Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke oplossing is best voor mij?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke oplossing is best voor mij?

Hoi allemaal,

Ik zit met volgende vraag:

Als verlichting bij mijn mobiele discobar heb ik:

2 x Chauvet Intimidator Duo
    2 x American DJ Quad Scan Pro
    2 x Ayra ERO L90 movinghead
    2 x American DJ Inno Pocket Roll LED
    1 x Chauvet Motion Drape
    1 x Antari Z-350 Fazer rookmachine
    3 x Eurolite KLS-400 complete LED set (voorloper van de KLS-401)

Ik wil zeker geen volledige shows gaan programmeren, maar wil wel de mogelijkheid om alles aan en af te schakelen op een wat makkelijker manier dan overal de verschillende afstandsbedieningen te gaan gebruiken. Als je alles gewoon op muziek zet is het een chaos van licht, terwijl sommige dingen met elkaar combineren veel mooier is. Ook de Motion Drape geeft een zeer mooi effect en mensen vragen me steeds of ik die zeker ga opzetten :-)

Dus, ga ik dan beter voor een hardwarecontroller, of voor software? (zoals Daslight) Is dit iets dat je, zonder cursussen te volgen, onder de knie kunt krijgen? Ik ging eergisteren en gisteren op basiscursus Chamsys met iemand mee die dat systeem heeft gekocht (zeer duur en vééél te uitgebreid voor wat ik wil doen) en ik moet eerlijk zeggen dat ik me 2 dagen serieus dom voelde :-) Ik ben zeker geen leek op DMX gebied, want al mijn verlichting is zowieso per koppel dmx aan elkaar geschakeld zodat ze allemaal mooi hetzelfde doen, wel of niet gespiegeld, maar dit ging toch wel mijn petje te boven.

Kunnen we voor ondersteuning voor bv Daslight dan ook bij Baxshop terecht?

Op voorhand bedankt aan de mensen die mij een beetje op weg kunnen helpen met wat voor mij zowat de beste oplossing kan zijn. Ik zit er niet mee in om een paar honderd euro's uit te geven als het mij vooruit helpt, maar Chamsys was te duur en te ingewikkeld!

Grtzzzz

Alain

p.s. de overige configuratie die ik gebruik: Numark NS7II, Numark Orbit, 2 x QSC K12

Aangezien je ook bewegend licht hebt haal je hier het beste uit met software. Wellicht zal je iets langer moeten oefenen om een goed resultaat te krijgen, maar het uiteindelijke resultaat mag er dan wel zijn.

Het merk Chamsys richt zich echt op de professionele markt en het is logisch dat dit bij jou boven de pet gaat. Er zijn genoeg leuke alternatieven met uiteenlopende mogelijkheden. Je kan bij ons altijd terecht voor ondersteuning en vragen over alle software pakketten die wij verkopen.

Wat voor jou het meest geschikt is hangt natuurlijk af van in welke software omgeving je jezelf beter voelt. De meeste fabrikanten stellen een demo beschikbaar die je gewoon op je computer kan draaien. Via de visualiser kan je dan het uiteindelijke resultaat van je show op je scherm zien.

Voor het merk Sunlite geven wij ook cursussen. Wanneer je voor dit pakket kiest kan Arno je de software leren te gebruiken.

DMX-software & interface kopen? ♫ Niet-goed-geld-terug ♫ 3 jaar garantie ♫ Morgen in huis! ♫ DMX-software & interfaces koop je online bij Bax Music

Comment

Ikzelf werk met de gratis pc software Freestyler. Voor mij absoluut perfect pakket. Ik werk met vergelijkbare systemen, movingheads en ook 2 motion drapes.
      Bij Freestyler kan ik plaatjes zetten bij alle opties, dus diegene die met mij mee gaat om de verlichting te bedienen, die ziet aan de plaatjes wat het licht gaat doen als ze de knop indrukken.
      Freestyler kan nu ook zelfs 1024 dmx kanalen aan ipv 512.

het pakket Sunlight wat Ronald noemt heb ik jaren gebruikt in een discotheek. Pakket (en de DMX sturing) werkt ook uitstekend.

Wat ikzelf HEEL belangrijk vind is een DMX controller op usb die ook eigen geheugen heeft! Mocht je laptop ermee ophouden, gaat je licht show verder. Dat is voor mij het belangrijkste punt!

Daarnaast heeft mijn collega, die mijn verlichting vaak gebruikt, enorm moeite om al mijn verlichting te gebruiken met zijn Showtec hardware lichtcontroller met de bekende schuiven.
      Hij wil ook overstappen op software en dmx op usb en het pakket Freestyler.

Hoop dat ik je zo ook een beetje heb kunnen helpen. Succes met je keus!

Comment

Gewoon ff laten weten dat het MyDMX 2.0 geworden is van American DJ.

Zoals altijd perfecte service en levering van Baxshop.

Maar... het leukste van al is dat ik nog geen uur na ontvangst mijn eerste eigen showke in elkaar gebokst had :-) Eenvoudig, gebruiksvriendelijk en perfect voor wat ik wil doen.

De enige van mijn lichten die beetje moeilijk doen op DMX gebied zijn de Ayra ERO L90 Moving heads. Al de rest funcioneert prima, maar deze niet. In plaats van cirkels doen ze achten, in plaats van rechte lijnen doen ze curves, enz...

Lijkt een beetje de aparte fijnregeling die het fout doet lopen, maar ik geraak er wel uit :-)

Ben al blij dat dit zo gemakkelijk gaat, want na de Chamsys basis opleiding voelde ik me maar een redelijke dommerd op gebied van lichtprogrammatie. Ongelofelijk wat dat programma allemaal kan, maar misschien moeten ze daar toch ook ff een beetje de gebruiksvriendelijkheid onder de loep nemen.

Bedankt voor de goede raad! 't Is leuk als je wat reactie krijgt!

Grtzzzz en werk ze!

Comment

En leuk te lezen dat er ook een oplossing is bereikt en te lezen hoe.

Have fun!

Comment

Inderdaad leuk om eens feedback te lezen van het vervolg!

Wat de movinghead betreft denk ik dat je nog een SSL file nodig hebt om het makkelijker te maken. Ik denk dat er een verkeerd profiel ingeladen is en dat de spots daardoor niet goed reageren op commando's van de software. Hier de files:

SSL1
            Nicolaudie provides lighting controller software and hardware ( USB WIFI DMX 512 ) for architectural lighting projects

SSL2:
            Nicolaudie provides lighting controller software and hardware ( USB WIFI DMX 512 ) for architectural lighting projects

Comment

Ronald,

Bedankt! Ik laat je weten of het geholpen heeft :-)

Comment

Working...
              X