Announcement

Collapse
No announcement yet.

stroboscoop stoort op dmx.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• stroboscoop stoort op dmx.

Hallo,
    Ik heb sinds kort een Showtec Tunderstrobe 300watt. Die werkt gewoon goed maar als ik hem tussen de rest van de lampen hang (4Aztek roboscanners en 4 ledparren) en hem dan aanzet gaan de scanners zichzelf resetten. Als ik de stroboscoop uitlaat doen de scanners het niet. De ledparren blijven het ook gewoon doen.
    Ik heb de stroboscoop ook al op een andere groep gehad maar dan gebeurd het ook.

Weet iemand misschien hoe dit kan?

Alvast bedankt,

gr

geen ervaring mee tom. Het klinkt alsof de stroboscoop storing op de DMX lijn geeft. Heb je al geprobeerd de stroboscoop op een andere plek in de DMX lijn te hangen?

Ik heb eventueel nog een dmx + 0-10V stroboscoop controllertje liggen zodat je een aparte dmx lijn voor de stroboscoop kunt leggen. Mag weg voor een klein prijsje. PM maar bij interesse.

Comment

Het is een analoge stroboscoop dus hij zit helemaal niet aangesloten op de rest, vandaar dat ik het ook zo raar vind.

Comment

Misschien trekt die te veel pieken op de stroom lijn?
        Heb je strobo al een aparte stroom kabel gegeven?

Comment

ja zelfs al op een aparte groep.

Comment

misschien is een DMX terminator een oplossing, makkelijk zelf te maken, maar ook te koop.

Comment

Originally posted by Koen Fischer View Post
              misschien is een DMX terminator een oplossing, makkelijk zelf te maken, maar ook te koop.
              dat gaat de oplossing niet zijn, aangezien OP aangeeft dat het om een analoog gestuurde strobe gaat.

Comment

het is misschien ver gezocht.

maar loopt de dmx kabel langs de strobo??

of hangt die strobo dicht bij de scanners?

misschien stoort die strobo zijn magnetisch veld zo de dmx signalen??

Comment

De dmx kabel loopt er langs op en de stroboscoop, en hij hangt tussen 2 scanners in.
                  Ik zat zelf ook al wel te denken aan een magnetisch veld, maar ik kon er verder niks over vinden op internet.

Comment

ik zou thuis eens uw lichten op een tafel zetten en eens proberen wanneer je de problemen hebt en door de kabels of de strobo anders te zetten dat het misschien op gelost kan worden.
                    dan kan je zo de oorzaak achterhalen en hopelijk een oplossing vinden.

Comment

een dmx terminator aan het einde vn de lijn zou wel degelijk kunnen helpen bij dergelijke storingen, ook al heeft de bron van de storing zelf geen dmx, je zou ook met een multimeter/kabeltester kunnen meten of in de dmx kabels alles nog goed aangesloten zit (met name de aarde) Check ook of alle apparatuur is geaard het ontbreken daarvan of een kink in een kabel ergens zou een erklaring kunnen zijn. Wat evt ook nog zou kunnen is dat de stroboscoop niet/onvoldoende onstoord is, of dat dit defect is, maar gezien dat je hem op een andere groep hebt gebruikt lijkt mij dit onwaarschijnlijk.

Comment

Heel lang geleden eenzelfde probleem gehad met dezelfde scanners. Probleem was dat de stroboscoop grote spanningspieken terug het lichtnet in gaf, tot wel 2500V toen. Daardoor schieten de scanners in aan automatische beschermingsmodus en resetten. Op een andere groep zetten hielp niet, zelfs een wasmachine groep (zonder aarde) hielp niet. Het ding toen geretourneerd en een andere gekocht.

Comment

Working...
                        X