Announcement

Collapse
No announcement yet.

Instellingen Eurolite DMX LED Operator 4

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Instellingen Eurolite DMX LED Operator 4

Ik heb een Eurolite KLS ledbar gekocht tesamen met de Eurolite DMX LED Operator. Helaas is er nergens op internet te vinden hoe je deze controller precies kunt gebruiken. Door wat uit te testen kan ik de lichten wel op het ritme laten bewegen, strobo-effect en vaste kleuren kiezen, maar een aantal zaken lukken me niet, bijvoorbeeld:

1. Ik stel een vaste kleur in via Color Select, bijvoorbeeld alle lichten staan op rood. Echter ik vind dit veel te fel en wil dit dimmen. Je zou verwachten dat de fader dimmer hiervoor dient maar hieraan schuiven doet niks. Ook alle andere faders doen niks in de stand Color Select. Hoe kan ik dit (fel) licht dan alsnog dimmen?
    Via een omweg kan je dit wel doen maar dit is omslachtig (Prog Select fader op 0, dimmer op een stand en dan met de RGB faders spelen: op die manier kan je een vaste kleur bepalen en de lichtsterkte via Dimmer fader regelen, je moet dan natuurlijk wel weten dat je zelf kleuren moet mengen bv. blauw en rood om paars te krijgen)

2. Als ik de controller instel op "Auto" bewegen de lichten automatisch in verschillende kleuren, maar niet op het ritme van de muziek. Als ik de fader "Flash Intensivity" instel op het maximum krijg ik een strobo-effect. Echter wanneer ik de controller instel op "Sound active" (wat meest logisch is omdat je toch wil dat je lichten bewegen op het ritme van de muziek) dan kan ik diezelfde fader niet meer gebruiken als strobo-effect en ben ik verplicht eerst terug te schakelen naar "Auto" als ik het strobo-effect wil gebruiken. Kan dit niet op een eenvoudigere manier?

3. Automatisch programma om tijdens achtergrondmuziek te laten lopen waardoor de kleuren zacht en traag in elkaar overlopen.
    Dit heb ik intussen zelf gevonden, ter info meegeven: Program Select, met de programmafader programma 10 kiezen, met de fader Speed kan je snelheid regelen.

Alvast bedankt.

1) Rare vraag, maar wel de juiste lamp gekozen bij color modus? Je hebt volgens de manual keuze uit de volgende:
    PAR 1-4 means Parcan 1-4
    KLS-200 1P means Channels 1-6 of KLS-200
    KLS-200 2P 3P means Channels 7-12 of KLS-200
    KLS-200 4P means Channels 13-15 of KLS-200
    LED BAR 1S means Channels 1-6 of LED Bar
    LED BAR 2S 3S means Channels 7-12 of LED Bar

Zoals je ziet heeft de par minder kanalen...

2)Dit staat in de manual over sound mode:
    The sound-control works via the built-in microphone.
    Press the SOUND ACTIVE-button - the LED lites up red.
    Push the Flash/Sensitivity-channel-fader to the desired sensitivity.
    The Prog Select-channel-fader and the Speed-channel-fader are void in this mode.

De flash schakellaar regelt de gevoeligheid van de interne mic in sound mode. Deze interne mic's reageren helaas ook op het aanraken van de unit zelf soms

3) Je vult het zelf al in....

Comment

1. Bij Color Select kunnen de kleuren niet gedimd worden. De oplossing heb je al gevonden: programma 0, kleur en intensiteit regel met schuifjes voor dimmer, R, G en B.

2. In Sound-modus zijn dimmen en strobe niet mogelijk. Een ernstig minpunt, maar het is niet anders.

3. In programma-modus zit inderdaad één programma met fade. Je hebt hem al gevonden.

Comment

Dankjewel voor jullie hulp, alle vragen werden beantwoord. De JB Systems Ledcon 02 controller heeft wel de mogelijkheid tot dimmen van fixed colours en stroboscoop zonder te switchen, maar die is wel iets duurder en geen idee of die native samenwerkt met Eurolite.

Comment

Working...
        X