Announcement

Collapse
No announcement yet.

Led parren aansturen, wat doe ik fout?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Led parren aansturen, wat doe ik fout?

Hallo,

Ik heb een Showtec Showmaster 24 met daarbij 4 Showtec led parren (6 kanaals) en 2 JB System The Winner II (5 kanaals).
    Allereerst wil ik de 4 parren aansluiten op de Showmaster, want dat blijkt al moeilijk genoeg.
    Ik heb de handleiding doorgelezen en het forum afgezocht, daardoor ben ik al veel informatie te weten gekomen over o.a
    het aansluiten en de dipswitches. Ik heb van alles geprobeerd om de led parren op de juiste manier aan te sluiten, alleen gaat dit niet helemaal goed.

Ik heb de dipswitches zo ingesteld:

Par 1, kanaal 1 t/m 6: Dipswitch 1
    Par 2, kanaal 7 t/m 12: Dipswitch 1,2,3
    Par 3, kanaal 13 t/m 18: Dipswitch 1,3,4
    Pa3 4, kanaal 19 t/m 24: Diwswitch 1,2,5

Dit is wat ik nu te zien krijg op de Showmaster bij 'Preset A'.
    Kanaal 1, rode lamp, par 1.
    Kanaal 2, groene lamp, par 1.
    Kanaal 3, blauwe lamp, par 1
    kanaal 4, witte lamp, par 1
    Kanaal 5, geeft tempo aan, par 1.
    Kanaal 6, overloop van kleuren, par 1.

Ditzelfde geldt voor par 2, maar dan op kanaal 7 t/m 12.

Mij lijkt het logisch dat par 3 en 4 precies hetzelfde zouden doen maar dan op kanaal 13 t/m 18 (par 3) en 19 t/m 24 (par 4).
    Dit is alleen niet het geval. als ik die kanalen aan doe, en dus naar bank 2 ga, gebeurd precies hetzelfde als wat ik hierboven heb besproken,
    namelijk bij kanaal 1 t/m 6 gaat aan bij par 1, en bij 7 t/m 12 gaat par 2 aan.

Samengevat:
    Par 1 en 2 werken op de juiste kanalen.
    Par 3 en 4 doen het niet, par 1 en 2 gaan in hun plaats aan(op de kanalen van 3 en 4).

Eigenlijk wil ik par 1 t/m 4 op de kanalen 1 t/m 6 besturen i.p.v. elke par apart.

Ik weet trouwens dat hier veel vragen over komen, en dat er genoeg op het forum staat.
    Helaas is dit voor mij niet duidelijk genoeg, hopelijk willen jullie mij alsnog helpen

Alvast bedankt!

(foto van de Showmaster, misschien zien jullie hier nog dingen die niet goed staan)
    Last edited by kdluc44; Sunday-01-02-2015, 14:24.

Hallo,

De showmaster 24 heeft bij preset B standaard een scene instelling, hier kan je scenes opslaan, standaard staan hier de kanalen die je erboven hebt op zodat je een 2e instelling klaar kan zetten om over te schakelen, als het goed is zijn de andere 2 led parren te vinden op page 2 die kan je kiezen met de page knop in het rechtergedeelte, je zou ook kunnen proberen bij chase daar naar het lampje met 1-24 single en aan de andere kant van het lampje preset park te gaan met de knop die daar links onder zit (Boven master A).

Veel succes

Comment

Working...
    X