation heel veel overbodige bestanden in zijn programma map. Daardoor werkt deze sloom. Oftewel €400,00 weggegooid geld!
SH*T! Ben er net achtergekomen waarom ze bij mij zo verschillend zijn! Er zit bij de emulation heel veel overbodige bestanden in zijn programma map. Daardoor werkt deze sloom. Oftewel €400,00 weggegooid geld!
Comment