Announcement

Collapse
No announcement yet.

Movinghead ombouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Movinghead ombouwen

Hallo,
    Ik heb 4 futurelight phs250 pro movingheads
    Nu wil ik deze graag ombouwen naar 100w led is dit
    Mogelijk weet iemand dit?

Mvg,

Maurice

Ik denk dat dit heel lastig, zo niet onmogelijk is. Je zou een ledlamp met een GY 9.5 voet moeten hebben die reageert als een MSD gasontladingslamp. Wanneer je zelfs de voet zou vervangen en er een passende voet voor de gewenste led lamp in zou plaatsen, dan zit je nog met het probleem van de weerstand van de lamp. Bij een lamp met een verkeerde weerstand zal de movinghead waarschijnlijk geen strike commando geven en heb je dus geen licht.

Comment

ik denk zelf dat het wel kan, maar je moet wel rekening houden met veel dingen: Voeding, Warmte (100 watt led wordt heel heet), dmx dimmer 36v.
      je kan ook uitkijken dat je niet teveel vermogen wil, anders smelt de binnen en buitenkant van je movinghead, en verblind je je publiek.
      Zelf heb ik ooit een parcan voorzien van een 10 watt led chip goedkoop ( voor 0,39 cent ) uit china, getest met een oude 12v voeding, maar te weinig licht, maar wel voor thuisgebruik.
      Ik had de led chip met gratis verzending besteld op http://www.aliexpress.com/item/voolo...308748384.html het is wel ongeveer 2,5 weken wachten, maar dan heb je wel goedkope, goede ledjes.
      Omdat china zo goedkoop is, en zo ver weg, raad ik je aan om nog een ledje extra mee te bestellen

Comment

Originally posted by Koen Fischer View Post
        ik denk zelf dat het wel kan, maar je moet wel rekening houden met veel dingen: Voeding, Warmte (100 watt led wordt heel heet), dmx dimmer 36v.
        je kan ook uitkijken dat je niet teveel vermogen wil, anders smelt de binnen en buitenkant van je movinghead, en verblind je je publiek.
        Zelf heb ik ooit een parcan voorzien van een 10 watt led chip goedkoop ( voor 0,39 cent ) uit china, getest met een oude 12v voeding, maar te weinig licht, maar wel voor thuisgebruik.
        Ik had de led chip met gratis verzending besteld op http://www.aliexpress.com/item/voolo...308748384.html het is wel ongeveer 2,5 weken wachten, maar dan heb je wel goedkope, goede ledjes.
        Omdat china zo goedkoop is, en zo ver weg, raad ik je aan om nog een ledje extra mee te bestellen
        Warmte is niet je probleem. Een gasontladingslamp van 250 watt produceert veel meer warmte dan een ledlamp van 100 watt. Je vergelijkt ook een beetje appels met peren. Een simpele parcan is wel even wat anders dan een movinghead die draait op interne firmware. Je kan er ook niet zomaar een extra voeding in plaatsen. Naast de technische problemen heb je te maken met ruimte die je niet hebt.

Wanneer er ook maar iets fout is aangesloten of de lamp heeft niet de juiste weerstand, dan geeft je spot een error en heb je geen licht.

Ik zou er niet aan beginnen, want waarschijnlijk sloop je meer dan dat je er goed aan doet.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post
          Warmte is niet je probleem. Een gasontladingslamp van 250 watt produceert veel meer warmte dan een ledlamp van 100 watt. Je vergelijkt ook een beetje appels met peren. Een simpele parcan is wel even wat anders dan een movinghead die draait op interne firmware. Je kan er ook niet zomaar een extra voeding in plaatsen. Naast de technische problemen heb je te maken met ruimte die je niet hebt.

Wanneer er ook maar iets fout is aangesloten of de lamp heeft niet de juiste weerstand, dan geeft je spot een error en heb je geen licht.

Ik zou er niet aan beginnen, want waarschijnlijk sloop je meer dan dat je er goed aan doet.
          Zelf zou ik het ook niet doen, movingheads zijn te duur om mee te rommelen, en kan je inderdaad dingen stuk maken tijdens de ombouw.

Comment

Originally posted by Bax-shop - Ronald View Post

warmte is met leds zeker wel een issue, niet zozeer omdat deze meer warmte geven dan een gasontladingslamp, maar omdat er relatief meer hitte moet worden afgevoerd.

Comment

Huh.

Baz volgens mij heb je geen flauw idee wat voor warmte een 250 watt gasontaldings lamp levert.
              Ik weet haast wel zeker ( als je uit gaat van fatsoenlijke led lampjes ) dat een gasontladings lamp veel meer warmte produceert dan de led.

Simpel hoe je dit zelf ook na kan gaan.
              Hoe kan het anders dat een 100 watt led meer licht de ruimte in slingert dan een 250 watt gas ontlading.
              Energie word omgezet in licht. Alles wat geen licht word komt eruit als warmte. Lijkt me vrij duidelijk wat er dan dus aan de hand is.

Comment

Ik heb zeker wel een idee wat een 250W gasontladingslamp aan warmte produceert, om het een beetje verder te ondertitelen; een led chip produceert warmte op een zeer klein oppervlak, dit wordt doorgaans afgevoerd mbv van een koellichaam, en via convectie afgegeven naar lucht. deze warmte wordt daarna door een ventilator verder afgevoerd. Daar een led chip relatief koel moet blijven (max temp ligt vaak ergens tussen 60 en 100 graden) Om de led chip (liefst zo ver mogelijk) onder de max temp te houden is vaak een grotere airflow nodig dan met een gasontladingslamp.
                Mijn punt is niet zozeer dat een led meer warmte geeft, want dit is inderdaad niet het geval, maar wel iets om goed rekening mee te houden

Comment

Working...
                X