Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ayra OSO 240B MKII + Ayra 540 MK II

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ayra OSO 240B MKII + Ayra 540 MK II

Vorige week een paar Ayra's 540 MK II besteld met een ayra dmx lichttafel om wat te 'spelen'.
    nu heb ik een probleem, sommige waardes van faders blijven niet constant. Als ik bvb het tilt kanaal op 84 instel (te zien op het scherm) gebeurd het vaak dat deze gewoon zonder de fader aan te raken naar bvb 20 springt. En dan maken de moving heads een plotse beweging die ik helemaal niet wil.

Enig idee wat de oorzaak kan zijn ? En jah, ik gebruik een dmx terminator.
    kabels zijn die die ik bijbesteld heb (Devine van 10m en 1 van 3m).

alvast dank !

Dit lijkt mij een defect in de lichttafel. Neem even contact op met de helpdesk zodat ze snel een omruiling voor je kunnen maken.

Comment

Bedankt voor je snelle antwoord.
      Ajjj...
      Heb net gebeld met jullie helpdesk, maar zit met een probleem : Ik heb ze vrijdag nodig, en geraak vandaag waarschijnlijk niet tijdig in de post om deze terug te sturen. :(

btw : had ook al een moving head vorig weekend moeten terugsturen... daarvan is de vervanging gisteren wel toegekomen.

Comment

Ik heb net de leiding van de helpdesk verzocht een snellere oplossing voor je te regelen. Ik denk dat het voor vrijdag wel goed gaat komen.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
          Ik heb net de leiding van de helpdesk verzocht een snellere oplossing voor je te regelen. Ik denk dat het voor vrijdag wel goed gaat komen.
          Dat zou al geweldig zijn.
          Helemaal top zou morgen zijn, moet hem nog programmeren ook, en als ik morgen de bpost courier mis moet ik sowieso een dag wachten :(

Comment

Het kan zijn dat hier te snel gehandeld gaat worden en er niets aan de hand is.
            Voorbeeld.

Ik neem scan 1. Geef deze allerlei waardes. Stel hem helemaal in. kanaal 1 op 70, kanaal 2 op 30 en kanaal 3 op 55. Je snapt het vast.
            Dan gaan we daarna naar scan 2. Kanaal 1 op 45, kanaal 2 op 85 en kanaal 3 op 60.
            Nu ga ik terug naar scan 1. Deze selecteer ik maar ik doe niets met de faders. De faders staan nog steeds op waardes zoals ik ze ingesteld heb op scan 2.

Geloof het of niet maar bij het minste zuchtje wind, scheet van een mug kan het nu gebeuren dat de scan 1 toch de waarde's aan neemt van de faders.
            Weer zoon heerlijke ergenis aan deze dmx controller. Niet alleen van dit merk maar gewoon elke die erop lijkt. Wij hebben er ook 2 ergens van liggen en werd hier ligtelijk gestoord van. Als je klaar was moest je echt telkens weer alle selecties deactiveren en ook zeker niet aan komen om zo dit soort dingen te voorkomen. Niets kapot gewoon een eigenschap van de controller.

LET OP ik zeg dus niet dat het in dit geval ook zeker zo is geef alleen aan dat het mogelijk is!

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Het kan zijn dat hier te snel gehandeld gaat worden en er niets aan de hand is.
              Voorbeeld.

Ik neem scan 1. Geef deze allerlei waardes. Stel hem helemaal in. kanaal 1 op 70, kanaal 2 op 30 en kanaal 3 op 55. Je snapt het vast.
              Dan gaan we daarna naar scan 2. Kanaal 1 op 45, kanaal 2 op 85 en kanaal 3 op 60.
              Nu ga ik terug naar scan 1. Deze selecteer ik maar ik doe niets met de faders. De faders staan nog steeds op waardes zoals ik ze ingesteld heb op scan 2.

Geloof het of niet maar bij het minste zuchtje wind, scheet van een mug kan het nu gebeuren dat de scan 1 toch de waarde's aan neemt van de faders.
              Weer zoon heerlijke ergenis aan deze dmx controller. Niet alleen van dit merk maar gewoon elke die erop lijkt. Wij hebben er ook 2 ergens van liggen en werd hier ligtelijk gestoord van. Als je klaar was moest je echt telkens weer alle selecties deactiveren en ook zeker niet aan komen om zo dit soort dingen te voorkomen. Niets kapot gewoon een eigenschap van de controller.

LET OP ik zeg dus niet dat het in dit geval ook zeker zo is geef alleen aan dat het mogelijk is!
              bedankt om even mee te denken. Helaas is het niet het geval. Ik heb er nu 2 fixtures aanhangen, en als ik deze samen in een bepaalde scene zet en laat staan heeft hij het ook al.

Comment

Working...
              X