Announcement

Collapse
No announcement yet.

ADJ MyDMX 2.0 met Ayra

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ADJ MyDMX 2.0 met Ayra

Hallo,

Ik wil graag om "kennis te maken" de MyDMX van ADJ van €70,- kopen.
    Dit in combinatie met de Ayra OSO Scene 48 + 2 tot 6 par 56 ECO parren die ik al heb.
    Gaat dit samen?
    Kun je dit dan ook meteen 'afspelen' op de parren, of moet je eerst programmeren?

Gr,
    Bob

Zowel het MyDMX pakket als de Ayra OSO zijn bedoeld om je verlichting mee aan te sturen. Beide apparaten kan je niet tegelijk gebruiken. Het is of het een of het ander.

Ook in de software zal je al je scenes handmatig moeten programmeren. Er bestaat geen intelligent pakket dat zomaar weet welke fixtures er in een lijn hangen, welke dmx kanalen er gebruikt worden en hoe je effecten gepositioneerd zijn.

Comment

Oke,
      Maar hoe wordt het dan afgespeeld? Er wordt toch niks op het paneel zelf opgeslagen?

Comment

Op het paneel ( ayra oso scene 48 ) kan je wel dingen opslaan ( volgens de handleiding ) maar op de my dmx dongel niet.

Dus met het paneel kan je van te voren dingen programmeren en dit weer terug oproepen.
        De dmx dongel werkt alleen als er een computer of laptop aan hangt en dan kan je het dus hiermee bedienen. Zonder gebeurt er helemaal niets.

Tegelijk gebruiken is niet mogelijk.

Er zijn wel software pakketen ( dus voor je laptop of pc ) die wel met externe controllers kunnen werken. Echter is dit vaak wel erg duur.

Comment

Maar als je er niks op op kunt slaan, kun je toch ook gewoon je scenes maken zonder de ADJ?

Comment

Maar als je er niks op op kunt slaan, kun je toch ook gewoon je scenes maken zonder de ADJ?

Comment

Als eerste,

Rustig maar. We zitten hier niet allemaal 24 / 7 op het forum om zo binnen een paar minuten al je vragen te beantwoorden. Dus heb even geduld en dan komt het vaak gewoon goed.

Dan het volgende.
              Het paneel en de my dmx van american dj zijn 2 totaal verschillende dingen. Deze hebben helemaal niets met elkaar te maken en kan je niet tegelijk gebruiken.

Met het paneel kan je dingen ( waarde's ) instellen per dmx kanaal. Dus ik zeg maar wat ( HOEFT NIET WAAR TE ZIJN )
              Kanaal 1 op 85 procent,
              Kanaal 2 op 15 procent,
              Kanaal 3 op 10 procent,
              enz
              enz.

Nu staan alle led lampen aan zoals jij ze aan wil hebben in 1 stap.
              Dit kan je dus opslaan op het paneel.
              Nu doe je dit voor stap 2 het zelfde en stap 3 enz enz. Tot je alle stappen die je wil erin hebt gezet.

Deze voor geprogrammeerde stappen ( met je controller paneel ) kan je dan later weer oproepen. Dit heeft totaal helemaal niets met je my dmx dongel van american dj te maken. Dit staat er compleet los van. Nadeel van dit controle paneel is dat het eigenlijk niet echt ontwikkeld is voor het aansturen van led parren die rgb zijn ( dus rood groen blauw ). Het kan wel maar handig is anders.

Dan my dmx van american dj. Dit is software. Je hebt nu een computer of laptop nodig waar je dus de waardes van elk kanaal in kan aanpassen / ingeven. Hiermee kan je dan dus een show draaien. MAAAAAR dan heb je wel weer je pc / laptop nodig. Zonder werkt het niet.

Dus het paneel en de dongel hebben niets met elkaar te maken of wat dan ook.

Comment

Sorry dat het 2x verzonden is, snap het ook niet maja...
                Alvast bedankt voor de uitleg.

Het enigste wat ik nu niet snap is:
                Hoe krijg je die ''waardes'' dan nu op het paneel, zodat ze ook afgespeeld kunnen worden?

Comment

Deze kan je instellen door middel van de faders.

Ik weet niet wat je zelf al wel geprobeerd en getest hebt.
                  Als je ons kan vertellen wat je al wel hebt aangesloten en gedaan en geprobeerd en wat er fout gaat dan kunnen we je misschien vanaf daar verder helpen om het probleem aan te pakken en op te lossen.

Comment

Ik heb tot nu toe alleen nog maar scènes met het paneel gemaakt. Heb hier op dit moment 2 led parren aanhangen. Op het gebied van DMX via een computer ben ik dus nog geheel nieuw. Ik weet dus ook niet hoe dit overgezet kan worden van laptop naar paneel. Ik heb het wel zelf al eens een keer geprobeerd, maar toen was alles al voor mij aangesloten.

Comment

Working...
                    X