Announcement

Collapse
No announcement yet.

DMX software: scenes over elkaar?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DMX software: scenes over elkaar?

Hallo lezers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de volgende uitdaging, ik ben namelijk vrij nieuw met DMX programmeren;

Ik ben op zoek naar DMX software waarbij ik bijvoorbeeld met een movinghead onder 1 knop de bewegingen kan programmeren(zonder kleur) en vervolgens anderen knoppen kan drukken waar de kleuren onder zitten zonder dat ik daarbij bewegingen programmeer; een soort van scene's over elkaar zetten.
    Ik weet de precieze benaming van dit fenomeen niet, hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel en kan ik hierop verder zoeken.

Dit zou mij ook helpen om mijn movinghead zijn programma te laten draaien en vervolgens mijn led bar (dmv knoppen in de software) van kleur te kunnen laten veranderen zonder dat er iets met de moving head gebeurd.

Ik heb laatst de MyDMX buddy(http://www.bax-shop.nl/dmx-software/...ce-en-software) aangeschaft met de bijbehorende software(mydmx), hierin krijg ik het niet voor elkaar.

Dus mijn vragen:
    Is hier software voor, zo ja welke?
    en:
    is dit makkelijker/mogelijk met een Dmx controller? zoals bijv: 1(http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...x-lichtsturing) 2(http://www.bax-shop.nl/dmx-lichtstur...dmx-controller)

Bijvoorbaat dank.

Kevin

Ceulux.

Kan alles wat je vraagt.

Comment

bedankt voor uw reactie,

Weet u ook de benaming van het gene wat ik probeerde uit te leggen?

en kunnen de DMX hardware controllers dit ook?

Comment

Originally posted by Kevin D View Post

en kunnen de DMX hardware controllers dit ook?
        alleen de duurdere exemplaren kunnen dit.

Overigens moet hetgeen wat jij wilt met de dongle die je hebt en gratis Freestyler software ook gewoon kunnen.

Comment

bedankt voor uw reactie, ik zie dat Freestyler alleen voor windows is en ik gebruik een macbook, dat gaat dus niet werken.

Comment

Zoals ik al aangaf. Cuelux.

Met deze software kan je nagenoeg onbeperkt scene's over elkaar heen laten draaien.
            Daarnaast is het erg eenvoudig in programmeren en bedienen.
            Ook is het heel erg eenvoudig om live in te grijpen of een aanpassing te doen.
            Wil je in de toekomst toch nog wat meer dan is deze software ookal meteen erg makkelijk in gebruik met een touchscreen en kunnen er zelfs gewoon hardware controllers aangehangen worden zodat je dus met een werkelijke controller je software kan bedienen.

We zijn hier zelf als beta tester mee begonnen en werken er nu nog steeds erg graag mee. Software die voor zowel voor de beginner of de toch al wat meer gevorderde vrij leuke en uitdagende software is met veel mogelijkheden. Daarnaast is het als je eventueel nog uitgebreider wil erg makkelijk om de overstap naar de cuelux pro te maken.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Zoals ik al aangaf. Cuelux.

Met deze software kan je nagenoeg onbeperkt scene's over elkaar heen laten draaien.
              Daarnaast is het erg eenvoudig in programmeren en bedienen.
              Ook is het heel erg eenvoudig om live in te grijpen of een aanpassing te doen.
              Wil je in de toekomst toch nog wat meer dan is deze software ookal meteen erg makkelijk in gebruik met een touchscreen en kunnen er zelfs gewoon hardware controllers aangehangen worden zodat je dus met een werkelijke controller je software kan bedienen.

We zijn hier zelf als beta tester mee begonnen en werken er nu nog steeds erg graag mee. Software die voor zowel voor de beginner of de toch al wat meer gevorderde vrij leuke en uitdagende software is met veel mogelijkheden. Daarnaast is het als je eventueel nog uitgebreider wil erg makkelijk om de overstap naar de cuelux pro te maken.

Het ziet er zeker goed uit, maar ik vind de software erg duur(482euro) voor mijn 2 moving heads en 1 led bar.

Comment

Het is maar net wat je erg duur vind. Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Voor ons is het in ieder geval het geld meer dan waard.

Daarnaast komen ze binnenkort volgens mij ook met een kleiner broertje uit de cuety. Heeft wel net wat minder mogelijkheden en uitgebreid maar zal ook minder gaan kosten. Wat precies durf ik je natuurlijk niet te zeggen.

Comment

ik ga die cuety iig in de gaten houden, ziet er ook redelijk goed uit! Bedankt voor de reactie

Comment

Working...
                  X