Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ayra ALO 060 vs Eurolite TSL-400

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ayra ALO 060 vs Eurolite TSL-400

Ik zoek 4 scans met iets meer wattage dan 20 watt.
    Iemand ervaring met De Ayra ALO 060 of Eurolite TSL-400 ?

Belangrijk zijn voor mij :
    * niet té veel lawaai
    * rotating gobos
    * meer lichtopbrengst dan 20 watt (duh)
    * ... en wat in dit prijssegment

Wat me opvalt is dat de ayra ook pan en tilt ffine heeft, wat bij trage bewegingen het geheel toch wat vloeiender zou moeten doen lijken ?

alvast dank!

Qua lichtopbrengst zit er weinig verschil tussen beide scanners. De Eurolite is voorzien van een COB led module en de Ayra van een Lumis led module. Beide technieken komen op hetzelfde neer en zijn in staat een mooi helder wit te produceren.

Het nadeel van de Eurolite is dat dit een uitlopend model is. We hebben er nog 1 op voorraad en daarna zijn ze niet meer leverbaar vanuit de leverancier. Vandaar de sterke prijsreductie.

De pan en tilt fine functie betekent dat er in de extended DMX modus voor zowel de pan als de tilt een extra kanaal is om beide parameters preciezer af te stellen. Via deze functie kan je de stand van de spiegel per scene makkelijker in een door jou gewenste stand zetten.

Normaal gezien heb je voor zowel de pan als de tilt 1 kanaal beschikbaar, waarmee je de hele range van die spiegel kan afstellen in 256 stappen (0 t/m 255). Met de fine modus kan je een veel kleiner deel van dit spectrum ook weer afstellen in 256 stappen. De bedoeling is dus dat je de spiegel met behulp van de standaard pan en tilt kanalen (ongeveer) in de juiste positie brengt en dan met de fine kanalen de exacte positie afstelt. Zeker wanneer je gebruik maakt van een hardware controller kan dit een voordeel zijn.

Overigens zegt de aanwezigheid van deze functie niets over de mogelijkheid van vloeiende bewegingen. Hiervoor zijn de motor en de aansturing het belangrijkst. Ingewikkelde shapes maken in een chase met verschillende tempowisselingen is met een controller haast niet mogelijk. Wanneer dit je wens is kan je beter kiezen voor softwarematige aansturing.

Overigens zijn de motoren van zowel de Eurolite als de Ayra scanner in staat om vloeiende bewegingen te maken.

Comment

Dat is heel duidelijk :)
      Zou inderdaad met software aangestuurd worden.

Enja zullen dus de ayra's worden :) aangezien ik er 4 nodig heb...

Voor wisselstukken etc, kunnen jullie daarvan beschikbaarheid garanderen, aangezien ayra jullie huismerk is?

Alvast dank

Comment

Ik heb zelf de Ayra ALO 060 gekocht voor een jongeren centrum.
        En ze werken perfect! Alleen maken ze wel wat lawaai, maar als je gewoon het in een discotheek gebruikt is het prima.

Comment

Hartelijk dank voor je reactie, heb ze ondertussen ook en bevallen prima !

Comment

Working...
          X