Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bax-shop.nl LED vergelijkingsmiddag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bax-shop.nl LED vergelijkingsmiddag

Beste forumleden,

14 november zal het zover zijn. ;)

We gaan een gezellige LED-vergelijkingsmiddag houden. Immers, er zijn momenteel zoveel LED-fixtures op de markt in verschillende vormen, maten en prijs, dat je eigenlijk door de bomen het bos niet meer ziet.

Klinkt leuk, wat is de bedoeling?

De bedoeling is dat iedereen die komt een persoonlijke mening gaat vellen over de diverse fixtures die we gaan opstellen. Iedereen krijgt een jurerings-formulier waar je punten kunt geven voor bepaalde eigenschappen van een fixture, van 0 tot 10 punten.
    Aan het einde nemen we de formulieren in, tellen de uitslagen op en halen hier het gemiddelde uit. Zo kunnen we te weten komen welke spots de beste prijs-kwaliteitverhouding hebben, welke het minste het 'krentenbol'-effect vertonen enz. :)

Maar welke fixtures gaan we dan vergelijken?

We zullen de fixtures in bepaalde categorieën opdelen.
    - Par 56
    - Par 64 short
    - Par 64 long
    - filters (diffuser + frost)
    - LED-sets (de pannekoeken op een stok, zoals de KLS-reeks van Eurolite en cosoorten. ;))

We proberen van elke fixture die in de shop staat een demo-model te nemen om te gebruiken.
    Mochten er nog speciale verzoekjes zijn voor bepaalde fixtures die we nog niet hebben (een precieze lijst volgt nog), laat het even weten en we zullen kijken wat we kunnen doen. :)

Waar en wanneer gaat het precies plaatsvinden?

14 november hebben we de beschikking over een aparte ruimte waar het een en ander opgesteld gaat worden, vlak bij de showroom. Verzamelpunt is uiteraard de shop in Goes, die velen wel weten te vinden. :) Vanaf 13:00u word je verwacht en kunnen we er aan beginnen. Eindtijd is er in principe niet, aangezien ik geen indicatie heb hoeveel tijd dit in beslag gaat nemen. ;)

Prima, hoe meld ik me aan voor deze middag?

Ik hou in deze openingspost de lijst van deelnemers bij. Wil je hier ook toe behoren, laat het dan even weten in dit topic.

Aanwezig 14 november:
    - Rick
    - Citybeatz
    - Patrick
    - LaRoche
    - ...
    Last edited by Rick; Friday-30-10-2009, 13:31. Reason: 31 oktober -> 14 november

Ik zal er zelf niet zijn maar als je gaat vergelijken plaats er dan ook een gewone par 56 en 64 bij (om de licht opbrengst te vergelijken).

Iemand aanwezig daar met een Lumen meter?

Comment

Het idee was er inderdaad ook om conventionele parren er naast te hangen om te zien wat voor verschil en prestatie dit oplevert. :)

Had Jochanan ook al gecontacteerd of hij iets wist over een lumenmeter, maar ook hij wist niet waar je die zomaar even vandaan kunt halen.

Comment

Zoals al eerder gezegd vind ik het echt een super-idee, en ben benieuwd naar de uitslag. Helaas is 31 oktober mijn eerste vrije zaterdag in tijden, er is namelijk wat te vieren:) Ik ben er dus helaas niet bij, maar er zal vast wel iemand snel een filmpje schieten;)

Comment

Pamapamapam, ik ben mogelijk ook aanwezig. Maar ben die dag net terug van vakantie dus kan geen garantie geven.

Comment

We hebben besloten de datum wat vooruit te schuiven, naar 14 november. :) Hopelijk schikt dat meer mensen!

En schroom niet om je aan te melden! Het wordt gewoon een gezellige middag met veel LEDjes om over te keuvelen. :)

Comment

Hmmm,

Misschien dat ik kom, weet ik nog niet zeker.
              Moet ik dan wel even met mijn vader overleggen!

Comment

2Rick: heb de datums even aangepast in je eerste post ;)

Comment

Ah, zie inderdaad dat ik halfverwege de tekst de datum ook nog had genoemd. Merci!

Comment

Als ik kan ben ik er ben er wel nieuwsgierig naar.

Comment

Bedankt voor de link! Ik denk dat we daar wel aan kunnen komen. :) Zal het even doorspelen naar Jochanan.

Comment

Ik moet dan sowieso werken dus ik denk dat mijn pauze wel opgaat aan deze vergelijkingsmiddag dan! Ik ben er dus sowieso wel ff, zeker om te zien wie er allemaal achter de namen van het forum zitten!

Comment

ben ik ook wel benieuwd naar, jammer dat ik er niet bij kan zijn...

het begint om 13:00

ik ben om 14:05 vrij, op z'n vroegst de trein van 14:29. op z'n vroegst (zonder vertragingen) dan om 18:22 op het station in goes.

iets in mij zegt dat ik dan iets te laat ben...

Ben ook wel benieuwd naar de resultaten, ze zullen vast nog wel op het forum verschijnen (hoop ik)

Comment

Resultaten worden uiteraard gepubliceerd inclusief recensie. :)

Comment

Working...
                            X