Announcement

Collapse
No announcement yet.

ADJ Micro Wash RGBW instellen DMX

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ADJ Micro Wash RGBW instellen DMX

Onlangs heb ik een paar ADJ Micro Wash RGBW ledspots gekocht met een AYRA OSO 192 DMX controller.
    Nu ben ik niet erg bekend met DMX en het lukt me maar niet om het aan te sluiten.

De lamp heeft 6 DMX modi. Laat ik eenvoudig beginnen met de 1-kanaals modus.
    Vervolgens druk ik op de knop MODE totdat '1000' in het display verschijnt (staat in de handleiding).
    Echter krijg ik alleen waarde '1001' en krijg het met geen mogelijkheid op '1000'.

Bij de 2-kanaals modus krijg ik 2001, bij de 4-kanaals modus krijg ik 3001 en zo verder.
    Hoe krijg ik de led op kanaal 1, zodat het correspondeert met scanner 1 en de Led met de fader kan regelen?
    Wat is de logica van het eerste digit en de laatste 3 digits?

Als ik de ledspot aansluit op de DMX controller dan brandt de led al zonder dat ik iets doe.
    Scanner 1 is kanaal 1-16.
    Echter reageert de LED helemaal niet, wat ik ook doe op de DMX controller.

Heeft iemand een idee hoe ik dit moet instellen?
    De handleiding helpt me niet veel verder.

Alvast bedankt!

Staat de polariteit op de controller toevallig niet omgedraaid? Er zit een schakelaar op de achterkant waarmee je dit kan omzetten. Probeer het dus eens met de schakelaar de andere kant op.

Comment

Oke bedankt, dat zal ik eens proberen.
      Klopt het dat ik de led op 1001 kan laten staan (voor channel 1)?
      Last edited by Valentine; Wednesday-18-03-2015, 10:49.

Comment

De logica van de 4 digits op de LED is me nog niet duidelijk.
        Last edited by Valentine; Wednesday-18-03-2015, 10:48.

Comment

Als ik het goed begrepen heb staat het eerste getal voor de DMX modus en de andere 3 voor het DMX kanaal. Met waarde 1001 staat gebruik je dus modus 1 en DMX kanaal 1.

Correct me if i'm wrong.

Comment

oke, dat is helder.
            In het weekend ga ik er weer mee aan de gang en laat wel weten of het lukt.
            Bedankt voor je reactie!

Comment

De polariteit van de controller was inderdaad omgedraaid. Nu werkt het wel en kan ik er verder mee gaan stoeien.
              Bedankt!

Comment

Top! Succes verder en bij vragen helpen we je graag verder.

Comment

Ik heb toch nog een vraag over het programmeren van de DMX controller.
                  Heb een aantal scenes en chases opgenomen met de Ayra OSO 192 controller.
                  Echter verdwijnen scenes na een tijdje automatisch (bijv. scene 3 in bank 1 is na een paar minuten verdwenen).
                  En als de stroom eraf is geweest, zijn alle instellingen (scenes en chases) verdwenen.
                  Kan het zijn dat er iets met het geheugen aan de hand is?

Comment

Wellicht heb je de scenes niet opgeslagen. Lees dit topic eens door voor de stappen in het Nederlands:

Comment

Bedankt voor de link Ronald!
                      De onderstaande stappen heb ik doorlopen bij het opslaan van de scene.

1. Hou de knop 'program' enkele seconden in.
                      2. Het ledje op je display, 'PROG' knippert nu.
                      3. Selecteer het DMX-apparaat dat je aangesloten hebt en wil laten werken door op de 'SCANNER BUTTONS' te drukken. (1 t/m 12)
                      4. Selecteer de bank waar je de scene wil plaatsen, door met de twee 'BANK'-knoppen rechts naast je display te scrollen door je banken.
                      5. Zet de faders zoals je ze wilt hebben.
                      6. Druk op de knop 'Midi/add'
                      7. Druk hierna op de scène die je wil hebben (1 t/m 8 )
                      8. Je ziet nu alle lampjes op je controller knipperen, dit betekent dat de scène is opgeslagen.
                      9. Ga nu uit je 'PROG'-mode door de 'Program'-knop te drukken.

Bij stap 9 kom ik niet uit het PROG menu door er een keer op te drukken.
                      Hij reageert dan niet en blijft in de PROG mode.
                      Ik hou hem dan 2 sec ingedrukt.
                      Daarna gaat het lampje 'blackout' branden.
                      Als ik vervolgens op de black out knop druk, dan keert hij terug in het normale menu.
                      Alle scenes zijn dan opgeslagen (bank 1) en werken op dat moment goed.
                      Op een gegeven moment werkt scene 3 niet meer.
                      en als ik de controller uit zet raak ik alle instellingen (scenes en chases) kwijt.
                      Waarschijnlijk zie ik nog iets over het hoofd.

Comment

Working...
                      X