Announcement

Collapse
No announcement yet.

Combinatie van eurolite led kls200 en showmaster 24. Hoe in te stellen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Combinatie van eurolite led kls200 en showmaster 24. Hoe in te stellen?

Hallo,

Ik ben een beginner op het gebied van led parren gestuurd door een dmx mixer.
    Ik heb het volgende probleem: eigenlijk wil ik de eurolite parren gewoon kunnen regelen in kleur en sterkte, liefst natuurlijk per spot apart. (heb trouwens twee kls200 barren) maar eerst maar eens een aan het werken krijgen.
    Wat heb ik al geprobeert, ik heb de instellingen van de bar gezet op kanaal 1 en op 512 voor externe dmx sturing.
    De Showmaster aangesloten, de showmaster is een gebruikt apparaat waar al diverse programma's inzitten maar voor mij niet interesant. heb al geprobeert deze te wissen met allerlei op internet gevonden code's maar dat is mij nog niet gelukt.
    Ik wil toch graag dat de lampen gewoon via de faders reageren, dus gewoon in lichtsterkte en kleur te regelen zijn. hoe moet ik dat doen? heb al van alles geprobeert maar krijg er geen vat op.
    Wie kan mij verder helpen? een moedeloze beginner. http://www.bax-shop.nl/forum/images/...s/icon_sad.gif

Als eerste kan je niet beide balken appart van elkaar bedienen met deze controller.
    De controller kan namelijk maar maximaal 24 kanalen afzonderlijk van elkaar aansturen en je hebt 15 adressen per balk nodig.

Dus zet beide balken op dmx adres 1

Als dan de balk in dmx modus actief is kan je ze gaan bedienen met je controller.

Op de controller zal je kanaal 1 op waarde 0 moeten zetten
    Kanaal 2 is je master dimmer deze waarde op 100 zetten om de balk te activeren
    Kanaal 3: Strobo-snelheid
    Kanaal 4: Spot 1: rood dimmer
    Kanaal 5: Spot 1: groen dimmer
    Kanaal 6: Spot 1: blauw dimmer
    Kanaal 7: Spot 2: rood dimmer
    Kanaal 8: Spot 2: groen dimmer
    Kanaal 9: Spot 2: blauw dimmer
    Kanaal 10: Spot 3: rood dimmer
    Kanaal 11: Spot 3: groen dimmer
    Kanaal 12: Spot 3: blauw dimmer
    Kanaal 13: Spot 4: rood dimmer
    Kanaal 14: Spot 4: groen dimmer
    Kanaal 15: Spot 4: blauw dimmer

Om nu bijvoorbeeld spot 1 rood te maken zal je dus
    Kanaal 1 = 0
    Kanaal 2 = 100
    Kanaal 3 = 0
    Kanaal 4 = 100
    en de rest ook op 0

Nu zal de eerste spot rood kleuren.
    Zo kan je alle spots een eigen kleur geven.

Succes.

Comment

de KLS 200 heeft 15 dmx kanalen, dus als de KLS 200 start adres 1 geeft en en showmaster kanaal ook als kanaal 1 patched en kanaal 2 als 2 enz enz. moet het gaan lukken met de schuiven.
      de kanaal 1,2,3, zijn kanalen met een gemeenschappelijke functie voor de 4 spots. Kanaal 4,5,6, voor spot 1 7,8,9 voor spot 2 enz enz. De kls 200 moet dus op A001 staan. Ik heb af en toe ook wel eens problemen de KLS 200 op dmx. Wat meestal helpt is: dmx signaal op de KLS 200 en dan de KLS 200 uit (even wachten) en weer aan.
      Van de Showmaster weet ik te weinig omde KLS 200 heeft 15 dmx kanalen, dus als de KLS 200 start adres 1 geeft en en showmaster kanaal ook als kanaal 1 patched en kanaal 2 als 2 enz enz. moet het gaan lukken met de schuiven.
      de kanaal 1,2,3, zijn kanalen met een gemeenschappelijke functie voor de 4 spots. Kanaal 4,5,6, voor spot 1 7,8,9 voor spot 2 enz enz. De kls 200 moet dus op A001 staan. Ik heb af en toe ook wel eens problemen de KLS 200 op dmx. Wat meestal helpt is: dmx signaal op de KLS 200 en dan de KLS 200 uit (even wachten) en weer aan.
      Van de Showmaster weet ik te weinig om je hier een goed antwoord te geven. Volgens mij is het 24 kanaals scenesetter. Misschien ben je master vergeten op max te zetten, als ie 0 staat doen alle kanalen het niet.

ronald

Comment

Working...
      X