Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laserwold ES-400 RGB DMX controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laserwold ES-400 RGB DMX controller

Goedendag allen,

Ik ben enkele maanden in het bezit van een Laserworld ES-400 RGB. Leuk spul voor het geld maar ik wil er meer uit kunnen halen behalve auto modes en muziekgestuurde modes. Hiervoor ben ik op zoek naar een betaalbare DMX controller waarmee ik het maximale uit de laser kan halen qua opties. Ook wil ik mogelijk in de toekomst een tweede laser aansluiten op de controller. De ES 400 gebruikt 13 DMX kanalen.

Wie kan mij verder helpen?

Ik denk dat je met een stand alone controller niet alles uit je laser kan halen en mij lijkt een softwarematige oplossing een betere optie. Er zijn verschillende pakketten op de markt en het is lastig te zeggen wat jij een prettige interface vindt om mee te werken. Je kan natuurlijk kijken op de website van de makers en in de meeste gevallen kan je de software gewoon gebruiken en daarmee de ingebouwde visualiser (ter test)

Nicolaudie provides lighting controller software and hardware ( USB WIFI DMX 512 ) for architectural lighting projects

Daslight makes dmx lighting controllers for disco, club, dj and theater. The Daslight packages are based on software and usb to dmx interfaces

Comment

@ Ronald.
      Ik denk niet dat er ook maar 1 goede visualiser is die een goed beeld zal geven van wat een laser werkelijk zal doen bij een bepaalde dmx waarde. Visualiser kan wel maar dan zal je echt met ilda input moeten gaan werken niet met dmx.

Voor het simpel aansturen van dit soort goedkopere lasers via dmx kan prima met een een scan control of andere eenvoudige controller waar je wel wat in op kan slaan.

Wil je wel echt vette shows gaan maken en ook opslaan?
      Dan zal je naar lasers moeten gaan kijken met wel een ilda aansluiting. Daar een ilda software pakket bij nemen en je mogelijkheden zijn nagenoeg eindeloos.

Voor deze situatie zie ik totaal niet de meer waarde van een software pakket.

Comment

@ Ronennieshow:

True! Niet goed nagedacht van mij.

Comment

Working...
        X