Announcement

Collapse
No announcement yet.

dmx software voor mac.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• dmx software voor mac.

hallo,
    Kent er iemand soms een dmx software die ook op een mac werkt ?
    Heb al wat gegoogld.
    Maan vond niet direct iets terug .

Ik weet dat er een speciaal programma is voor de mac, maar ik weet de naam er niet meer van. Zal eens kijken ofdat ik de persoon waarvan ik het hoorde binnekort nog zie.

Comment

Werkt Freestyler niet gewoon?

Comment

Hangt er vanaf of je freestyler wil, zo uitgebreid is het nou ook weer niet.

Comment

Daar heb je gelijk in.

Martin lightjockey?
          ShowxPress?

Comment

Zodra ik thuis ben zal ik ze eens proberen als er demo mogelijk heden zijn.

Comment

Kun je overigens niet gewoon een Windows emulator gebruiken voor Mac OSX? WinTel bijvoorbeeld?

Comment

ben net zo edcht voor windows toestanden. wil liever zoiets kunnen vermijden.

Comment

Daar ben ik het volledig met je eens, voor produceren zweer ik nog altijd bij een Mac, en op m'n laptopje staat nog altijd Xubuntu te draaien.

Neemt niet weg dat veel software enkel met een Windows structuur compitabel is, hiervoor zijn emulators toch best handig. Op m'n laptopje gebruik ik hiervoor Wine, kijk eens wat er voor jouw toepassing handig is!

Comment

Kijk eens naar Cuelux, draait ook op Mac en ziet er prima uit. Het programma is gratis te downloaden maar werkt dan alleen stand alone. Wanneer je het aanschaft krijg je de USB-DMX converter erbij.
                    Ik heb het hier stand alone draaien maar ik ben aan het overwegen om de anschaf te gaan doen..

Comment

Ik weet dat mijn vader VM ware fusion gebruikt.
                      Zal eens kijken of ik dat rogramma hier ergens kan weervinden en dan eens proberen om 1 van die programma's te draaien

Comment

Ik heb kortgeleden Lightning DmxControl uitgebracht. Het is gratis en eenvoudig en werkt samen met de Enttec Open DMX USB interface. Je kunt het met midi besturen.
                        Je kunt het downloaden op http://lightning-dmxcontrol.com en hopelijk binnenkort in de Apple App Store
                        Last edited by johanvelthuis; Wednesday-16-11-2011, 22:41.

Comment

Hopelijk komt er wel meer functionaliteit in, huidige functies zien er leuk uit maar met een simpele scenesetter kun je in principe hetzelfde en zelfs meer. ;)

Comment

Lightning DmxControl

Originally posted by Rick View Post
                            Hopelijk komt er wel meer functionaliteit in, huidige functies zien er leuk uit maar met een simpele scenesetter kun je in principe hetzelfde en zelfs meer. ;)
                            Hallo Rick,

Deze versie lijkt inderdaad wel aardig op een scenesetter.
                            Dat kan heel handig zijn voor bijvoorbeeld een technicus die toch al een macbook meeheeft en geen ingewikkelde licht-dingen hoeft te doen.

Er komt nog wel meer uitbreiding, de bedoeling is om nu door te werken aan een versie waarin een eenvoudige patchbay zit, zodat je in principe al je 512 kanalen kunt gebruiken en dat ie document-based wordt, zodat je meerdere 'shows' apart op kunt slaan.
                            Verder komt er waarschijnlijk nog iets waarmee je een cuelist kan maken van presets die je dan met 1 fader kunt doorschuiven (zoals op een Spark bijvoorbeeld).

Het uitgangspunt is in elk geval dat het eenvoudig is en dat je zonder (veel) configureren een werkende applicatie krijgt.

Comment

ik ben zelf nieuw hier maar gebruik sinds het begin van dit jaar sweetlight, daar is een speciale mac versie voor, alleen zijn er wel een paar problemen.
                              voor bijv. een sunstrip zit er niks in de 3D view, en de sweetlight box werkt niet met mac dan moet je weer via bootcamp windows er op gooien.

als je hem alleen voor ontwerpen wil gebruiken is sweetlight handig maar voor live draaien (op mac) is het niet handig

Comment

Working...
                              X