Announcement

Collapse
No announcement yet.

LED-scanners

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar dat zijn allemaal washlights, das toch gewoon een led par op een motor?
    Ik moet een "beam" hebben zoals bij een scanner.

Over de sterkte: een 20w led schijnt vergelijkbaar te zijn met een 250w halogeen lamp en dat lijkt mij voldoende.

Die showtec mh had een totale wattage van 15w, de licht opbrengst van deze lijkt mij dan ook wat aan de krappe kant.

Comment

Nog laat op? Meeste wash met dat budget hebben een controlleerbare zoom, je kan er dus wel een hoop leuke dingen mee doen (en zeker de VLX moet je niet vergelijken met een par op een bewegend ondergrondje)

Kijk even naar deze foto (ben de persoon die hem geschoten heeft erg dankbaar ..)

Klik.

Op deze foto staan van links naar rechts een Mad QscanR met 150W CDM-T pit, een Mad Qscan met 200W MSD lamp, een Mad scan 411 met 150W halogeenlamp en de X-scan met 20W ledmodule.

Hier kan je dus je led lichtopbrengst zien..

Comment

Maar als ik naar de foto kijk bij die linkjes van washlights zie ik geen lens voor de ledje, hoe kan die dan zoomen?

Over die foto van licht opbrengst: die rechtsboven is dus een 20w led? Das wel veel verschil. Is de lens dan zo slecht of is dat 20W LED = 250W halogeen gewoon onzin.

Ik probeer het allemaal maar te begrijpen, tis nieuw voor mij en geloof dus alles ;)

Comment

Het ligt ook aan de optiek van een fixture hoe hij presteert, merken als Martin en cosoorten hebben hun optiek prima op orde, waar de meeste budgetlichtjes een wat mindere optiek hebben.

Comment

En met optiek bedoel je denk ik de lens? of hoort daar nog meer bij?
            Daar zit dan binnen een merk weinig verschil in? Bij de specs van een fixture wordt daar zelde iets over gezegd, wat dus jammer is aangezien dat dus toch behoorlijk effect heeft op de licht opbrengst.

Nog even over Martin, ik heb van hun nog geen enkele LED-scanner kunnen vinden. Ik ben benieuwd wat voor reden er achter zit dat een dergelijk merk daar nog niet (op de markt) mee bezig is.

Comment

Originally posted by Het Beest View Post

Nog even over Martin, ik heb van hun nog geen enkele LED-scanner kunnen vinden. Ik ben benieuwd wat voor reden er achter zit dat een dergelijk merk daar nog niet (op de markt) mee bezig is.
              Merken zoals Martin, highend en vari*lite zijn niet de minste merken, sterker nog ze behoren tot de top. Een tijdje geleden is Vari*Lite overgenomen door Philips Entertainment. Deze gebruikt de kennis van Vari*Lite voor hun eigen led producten maar Vari*Lite doet dit andersom ook. Hun nieuwe movingheads zijn dan nu ook de beste led movingheads op dit moment, dit geld ook voor de andere twee top merken, maar deze movingheads kwamen allemaal later dan de led movingheads van showtec en andere budget merken, waarom? Zouden de top merken misschien meer tijd aan hun product besteden inplaats van 5 dezelfde movingheads de markt op te gooien?

Bovedien als ze een scan uitbrengen zal die minimaal de opbrengst van een MSD-250 moeten hebben en waarschijnlijk al verglijkbaar zijn met een 1200watt lamp (want vergeet niet dat deze merken geen producten maken voor op de slaapkamer).

Ik heb vandaag 12x de ADJ X-move gezien, lichtopbrengst was wel goed (wonnen het niet van een MSD-250 spot mh en verloren zwaar tegen een MSD-250 wash mh (beide van Robe) maar gaven i.s.m. een cracker wel een leuk effect (zeker als waaier), maar helaas beschikken ze niet over gobo rotatie, kleuren zijn door middel van een kleurenwiel maar dan blijft er al helemaal niks van de licht opbrengst over, dus als effect met wit licht zijn ze een mooie toevoeging in zelfs grote lichtshows, maar kleuren gebruik maakt ze een hoop minder aantrekkelijk (zeker voor het feit dat ze uit mijn hoofd €600,- p/s kosten, iets waarvoor je ook een Showtec MSD-250 spot of wash movinghead koopt.

Comment

Ik begrijp dat het eigenlijk nog veel te vroeg is, om LED technologie serieus te nemen op het hogere niveau van lichtshows.
                Iig bedankt voor de vele feedback!

Comment

Ik zoek precies het zelfde. Ik vind die bolletjes effect echt lelijk. Ik heb ook liever een led scan dat het zelfde doet als een normale scan maardan alleen met led erin. Trouwens.. Die ADJ X-Scan heeft toch RGB mixing. Dat is wel handig.. Kun je (bijna) alle kleuren maken.

Comment

Originally posted by Calvintjuh11 View Post
                    Ik zoek precies het zelfde. Ik vind die bolletjes effect echt lelijk. Ik heb ook liever een led scan dat het zelfde doet als een normale scan maardan alleen met led erin. Trouwens.. Die ADJ X-Scan heeft toch RGB mixing. Dat is wel handig.. Kun je (bijna) alle kleuren maken.
                    Klik..

''kleurenwiel met 8 kleuren + wit''

Ik lees dus nergens RGB..

Comment

ik vind juist mooi die bolletjes.zeker als er 4 scanners tegelijk werken.ben blij eindelijk is wat anders op de markt is.steeds dezelfde gobos die je al jaren tegenkomt.vind voor kleine klusjes perfect.gelukkig dat smaken verschillen ;) mvg henk

Comment

Tegenwoordig zijn het nogal dezelfde bolletjes die je tegenkomt, dat vind ik dan ook weer zonde. Een combinatie van RGB LED en leuke gobo's zou het beste zijn.

Comment

das wel waar idd zijn vaak dezelfde bolletjes.

Comment

@ Henk: probeer te letten op een correcte spelling, is een beetje raar lezen dit;)

On-topic: een RBG LED met leuke gobo's zou inderdaad een gevalletje zijn van "het combineren van het beste van twee werelden", dus ik vraag me af wanneer American DJ hierachter komt?

Comment

Ik neem aan dat dit een technologie is die nog verder moet worden uitgewerkt. Het zou namelijk nogal tegenvallen als er nu een product gelanceerd zou worden dat nog niet voldoende presteert.

Comment

Ben ik van overtuigd. Ja ik weet ik type wat beroerd , maar ben blij als ik een letter gevonden heb. Type ook nog met 1 vinger. Maar denk zeker dat led de toekomst heeft. mvg henk

Comment

Working...
                                X